“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

23 January 2012

Hmmm apa dah jadi? Parti Perjuang Islam hina Ulama Sendiri?

Azizan Razak Bebal Dan Sombong..

suara bloger PAS


kategori KETEGAQ?
MB Kedah godam Buku Jingga, selar NGO

Tindakan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Razak yang mempertahankan tindakan Kolej Universiti Insaniah (KUIN) menggunakan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) terhadap mahasiswa terus mendapat kecaman pelbagai pihak.

Menurut NGO yang dekat dengan Pakatan Rakyat, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), tindakan pemimpin PAS itu seolah-olah menggodam Buku Jingga yang menggariskan komitmen pembangkang memansuhkan akta itu.

"Selaku MB Kedah beliau harus sedar bahawa tindakannya menggunakan AUKU ini telah menyebabkan janji Pakatan untuk menghapuskan AUKU dalam Buku Jingga dianggap retorik di kalangan mahasiswa," kata kenyataan segmen mahasiswa SAMM.


Menurut kenyataan itu juga, walaupun menerima kecaman pelbagai pihak termasuk dari pimpinan Paktan dan gerakan mahasiswa, Azizan masih bersikap ofensif menghadapinya.

"Azizan telah menunjukkan sikap bebal dan sombong apabila berhadapan dengan mahasiswa," menurut kenyataan itu lagi.

Mei lalu, lima mahasiswa KUIN digantung pengajian, antaranya kerana dituduh menyertai demonstrasi, memberikan ucapan kepada umum dan mengadakan sidang akhbar berhubung bantahan pembukaan Sekolah Insan Bestari yang menggunakan bangunan tahfiz.

Bagaimanapun tempoh penggantungan bagi empat daripadanya telah tamat.

Sebelum ini, Pemuda PAS, kumpulan peguam Lawyers for Liberty, Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN) DAN Pro-Mahasiswa Nasional sudah pun menyatakan perasaan tidak puas hati terhadap langkah tidak popular itu.


Arrrr ada rasa kecewa? Lain kali jangan suka suka kutuk orang... mhee
Ni lagi satu hahaha


Ust Azizan gedebe cari penyakit laksanakan AUKU di KUIN..

oleh anakkedah007




kalau Ust.Azizan terus berkeras utk melaksanakan AUKU di KUIN......PRU13 nih comfom anak muda akan bertukar angin !!! x lma g mybe akn bertukar MB !! isu ini sedikit sebnyak menjejaskan Pakatan Rakyat krna dlm buku Jingga PR menjanjikan akn memansuhkan Auku klau PR bleh memerintah.....hmm...tak tau la ust.Azizan weii...

Lepas ni kutuk pula Nik Aziz ye?


yang ini komen anak Kedah yang sedaq lagi sedap
AUKU AZIZAN


Ce cey cey...... Hebat sungguh Datuk Seri Azizan MB Kedah..... Dia power abis ooooo..... Dato Seri dah pecat seorang timbalan dekan dan 6 orang pelajar universiti kerana terlibat dengan demontrasi semuanya dari kolej universiti insaniah ... Hak milik kerajaan negeri Kedah.....




Inilah akibatnya mengaji tinggi sangat........ Sampai tak boleh tegor langsung... Kalau tegor kena tindakan ..Kalau dulu Kerajaan barisan Nasional hanya membuat akta .... AUKU tapi Azizan terus ?AKU yang pecat" cuba dengar kata budak ni....


Budak ni pun satu tara mana la dia reti kot... Adakah nak ngadu kat Hadi Awang ... Dia ingat Kolej tu hak Pas kot... Dia tak tahu kerajaan negeri..... Semuanya tertakluk bawah kementerian pengajian tinggi .....tak kan tak daftar kot?????..... Nak ngadu biar kena tempat.....Ada dasar 2nya .......


Tapi sepatutnya budak tu kena pi kaw team dengan Nik ajis.....Kerana dia boleh maafkan apa saja kesalahan ... ampun dosa org... tak boleh masuk universiti... nanti Nik Ajis bagi masuk surga...... Lagi pun dia dah halal segala demostrasi... Malah dah jadi macam sembahyang waktu, sembahyang Jumaat @ macam orang ambil haji ..........tak caya tengok video ni


Kelas tu ... Kalau dah macam tu..... pi la jumpa Nik Ajis tu...... Dia boleh buat macam 2 termasuklah suruh buat demonstrasi..... Minta dalil kat dia baru cakap kat Azizan ...........baru boleh respect.... So jgn mengelabah..... bawa bertenang..............

Percaya tak percaya KD rasa hanya kerajaan barisan Nasional yang berupaya menyelesai permasaalahan yg timbul ... Oleh org. yang gila kuasa... pantang di kritik......bertenang..................................


Dato seri komferm tak akan tarik balik dia punya keputusan.... Kalau tarik kredebeliti dia jatuh lah... Yang naya budak 2 tu..... Harapkan geng PR nak tolong .... Ha sorry la bro lu kena lu jawap.... Tapi elok la pindah sokong BN ... depa buat lebih rasional ... ada pakai akai sikit bukan hentam saja... Ok wassalammmm Aku cilok dari sini haha



Bravo.. PAS...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERKINI Posts

Blog Archive