“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

21 December 2013

Betui ke ni? ah biarkan biarkan....


ah jib gor

TANAH KTM DAN TG PAGAR DIA SERAH PADA CINA, LA NI CINA JUGA BAKAL MENGUASAI TANAH SEPANJANG "HIGH SPEED ROUTE". ITU LAH HASIL KELEMBIKKAN AH GO JIB GO GO. YANG SEPATUT NYA DAH GO AWAY FROM LEADING THE GOVERNMENT

Huh.. betulkah Najib lembik? Tambah bila kena bodek ngan cina.. (?)  Bunyi cam cerita nuar jer. Nuar tak tahan lihat nenen cina, bahkan siap balun lagi. Takkan Ah Jib pun sama?


Apa lagi ah jib gor mau kasi sama cina!

"Semalam Unspinners membaca ABITW di SINI dan begitu terkejut dengan pendedahan monopoli seorang cina luar di Johor Baru dan kegilaan pengurusan GLC serta puak neoliberal untuk jual Johor kepada Cina-Cina SIngapura, CHina dan Taiwan."

Apakah akan jadi kepada Melayu nanti?

Mana keris kau His  Hamuddin? Huh belum pun cina perintah negara, dah jadi huruhara cam gini. Adoii!

Ingatlah Singapura itu sebenarnya YAHUDI... masih tak faham ???

Ada ada pada lirik??  huhu tanah milik bangsa sedang tergadai..


Lirik Warisan (Anak Kecil Main Api)

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia

MELAYU.. MUNGKIN AKAN JADI LEBAI MALANG, MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI..

Mereka MEREKA INI sedang (telah?) merancang dengan teliti bagaimana caranya menakluk Malaysia jika tidak dapat lakukan melalui pilihanraya.. Rasuah dan duit akan dipergunakan. Kepakaran Yahudi antarabangsa akan membantu mereka. Anwar akan jadi keyman merosakkan apa sahaja yang ada. Mungkin Anwar hanyalah boneka sahaja. Bukan mungkin tetapi memang boneka pun..


Unspinners akan bongkar kebejatan puak tamak dalam umno? Harap harap

15 December 2013

fitnah (?)


Pasti menggemparkan jika Abang Mat menjadi mangsa fitnah (?). Oleh itu Abang Mat mestilah berani ke depan. Kalau dulu bagai nak gila mempertahankan komunis, kini Abg Mat pasti akan lebih berani menjawab sebarang soalan demi mempertahankan aqidah dia. Apakah sebenarnya "aqidah" Abang Mat"? Hmmm kalau tak berani jawab, jelaslah dia seorang syiah sebagaimana tuduhan KDN (fitnah?).




KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu hari ini diminta tampil mengemukakan bukti jika dirinya tidak terlibat dengan fahaman Syiah.

Pegawai Agama Kementerian Dalam Negeri (KDN), Dr Zamihan Mat Zain Al Ghari berkata, Mohamad yang juga dikenali sebagai Mat Sabu juga perlu berhujah secara ilmiah bagi menafikan 10 bukti yang dikeluarkan KDN semalam yang mengaitkannya dengan fahaman syiah.

"Kalau kata bukti-bukti ini tidak cukup kuat, (Mohamad) sila jawab secara ilmiah untuk menafikan 10 bukti berkenaan. Tidak kiralah sama ada secara bersemuka dengan KDN, jawab dalam YouTube atau dalam surat khabar," katanya kepada Bernama selepas ditemu bual dalam program Ruang Bicara terbitan BernamaTV di Wisma Bernama di sini, malam ini.

Zamihan berkata, KDN sentiasa bersedia untuk bermuzakarah dengan Mat Sabu bagi mencari kebenaran berdasarkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah yang diamalkan di negara ini.

"Nak cari kebenaran mesti berdasarkan Sunnah Wal Jamaah, kalau Syiah tidak akan ada titik pertemuan. Untuk menganalisis bukti pun boleh kerana kami ada saksi dan rekod.

"Pihak kami dengan jelas mempunyai bukti Mat Sabu hadir kelas Syiah, bersama ustaz Syiah, jumpa dengan tokoh Syiah, melawat negara Syiah, memuji tokoh Syiah dan negara Syiah," katanya.

Selain itu, Zamihan berkata, 10 bukti mengenai pembabitan Mat Sabu dengan Syiah yang dikemukakan Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi semalam, dikategorikan sebagai Gred B.

"KDN ada lagi bukti eksklusif Gred A yang akan dikeluarkan kepada umum sekiranya keadaan memerlukan," katanya.

Terdahulu semasa ditemu bual dalam program itu, Zamihan berkata, KDN tidak pernah menyasarkan individu atau parti tertentu, sebaliknya bertindak untuk kepentingan umat Islam di negara ini.

"Ini soal akidah, kita tidak lihat individu, kedudukan atau pengaruh sebaliknya kita kena lihat kebenaran. Apabila dah kata doktrin atau kefahaman ini (syiah) sebagai sesat, maka tak kira siapa atau parti apa, kena patuh," katanya.

Ditanya tindakan susulan yang boleh diambil terhadap Mat Sabu, Zamihan berkata, isu berkaitan agama adalah di bawah tanggungjawab jabatan agama seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) atau jabatan agama negeri untuk bertindak.

"Pendedahan telah dibuat. Pihak berkuasa agama boleh ambil tindakan melakukan siasatan dan bawa ke muka pengadilan. Kita boleh lihat bukti kedua-dua pihak dan jika bersalah, parti kena merelakan pemimpin politik dikenakan tindakan," katanya.

Zamihan seterusnya menasihatkan parti politik untuk memastikan akidah seseorang individu sebelum dilantik menjadi pemimpin supaya 'akidah pemimpin itu tidak dilihat cantik di luar, tetapi seperti biskut kering yang lembik apabila dicicah air panas'.

