“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

03 January 2012

Realitinya jadi Mangsa Yahudi - Pelajar Biul diperkuda Anwar




9 Januari mempunyai sejarah serupa bagi Adam Adli dan idolanya Anwar Ibragim. Keduanya bakal mengetahui nasib yang bakal menimpa dirinya pada tarikh ini. Apa yang mahasiswa rakan Adam kesal ialah tidak dapat bersukaria dalam demo anjuran AMK di perkarangan mahkamah kerana terpaksa berhadapan kesnya di UPSI.

Seorang lagi mangsa. Yuyu, nama pelik yang terpaksa meninggalkan kampus kerana masalah disiplin. Ini yang buat Adam dan solidariti bengang. Ingatkan kerajaan dan UPSI gentar ugutan mereka. Sebaliknya pula yang berlaku. Inilah kerja Anwar menjaga nasib anak bangsa. Inilah perjuangannya membina Malaysia makmur dan aman tenteram.

Melayu terus dipergunakan semahunya. Bukan semua, tetapi mereka yang bangang dan tak makan ajar sahaja.

seronok sekejap, deritanya ?

Yuyu Luna merupakan teman wanita kepada Adam Adli yang juga mangsa terbaru Anwar Ibrahim. Difahamkan Anwar telah menghantar wakilnya untuk berjumpa dengan Adam dan Yuyu sebelum rusuhan di UPSI terjadi.

Yuyu juga seorang mahasiswi UPSI yang akan mengambil peperiksaan akhir.

Bagi Yuyu Luna setelah dihasut oleh wakil Anwar Ibrahim beliau tidak kisah walaupun selepas rusuhan ini beliau dibuang dari kolej atau dari Universiti sekalipun asalkan matlamat Anwar Ibrahim dapat direalisasi.

Apabila itu berlaku Yuyu menyalahkan pihak pentadbir UPSI kononnya kerana memusuhinya sehingga sanggup membuang beliau dari kolej.

Yuyu juga adalah individu yang memekik supaya mahasiswa bangkit melawan DS Najib dan UMNO, hapuskan AUKU yang zalim.

Persoalannya adalah AUKU menghalang Yuyu daripada melakukan aktiviti sebagai muslimah? Bersolat, berusaha gigih untuk belajar. Adakah halangan untuk jadi pelajar cemerlang dan mendapat biasiswa atau PTPTN?  Habis tu kenapa ini yang engkau pilih?

Ramai penghasut dan penyebar khabar dusta sepertimana dilehendaki oleh Yahudi. Masih tak faham lagi kanak-kanak lemah akal ni bagaimana Yahudi perkudakan mereka melalui Anwar Ibrahim? Yahudi mahu skrip Libya, Mesir dan Syria dilaksanakan di Malaysia. Akhirnya menjadi jajahan takluk Amerika.. Belajar di U ingatkan lebih pandai tapi makin bangang.

Mampukah polis memberkas beberapa penyebar khabar angin yang memburuk2kan anggota keselamatan? Ingatlah cara mereka bekerja bersepadu dengan loyar mengkuang yang tak cukup ajar tu. Kekangan kepada polis dijadikan peluang untuk melakukan kekacauan.

Kesiannnn... Orang Melayu diperkudakan, dari Anwar hinggalah pelajar.. memalukan.


pssst... apa anwar buat di Phuket?




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive