“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

02 January 2012

Kanak-kanak terencat akal di UPSI dah mula pandai "spin"

Ramai mahasiswa bengang dengan budak-budak terencat akal kat depan UPSI semalam. PAS dan PKR mengambil kesempatan membela budak-budak ini untuk mendapat sedikit keuntungan. Peguan Liberty juga dikerah untuk membantu sambil buat sedikit promosi.


Kenyataannya memang budak-budak ini masuk U bukan nak belajar, tetapi berseronok (kononya) dengan agenda Anwar Ibrahim. Bila kena belantan reti pula sakit dan meroyan. Aku kesian tengok budak-budak ni dipergunakan oleh orang yang tak punya perasaan jauh sekali bertimbang rasa.

Mereka membuat kenyataan polis telah mendera mereka... padahal muka dia terkena kaca cermin. Harakah pun tumpang goreng cerita bohong.

Nama pun budak-budak mentah. Mereka berani buat onar tetapi takut kena tindakan. Mereka mahu jadi raja dalam ini negeri. Bebas buat apa sahaja. Siapa guru mereka, sendiri tahulah.

Ramai di kalangan mahasiswa melahirkan rasa marah dan kecewa dengan tindakan kanak-kanak ini.

Dibawah ini di lampirkan kenyatan sebahagian dari mereka. Kanak-kanak terencat akal juga memberi komen tetapi faham-faham sajalah orang terencat akal.. nak buat macam mana.


KOMEN MAHAWISWA DALAM SINAR HARIAN 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERKINI Posts

Blog Archive