Beliau juga menasihatkan mana-mana individu yang terbabit dengan doktrin Syiah supaya membuat 'pusingan u' dan kembali semula kepada ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah yang merupakan pegangan majoriti umat Islam negara ini.

Beliau juga tidak menafikan adanya pensyarah universiti tempatan yang terlibat dengan penyebaran ajaran Syiah kepada pelajar, dan menyifatkan ia perkara serius yang perlu dibanteras segera kerana ia mengancam perpaduan ummah. - Bernama

04 December 2013

Sudahkah tiba penghujungnya?




Baru dia sedar bahawa peguamnya, Karpal Singh, kini bertemu buku dengan ruas, iaitu wakil pendakwaraya TS Dr Md Shafee. Al-Munafik seakan2 sedar bahawa hayat politiknya kian sampai ke penghujungnya dan kepercayaan penaja2nya dari kelompok Illuminati-CIA-Zionis-LGBT-neocon semakin menipis kerana dia kehabisan sumber utk menidakkan perilaku hodohnya. Umpama cacing kepanasan, al-Munafik tidak senang duduk, baring atau berdiri.




Warisatuliman2010 BERKATA: Al-Munafik sedar bahawa nasibnya kini bukan sahaja umpama sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh juga ke tanah, tetapi lebih bagai telur di hujung tanduk.

Semakin ramai tokoh2 yg dulu begitu mempercayainya semakin menjauhkan diri mereka. Kroni2nya juga mula mempersoalkan ‘kebenaran’nya. Yg kini masih bersama2nya ialah mereka yg bukan saja taksub kpdnya, malah terlalu bergantung sumber dana daripadanya dan menaruh sisa2 harapan kalau2 dia terlepas dan masih ada hampas yg boleh dikongsi. Tetapi, manusia hanya boleh merancang, Allah jua yg menentukan segala2nya. 

Jika al-Munafik benar, tiada apa yg perlu dikhuatirkan. Lainlah kalau dia tahu selama ini dia berlindung di sebalik kepura2an, pembohongan dan kepalsuan. Nantikanlah ketibaan hari penentuan dan hari pembalasan, yg cukup pahit bagi mereka yg berlaku tidak adil ke atas kebenaran. Berat sangat seksaannya di akhirat kelak. Malah, seksaan di dunia sahaja sudah begitu membebankan. Fikir2kanlah. Wassallam.


Ada yg berpendapat pendakwa dahulu telah berjaya membuktikan ada sodomi berlaku,tapi hanya sedikit keraguan timbul dari segi teknikal pengendalian ujian DNA.Yang ‘peliknya’ dalam kedua-dua kes tersebut faktor DNA inilah yg menjadi masalahnya,sepatutnya pisang tak berbuah dua kali.Siapa puncanya?.Teka teki ini boleh di jawab sekiranya kita berusaha menyelidikinya.

Pendakwaan dlm kes-kes terdahulu adalah cukup kuat tetapi pendakwaan yg dijalankan tidak menepati syarat utk menang kes. Soalan yg ditanya adalah seperti telah diduga dan pantas dijawab oleh saksi pembela. Jika diperhatikan, jika ada yg betul2 tahu siapa anwar, maka pendakwa perlu memanggil saksi kuat dari sisi anwar iaitu isteri dan anaknya. Dan soalan sepatutnya ditanya kpd mereka ialah dengan membuktikan anwar adalah serial liar atau penipu tegar terlebih dahulu.

Adakah berlaku sesuatu yg menakutkan? Adakah sesiapa yang menguasai mahkamah? Kita bakal ketahui nanti. 








11 November 2013

ANWARINAS diperanjingkan oleh sebilangan ahli PAS




Sudah ada yang FAHAM, siapakah anjing dalam PAS. Akhirnya, kumpulan pro Ulama tertekan dan bimbang pengaruh ulama akan terhakis.



                      Keratan laman sosial Facebook yang memburuk-buruk calon bagi jawatan Ketua Pemuda 
Pas Pusat yang dimuat naik, hari ini. - Foto Sinar Harian Online oleh Nizam Zain

SHAH ALAM – Kurang 24 jam selepas senarai muktamad calon pemilihan Pas bagi sesi 2013-2015 diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihannya, Asmuni Awi, sudah pun muncul kempen memburuk-burukkan calon parti itu yang dimuat naik ke dalam laman media sosial Facebook hari ini.

Menurut sumber Sinar Harian Online, kempen berbaur hasutan dan cuba menjejaskan undi calon Ketua Dewan Pemuda Pas itu menggunakan akaun ‘Fikrah Islamiah Pilihan Kami’ dengan mengubah wajah salah seorang calon yang bertanding iaitu Zulhazmi Shariff dengan gambar anjing.

Manakala dua lagi pencabar Zulhazmi seperti Suhaizan Kaian dan Kamaruzaman Mohamad pula menggunakan wajah sebenar.

Pemilik akaun tersebut turut memuat naik beberapa mesej yang merujuk kepada perjuangan kerajaan perpaduan yang sebelum ini lantang disuarakan oleh bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa dan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hassan Mohamed Ali.

“Jika aning-anjing liberal ini berjaya menguasai parti, maka lihatlah sendiri akan lebih ramai lagi para pejuang Islam akan menerima nasib yang sama seperti Ustaz Nasarudin dan Dr Hassan Ali.

“Mereka akan terus menerus menjadi kuda kepada PKR dan DAP... maka ketika itu percayalah penyatuan umat Islam Melayu hanya akan tinggal impian,” katanya.


Selain menghasut, pemilik akaun tersebut turut mendakwa Suhaizan hanyalah ‘kambing hitam’ kepada golongan liberal dengan bertujuan untuk memecahbelahkan perwakilan Pas khususnya undi Kamaruzaman yang dikatakan mempunyai pemikiran Islam yang jelas.

“Golongan ini amat bimbang dengan Kamarulzaman yang mempunyai fikrah islam yang jelas maka Kamarulzaman wajib dinyah keluar dari Dewan Pemuda bagi melakasanakan kerja-kerja jahat mereka.

“Perlu diingatkan bukan saja hala tuju parti kita terletak di tangan para perwakilan sekalian namun kekuatan ummah atau umat Melayu Islam juga terletak kepada keputusan yang kita buat dalam muktamar ini,” katanya sambil menyifatkan satu undi kepada Suhaizan bermakna akan menghilangkan satu undi kepada Islam.

Kempen itu jelas menyalahi peraturan pemilihan Pas kali ini yang membenarkan calon mempromosikan diri namun tertakluk beberapa garis panduan parti itu.

Antaranya ahli Pas dilarang menerbit, mengeluar, menyiar atau mengedarkan dalam sebarang bentuk kenyataan sama ada secara lisan atau bertulisan atau grafik atau karikatur dalam apa-apa medium sekalipun yang mengandungi fitnah, kejian, celaan, sindiran, atau apa jua kenyataan palsu sama ada secara langsung atau tidak langsung dengan tujuan mempengaruhi atau mendorong mana-mana ahli Pas supaya mencalonkan atau tidak mencalonkan atau mengundi atau tidak mengundi mana-mana ahli Pas.

Susah nak cakap siapa yang benar2 sayangkan Islam. Kekeliruan terus dipasang supaya orang Melayu teus mabuk dan duduk dalam syak waham yang mendalam.

Dalam pada itu rasa juga leganya, padan dengan muka puak2 tu yang selama ini kena buli dengan anwar tapi tak sedar diri.

09 November 2013

Penting diketahui ramai khasnya oleh pemimpin UMNO ... ???.


Betulkah UMNO dan pemimpinnya masih bodoh? Sila baca catatan berikut;


Cina Tetap Cina

Saya baru terbaca satu artikel dalam Utusan Malaysia oleh Datok Ahmad Faris bin Abdul Halim - beliau mengulas berkenaan PRK DUN Sg Limau Kedah.

Beliau mendedahkan :

1. Pada PRU13 hanya 180 cina (10% dpd 1800) undi BN .... BN Kalah.
2. Semasa kempen PRK Sg Limau - penglibatan MCA/Gerakan macam " nak tak nak saja " atau sekadar " melepaskan batuk di tangga ".
3. Sambutan cina Sg Limau hangat sekali bila Lim Kit Siang turun padang, dan sangat dingin bila pemimpin MCA/Gerakan turun.

Saya tak tahu siapa tipu siapa. Adakah Muhyidin tipu cina atau cina tipu Muhyidin. Tetapi saya berani kata yang kena tipu adalah Muhyidin, yang nampak bodoh adalah Muhyidin. Rupa-rupanya pengundi cina lebih cerdik daripada Muhyidin.

Walau pun Muhyidin beri 2.4juta kpd sekolah cina, namun hati cina tetap cina yang tak dapat dibeli dengan 2.4juta. Wang mereka sapu tetapi sokongan tetap juga kepada DAP.

Najib dah terkena (tertipu) pada PRU13. Di Klang 60ribu cina turun sambut Najib. Najib senyum sampai ke telinga gah beritahu satu negara " orang cina dah kembali kepada BN ". Tetapi pada lewat tengah malam keputusan PRU13, Najib dengan bermuka sardin, bermuka tempe memberi tahu satu dunia " Tsunami cina menyebabkan BN hampir kalah ".

Baik Muhyidin mahu pun Najib. Tak serik-serik masih juga percaya kepada cina, masih juga nak pujuk cina, kalau pujuk free lantak lah, tapi ini pujuk dengan berjuta-juta RM ... sakit hati dan semakin meluat orang melayu kepada Umno.

Kalau Najib dan Muhyidin mahu orang melayu terus mempertahankan Umno pada PRU14, renti kan lah " kerja bodoh " itu. Saya berani berkata DALAM PRK CINA AKAN ADA RAMAI JUGA YANG UNDI BN, TETAPI BILA DALAM PRU ... SORRY LA BRO NAJIB DAN MUHYIDIN... KERANA MEREKA MAHU DAP MENGGANTIKAN UMNO.

Saya nak ingatkan Najib dan Muhyidin, YANG MAHU UMNO TERUS MENJADI PEMERINTAH ADALAH ORANG MELAYU ... MAKA BERI LAH PERHATIAN KEPADA ORANG MELAYU.

Sesungguhnya kenyataan NAJIB MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA PENGUNDI CINA kerana mengundi BN pada PRK Sg Limau ... adalah menafikan sumbangan undi orang melayu kepada Umno. Cukup cukup lah ... kerana PRU14 belum tentu cina yang sama akan undi Umno sekali lagi.

Ana Muslimah

dari blog MIK

05 October 2013

contoh terbaik





Mat Sabu kata dia pelik dengan sebilangan orang yang berbangsa melayu,


RANTAU PANJANG – 'Saya pelik dengan sebilangan bangsa Melayu, kerana mereka tidak kisah ditipu.'
Kata Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dalam ceramah Pas dekat Pusat Tarbiyah Pas Rantau Panjang, baru-baru ini.

Menurutnya, tidak ada bangsa lain di dunia ini, kecuali Melayu, walaupun acap kali ditipu, namun penduduk tetap memberi sokongan padu kepada pemimpin mereka.

Beliau berkata, walaupun sebelum PRU13 lalu, Pas mengingatkan penduduk agar mengubah pemerintahan, namun kedegilan sebilangan Melayu ini menyebababkan rakyat lain teraniaya.

Sinar Online
Ya....saya pun seperti Mat Sabu juga....


Saya pelik dengan sebilangan bangsa melayu, Saiful Bukhari dah terang-terang bersumpah laknat di Malaysia sampailah bersumpah depan Kaabah menyatakan dia diliwat oleh Anwar Ibrahim, tetapi masih ada lagi melayu yang percaya Anwar itu suci. Lebih malang lagi ulaRmak-ulaRmak Pas yang mengaku tok guru pun sanggup bersekongkol dengan Anwar. Inilah contoh melayu paling bodoh wujud dalam negara kita.


Saya pun pelik dengan Mat Sabu....dulu dialah yang beriya-iya menuduh Anwar melakukan kegiatan songsang sampai dia beri gelaran Anwar Ibrahim Al Jub kepada kawan itu. Hari ini Mat Sabu itulah yang mengikut jub Anwar.


Saya pelik dengan orang-orang melayu yang masih percaya pada Pas sebagai parti islam, sedangkan pemimpinnya sendiri kena tangkap khalwat dengan bini orang dan rakaman video tersebar menunjukkan bagaimana Stopa Ali menghenjut betina.


Saya turut pelik dengan orang-orang melayu terutamanya di Kelantan yang tak serik-serik kena tipu dengan Pas. Tapi masih lagi percaya Pas memperjuangkan islam. Orang yang memperjuangkan islam tidak bersekongkol dengan peliwat, dengan pejuang kristian, menggadaikan kalimah Allah dan menggugurkan perjuangan negara islam. Orang yang perjuangkan islam tidak akan takut dengan Karpal Singh untuk membicarakan pasal hudud.


Betullah tu Mat Sabu kata tidak ada bangsa lain di dunia ini kecuali melayu yang acap kali ditipu. Semuanya ditipu oleh Pas. Sekejap nak hudud....sekejap tak nak hudud....sekejap negara islam....sekejap bukan negara islam.


Saya nak tambah sikit lagi daripada apa yang Mat Sabu kata.....mungkin Abang Mat terlupa atau nak segan nak sebut.


Tidak ada orang yang beragama islam di dunia ini sanggup untuk mengangkat kaum Nabi Luth sebagai pemimpin, kecuali segelintir orang-orang islam di Malaysia termasuk orang Pas yang sanggup bersekongkol atau berketuakan seorang pengamal homoseks.


Amacam Abang Mat....ada berani jawab ke ?\

28 September 2013

Cilaka punya Penyangak Cina



Cina2 jahat yang cauvinis dan rasis DAP inilah yang menyebabkan Cina2 baik terus dipandang hina oleh orang Melayu kerana mengkhianati pengorbanan dan tolakansur Melayu kepada bangsa2 lain seperti Cina dan India.




Tsunami Cina pada PRU telah membuka mata sebahagian besar orang Melayu bahawa orang2 Cina tidak boleh dipercayai, orang Cina mempunyai agenda tersembunyi walaupun berbuat baik sesama Melayu. Tsunami Cina PRU13 menampakkan dengan jelas cita2 dan hasrat orang2 Cina selama ini yang mahu 'merampas' tanah milik Melayu ini.


Ini adalah gara2 propaganda dan tipu muslihat dinasti Lim yang disokong oleh dinasti Lee di seberang tambak. Akibatnya Cina2 baik yang mahu hidup aman dan damai yang sedar diri siapa mereka asal keturunan mereka. - Raja Jawa

Siapa Mereka?

Seperti yang dijanjikan,hari ini saya ingin mendedahkan kisah Lima Harimau. Kumpulan ini sangat menakutkan Dinasti Lim. Orang-orang ini mampu mendatang ancaman kepada perjalanan politik Lim Guan Eng. Walaupun mereka kelihatan jinak tetapi bila-bila masa sahaja mereka mampu menerkam Lim Guan Eng. Mereka ialah;

Teng Chang Kim – Selangor
Chow Kon Yeow – Pulau Pinang
Boo Cheng Hau – Johor
Nga Kor Ming – Perak
Ngeh Koo Ham – Perak

Kesemua lima diatas adalah musuh Lim Guan Eng yang perlu dibunuh oleh Dinasti Lim sebelum Lim Kit Siang meninggalkan DAP.

Teng Chang Kim adalah satu-satunya Adun DAP yang paling senior di Selangor. Beliau menang sejak beberapa pilihanraya yang lepas termasuk di bawah pemerintahan BN.

Apabila Pakatan Rakyat membentuk kerajaan di Selangor pada tahun 2008, Teng Chang Kim telah dinafikan haknya untuk dilantik sebagai Exco yang mewakili DAP. Sebaliknya Dinasti Lim lebih rela memilih budak hingusan, Ean Yong Hian Wah. Juga melantik Ronnie Liu sebagai exco. Ini kerana kedua-dua orang ini adalah orang suruhan Dinasti Lim untuk mereka mencari wang di Selangor.

Akhirnya kita menyaksikan bagaimana Teoh Beng Hock yang bertugas sebagai Setiausaha Politik kepada Ean Yong Hian Wah membunuh diri kerana mahu melindungi kegiatan rasuah majikannya. Sedangkan kegiatan rasuah majikannya dilakukan atas arahan Dinasti Lim.

Ronnie Liu diarahkan oleh Dinasti Lim agar mencari wang sebanyak mungkin dari kegiatan haram di Selangor untuk kegunaan DAP Pusat. Sehingga Ronnie dilabel sebagai bapa kepada kegiatan haram. Perkara itu memang benar. Namun ianya dilakukan atas arahan Dinasti Lim. Akhirnya nama Ronnie rosak dan kalah dalam pemilihan CEC 2012. Ronnie juga tidak dicalonkan semula dalam pilihanraya umum ke 13 kerana kata Dinasti Lim ianya boleh menyebabkan nama DAP tercemar dalam usaha mereka untuk membentuk Kerajaan Persekutuan bersama PKR dan PAS.

Akhirnya Teng Chang Kim dipilih oleh Dinasti Lim sebagai exco yang mewakili DAP selepas Pakatan Rakyat berjaya pertahankan Selangor dalam pilihanraya umum ke 13. Dinasti Lim tahu jika Teng Chang Kim tidak dipilih huru hara pasti akan timbul. Dinasti Lim meletakkan Teng Chang Kim sebagai exco bukan dengan ikhlas hati. Ianya tidak lebih sebagai opera cina sahaja. Dinasti Lim dengan bantuan anggota war room mereka, Anthony Loke dan Tony Pua sedang merangka jalan yang paling halus untuk menyingkirkan Teng Chang Kim serta Empat Harimau lagi daripada DAP. Saya akan dedahkan kepada anda nanti apa rancangan halus mereka.

Chow Kon Yeow pula sebagai Pengerusi DAP Pulau Pinang sepatutnya dipilih sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang apabila DAP Berjaya menubuhkan kerajaan di negeri itu pada 2008. Bagaimanapun haknya telah dinafikan oleh Lim Kit Siang apabila dia melantik anaknya sebagai Ketua Menteri.

Boo Cheng Hau pula selaku Pengerusi DAP Johor telah dinafikan haknya untuk mencadangkan calon-calon DAP dalam pilihanraya umum ke 13. Semuanya diputuskan oleh Dinasti Lim demi untuk memastikan Boo Cheng Hau hilang pengaruh di Johor.

Dua sepupu dari Perak, Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham sedang bergaduh besar dengan proksi Dinasti Lim di Perak, M.Kulasegaran.

Masalah kekalutan berhubung pemilihan CEC tahun 2012 menjadi peluang terbaik untuk untuk Dinasti Lim menyingkirkan Lima Harimau di atas.

Rancangan yang sedang dilakukan oleh Dinasti Lim umpama satu batu yang berjaya bunuh tiga ekor burung.

Bagaimana caranya dan adakah Dinasti Lim akan berjaya akan kami dedahkan dalam episod akan datang.

09 September 2013

Perang dunia ke 3 on the way .. Anwar sokong siapa?


KAPAL PERANG RUSIA DI PERAIRAN SYRIA







Kapal perang Russia Nikolai Filchenkov meninggalkan Sevastopol menuju Pelabuhan Novorossiisk sebelum belayar ke Syria. (Gambar kecil) kapal pemusnah Nastoichivy.

Moscow: Kapal perang Russia, Nikolai Filchenkov semalam meninggalkan pelabuhan Sevastopol di Ukraine untuk membawa ‘kargo khas’ ke Syria, ketika Kremlin semakin meningkatkan kehadirannya di perairan Mediterranean.

Agensi berita Interfax yang memetik sumber pangkalan angkatan laut di Saint Petersburg melaporkan, kapal berkenaan akan menuju ke Pelabuhan Novorossiisk di Laut Hitam, sebelum belayar ke Syria.

Laporan juga menyatakan kehadiran angkatan laut Russia itu bertujuan mengimbangi peningkatan jumlah kapal tentera laut Amerika Syarikat di rantau itu ketika pemimpin dunia terus bertelagah mengenai langkah wajar yang patut diambil untuk menghentikan konflik di Syria.



Bawa kargo khas

“Nikolai Filchenkov akan singgah di Novorossiisk untuk mengambil kargo khas terbabit sebelum menuju ke tempat ia diarahkan bertugas di timur Mediterranean,” kata Interfax.

Sumber itu bagaimanapun tidak memberikan butiran terperinci kargo yang dihantar, tetapi mengesahkan bahawa Russia meningkatkan kehadiran angkatan lautnya di wilayah itu sejak krisis di Syria memuncak.

Interfax menyatakan kapal pemusnah Smetlivy akan menyertai Nikolai Filchenkov, selain kapal pemusnah Nastoichivy. 

“Armada anti kapal selam Admiral Panteleyev sudah memasuki zon operasi bagi mengetuai pelayaran kumpulan kapal perang berkenaan di Mediterranean,” kata sumber angkatan tentera.

Kapal pengiring, Neustrashimy sudah pun berada di timur Mediterranean, begitu juga kapal pengangkut Alexander Shabalin, Admiral Nevelsky dan Peresvet.

Semua kapal terbabit dijangka menyertai sebuah lagi kapal pengangkut pesawat lebih besar Novocherkassk dan Minsk, selain kapal membawa peluru berpandu Moskva.

Kapal peninjau Priazovye juga sedang belayar untuk menyertai kumpulan itu.


Gagal capai sepakat

Sementara itu pemimpin dunia yang hadir pada sidang puncak G20 di Saints Petersburg, gagal mencapai kata sepakat membabitkan rancangan Amerika Syarikat untuk melancarkan tindakan ketenteraan ke Syria.

Majlis makan malan yang dihoskan Presiden Vladimir Putin gagal mencari penyelesaian mengenai bagaimana konflik Syria, yang sudah meragut lebih 100,000 nyawa patut dihentikan. - AFP

-BHARIAN-

22 February 2013

Lakonan yang semakin ganjil



nak serang Malaysia??? hahaha punya katun kau Anwar
Tak berapa nak menjadi bila askar Malaysia tak layan.

Amatlah tak mustahil, apa sahaja perkara pelik yang terjadi bila mendekati PRU semuanya diatur oleh agen antarabangsa yang memihak Anwar. Semua tahu Anwar dibiaya oleh badan Yahudi USA yang bercita2 untuk menguasai sepenuhnya Asia Tenggara terutama negara majoriti Islam.

Anwar ejen Yahudi. Sah dan nyata. Tiada keraguan. Sebab itu dia tak lagi peduli apa akan jadi kepada Melayu. 

Orang PAS yang duduk bawah ketiak Mat Sabu saja yang terhangguk2 bila dengar Anwar berucap. Yang lain dah mula rasa loya dan tercium bau hapak. Ada yang malu sendiri bila tersedar mereka selama ini ditipu. Terlibat khianati pemimpin mereka dengan memenangkan parasit. Hmmm kesian pun ada.

Kisah di Sabah... memang sengaja diatur. Boleh ke Anwar kata itu semua kerja UMNO? Kejadah apa UMNO buat itu semua? Bila digasak dengan soalan bertubi2, kelamkabut larikan diri (no komen hehe). 

"Reuters - pada 14 Febuari lalu melaporkan seorang Pegawai Tentera sebagai berkata bahawa kumpulan lelaki itu merupakan pengikut Sultan Sulu yang telah dijemput ke Sabah oleh seorang ahli politik daripada pihak Pembangkang bagi membincangkan mengenai isu tanah. Kumpulan yang dianggoti daripada 100 orang itu diketuai oleh Raja Muda Azimudie Kiram, adik kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram III, mendesak bertemu 'personaliti' tertentu apabila rundingan tersebut berlarutan."

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kenyataan itu datang daripada Umno bukan Reuters. Itu Umno punya kenyataan bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya, katanya kepada pemberita, Bila diminta komen, beliau enggan membuat komen.


Macam mana nak komen, semua yang keluar dari mulut dia semuanya "AUTA". Pasal tu lah juak PAS sayang sangat kat dia.

Apa yang berlaku memang kerja gila. Tak masuk akal langsung. Mereka tahu Malaysia tak bunuh mereka sebab USA ada di belakang mereka. USA aturkan berbagai jalan untuk menggugat kerajaan Najib. Perisik negara telah tahu semua itu, sebab itu kerajaan bertindak penuh hati2 supaya tidak masuk jerat yang dipasang.

Tentera Sultan Sulu sebenarnya auta, mereka adalah askar upahan agen subersif anjuran USA. Sulu adalah wilayah (*bukan negara atau negeri) mempunyai banyak sultan. Sultan tanpa rakyat. Berpuluh sultan bernama Kiram, ditunjangi Amerika dan kerajaan Fipino. Pembunuh rakyat mereka sendiri (Tausug). Mereka berselindung di sebalik USA. Bacalah sejarah mereka. Mereka masuk Sabah tentu atas arahan tuan mereka USA .. seperti biasa umpanya.. dengan janji akan diangkat sebagai sultan satu hari nanti.

Muncul pula berita terkini, pejuang Selatan Thai dan bekas Komunis Melayu akan dilibatkan pula.

SELEPAS BERJAYA MASUKKAN TENTERA SULU DI LAHAD DATU, ANWAR CUBA BAWA MASUK PEMBERONTAK THAILAND KE KELANTAN UNTUK KEKALKAN PENGUASAAN PAKATAN!!!  Posted by CUCU TOK WAN at 1:47 PM Friday, February 22, 2013


PAS Kelantan menerusi mulut Pesuruhjayanya, Nik Aziz dah keluarkan kenyataan sebelum ini bahawa PAS Kelantan akan menghalau orang-orang luar dari bertanding di negeri itu. Lebih tepat lagi, PAS sendiri akan membanyakkan calon mereka sendiri dan tidak akan menyerahkan kerusi selamat kepada PKR.

Pada 26 Februari nanti, Anwar akan turun ke tiga kawasan iaitu Pasir Puteh, Bachok dan Machang untuk menampal semula kebocoran.  (benar ke tak, nanti kita tengok)

Anwar dan PKR berada dalam keadaan yang sangat terdesak. Moral mereka telah jatuh teruk. Ke mana-mana sahaja Anwar pergi, sambutan untuknya sudah tidak seperti dahulu. Bahkan lebih ramai pula yang mengeji dan melahirkan tentangan secara terbuka terhadap Anwar Ibrahim dan para penceramah PKR.

Dek kerana itulah, Anwar datang ke Kelantan selepas berjaya mendaratkan 'Tentera-Tentera Sulu' ke bumi Sabah.

Adakah Anwar akan membawa pemberontak Selatan Thailand yang diketahui mempunyai 'hubungan baik' dengan Kerajaan Malaysia ke Kelantan pula terutama di Pasir Puteh, Machang dan Bachok yang sedang bergoncang hebat?

Sebabnya sangat mudah, apabila membabitkan Anwar Ibrahim apatah lagi dia sedang terdesak, maka elemen sabotaj, simpati dan drama akan menyusul. Duit masih banyak ditabur Soros, nak takut apa!

Anwar menjadi manusia yang sentiasa menyusahkan bangsanya. Selagi ada Anwar, selagi itulah orang Melayu sukar untuk tidur nyenyak. Apa lagi bermimpi indah.

source asal:
JANGAN TAKUT DAPAT TRAJANG TERBANG.. HAHA

17 February 2013

gomo bilang PR menang PRU13 - biar betul (???)




Kerajaan Najib akan kalah? Nuar Libral+LGBT akan jadi PM? Negara jadi sarang GAYs dan Prostitute? Masanya akan tiba Melayu akan punah Islam akan jahanam kerana gayshitt..  jeng jeng jeng...!


Pilihanraya ke 13 semakin hampir yang mana dijangkakan pembubaran Parlimen akan dilakukan pada bulan ini iaitu Febuari. cakap cakap ini bukan sahaja dikalangan orang politik malah rakyat yang sebelum ini tidak mengikuti perkembangan politik juga ingin mengetahui bila tarikh pilihanraya.

Apa sekalipun jawapannya bila tarikh pembubaran Parlimen adalah keputusan Dato Sri Najib Razak Perdana Menteri Malaysia dan bila tarikh Pilihanraya terletak dibahu Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia.

Apa yang Gomo nak kongsikan dengan anda semua?

Terus terang Gomo katakan memang Gomo terlibat dengan lebih mendalam untuk Pilihanraya ke 13 kali ini. Satu tugas yang cukup luar biasa yang memerlukan banyak tenaga sama ada fizikal dan juga mental. Level Gomo untuk pilihanraya kali ini adalah peringkat Nasional yang mana matlamat adalah untuk memenangkan BN dengan majority 2/3.

Gomo sudah acap kali menghadiri mesyuarat tentang pilihanraya yang mana membabitkan peringkat negeri dan juga parlimen dalam Malaysia sejak tahun lepas lagi dan ada beberapa fakta yang Gomo nak kongsikan bersama pembaca agar mengetahui sedikit sebanyak apa yang bakal berlaku pada pilihanraya ke 13 nanti.

BACA SETERUSNYA DI .... klPOS

Padanlah kaum antiBN marah benar kat gomo.. orang kuat BN rupanya.  Hmm benar ke tidak kata gomo. kenalah tanya gomo sendiri. Jangan nanti terbalik kot dahlah gomo!

Gua tak kisah pun apa nak jadi nanti. Apa yg gua harap DAP celaka dan Nuar Yahudi tu lingkup.. bagi gua itu dah cukup baik. Haji Hadi dan Nik Aziz nak flip flop ke hapa ke, aku peduli apa. Pengikut PAS yang kena tipu hidup2 dengan Nuar gila tu. Nak sangat jadi PM, tak sedar diri dek untung. Tipu satu Malaysia. Ulama (panda agama bulan penuh di langit hijo) pun kena kelentong. Macam budak beringus dibuat Nuar. 

Yahudi berdiri tegap di belakang Nuar sebab Nuar sokong pertahan keselamatan negara Yahudi..  Tibai duit soros dengan jual bangsa sendiri. Tu pun Melayu PKR tak sedar3 jugak. Melayu ostat pon beronggeng sama. Ikut rentak la konon. lupa nak pikir pikir dulu.

Sampai bila nak jadi tunggul kayu tak guna otak? 

Nuar kata jual kalimah Allah,, mereka akur. Nuar kata sokong murtad pun... mereka kata YA. Sedar2 sekelumit puak penyokong yang celik akal bangun menentang.. haaa terkedu kedua2 tokoh hebat (taraf lebai je) parti agama suku tu. Kona baringlah apa lagi, malu bukan kepalang.

Nuar kata pakat sama2 dengan harbi (dulu musuh no. satu)... segera kata.. oraitt bos..  isyy kesian betul lihat manusia yang tak celik2 akal ni..

ORANG CERDIK KATA: SELAGI MEREKA BERSAMA HARBI DAP DAN ANWAR SOSIALIBERAL JANGAN SESEKALI PANGKAH PAS.... walau NANM kata masuk neraka (buatan dia>?)

Maksudnya: Jangan sesekali angkat munafik dan harbi sebagai ketua... kecuali dah nak GILA. Kalau buat juga jahanamlah negara, jahanamlah agama, jahanamlah bangsa.


07 February 2013

PAS semakin buntu, dikerjakan DAP dan Anwar




Tersalah langkah mengangkat Anwar (Islam Liberal) sebagai ketua. PAS semakin hilang suara. 

Sering dipermainkan oleh Anwar diluar sedar mereka (mind control). Anwar kini separuh berjaya menawan PAS dan mentransform PAS (hanya) sebagai alat PKR (*memperbodohkan pengikut tegar PAS). Ramai yang tahu perencanaannya mengkucar kacirkan kepimpinan ulama dengan cara menyusupkan pengikutnya untuk mengambil alih kuasa dari dalam. Inilah hasil mahsul sistem demokrasi. Mat Sabu mampu kalahkan Nasha dan kini menendang keluar Nasha dari rangkaian ulama dalam PAS.

Anwar segera menyatakan persetujuannya seolah ianya memang dirancang olehnya. (???)

Ahli PAS masih belum sedar percaturan Anwar, kecuali sedikit. Majoriti ahli PAS belum merdeka (matang) dalam arus politik Yahudi ini.

PAS memang benar-benar terperangkap. Hilang wibawa sebagai penjaga umat Islam. Mereka jadi takut dan kecut bila dijeling Anwar. Mereka berpeluh bila disergah Karpal. Mereka berdebar bila melihat senyuman sinis anak beranak Lim.

PAS akan keluar dari Pakatan?  Satu soalan yang baik. Mereka akan kata "kena tanya Anwar dulu ....".

Buat masa terdekat rasanya mustahil.

PAS tidak berani keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) kerana bergantung kepada DAP, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, parti yang memperjuangkan Islam itu akan kekal bersama PR kerana 'menyayangi Karpal'.

"Jika PAS keluar daripada PR, parti itu akan kalah. Dia (Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) meraikan hari jadi bersama Karpal (Pengerusi DAP, Karpal Singh) dan menyambut perayaan Thaipusam bersama.

"Mereka tidak berani keluar PR, Nik Aziz bercerai dengan Nasha (Nasharudin Mat Isa) tetapi dia tidak mahu bercerai dengan DAP," katanya pada sidang media selepas merasmikan Majlis Pelancaran Buku bertajuk Antarctica: Malaysia's Journey to the Ice di sini, hari ini.

Semalam, Nasharudin yang juga Ahli Parlimen Bachok meminta PAS keluar daripada PR. Mampukah Nasha memaksa PAS melakukannya?


catatan menarik, petikan
dari Wak Jengklol
PAS Decision On Nasha Is A Slap To Anwar, Nasha Is Still A Member of PAS




So it is confirmed that PAS former deputy president Nasharudin Mat Isa has been sacked as a member of the Syura Council, not as a member of PAS.

The manner the expulsion was made indicated PAS leadership is divided and uncertain whether the party should expel Nasharudin as member of the council and member of PAS.

Finally they decided to expel him as a member of the council, not from the party, which of course anger those aligned to PKR de facto chief Anwar Ibrahim who yearns to control the party from outside.

Anwar and his stooges in PAS would want to see Nasharudin sacked so that they can then gain control of the party without much obstacles especially now at a time when Anwar wants to field his men as PAS candidates in the coming general election.

Anwar knoiws PKR will not perform well and in fact, PKR may not even get the support of the Malays as expected by DAP, to complement the opposition pact’s position.

This means Anwar may lose many of the men who he is using or rightly abusing now and intending to use later, so if he can control PAS through his men in the party leadership line-up, he can rest assure that many of his men would be fielded.

Without such men, Anwar is nobody, because he is a man who just cannot stand alone. He needs soldiers, loyal soldiers who ask no question and ready to be sacrificed.

Anwar has sacrificed a lot of his loyal men before who now sit on the other side of the political divide, fighting tooth and nail against him, warning people of his ‘dirty character, morally and politically’.

So now Anwar’s plan in PAS is a ‘no-go’ so long as Nasharudin is still a member and Anwar will not sit still…he will continue influencing those who still believe in him like Nik Aziz NIk Mat, Husam Musa and of course his ‘slave’ Mohamad Sabu.

And PAS leadership, luckily controlled by Syural Council which is dominated by veteran fundamentalists, will not give up easily on Anwar’s intention as they know who that man really is.

Thus, their decision to just expel Nasharudin as member of the council and not from the party shows that they need Nasharudin in the party and they need the link to Umno, no matter what others, that is their partner PKR and DAP, say.

Say whatever one likes, only veteran fundamentalists like president Abdul Hadi Awang, NIk Aziz Nik Mat, Mustapa Ali and a few others detest Nasharudin’s action in being friendly with Umno, but the rest from top right down below still quietly want the link to Umno.

They know they are still Malays and Muslims despite the differences in political ideology.

29 January 2013

HJ HADI makin "pening"

Aku kesian kat Hj Hadi yang semakin melalut, pening dan gelabah sejak bergurukan Anwar. Kalau Hj Hadi dipanggil Tuan Guru, apa pula gelaran ejen Liberalisma itu? Maha Guru? haha.

Akibat terikut2 jejak Anwar (sebenarnya sudah mabuk) Hj Hadi dan Nik Aziz jadi semakin kacau bilau dan tak tentu hala. Kesian sungguh. Sekejap kata ok sekejap lagi kata tak ok. Yang makin pening ialah pengikut tegar PAS, jadi sasau. Hilang arah kerana selama ini hanya menggunakan otak orang lain.

Ust Nasha jadi mangsa bila nak betulkan pimpinan, atas sebab remeh dia di benamkan. Kes serupa menimpa Dr Hasan satu masa dahulu. Lepas ini giliran siapa pula ya?

Lepas ini apabila kurang ulama dalam majlis syura, PAS akan jual kembali nama Allah... kalau tak percaya boleh sama2 tunggu. Karpal dah mula buat hal.. agaknya apa rasanya jadi "luncai"?

09 January 2013

Laknat - sokong Jesus itu anak Allah (????) Apa Perancangan Anwar Hadi?


PENGKHIANATAN PEMIMPIN ISLAM KEPADA UMAT ISLAM, Berakalkah mereka? Tak nampakkah tujuan mengapa DAP beria benar mahukannya padahal 10 tahun lalu mereka menyanggahnya. Untungkah PAS dalam pengkhianatan ini? Anuar menjadi ejen Yahudi porak perandakan Islam, perjuang Islam Liberal. Tak nampakkah? Butakah? Nyanyokkah? 

PAS juga suka agaknya bila ramai Melayu dah jadi Kristian?????




DISEBABKAN KEBENGAPAN PEMIMPIN PEMBANGKANG ISLAM . MEREKA INI SE PATUTNYA DIHUKUM PANCUNG. KEBENARAN MEMBEBASKAN PERLUASAN KEPERCAYAAN KRISTIAN BAHAWA JESUS ADALAH PUTRA ALLAH MAKA KHATAMLAH PENGAJIAN MEREKA BAHAWA JESUS ADALAH BENAR BENAR ANAK ALLAH. DAN ALLAH ADALAH BAPA JESUS . SYABAS PAS DAN PKR!!!


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.
Demi kuasa, demi harta dunia, demi nama, demi kepercayaan sesama mereka maka hari ini terangkumlah sudah akan ketetapan pakatan pembangkang terutama Parti PAS dan Parti PKR yang rata-rata dianggotai oleh bangsa Melayu yang beragama Islam telah dengan rela hati dan 'suci hati' 'menggadaikan' nama ALLAH untuk digunapakai didalam Kitab yang dialih bahasa dari Bahasa Inggeris ke bahasa Melayu .Perlu diingat bahawa di Semenanjung rata-rata penganut Kristian adalah dari kaum Cina dan India dan populasi penganut Kristian atau pengamal Kristian tidak lebih dari 10% dari penduduk Semenanjung. Oleh itu keperluan kepenggunaan nama 'ALLAH" serta terjemahan atau alihbahasa kitab tersebut kebahasa Melayu diragui tujuannya.

Dengan keterbukaan serta kebenaran yang diberikan oleh Pemimpin Islam yang mewakili keseluruhan ahli Parti Pas dan PKR ini, maka, dengan mandat yang mereka perolehi melalui 'Peti Undi" yang dimenangi ,maka dengan sendirinya semua ahli-ahli PAS dan PKR bertanggung jawap keatas ' penggadaian" ini.
Memandangkan Islam PAS dan Islam PKR sudah bersetuju dengan kepenggunaan nama 'ALLAH' ini dikongsi bersama dengan Penganut Kristian, maka, tiadalah perbezaan diantara umat Islam bawaan PAS dan PKR dengan Puak Kristian acuan DAP.

Kesamarataan agama, kesamarataan Tuhan dan semua agama itu adalah sama yang diperjuangkan oleh Kristian atau semua agama lain seperti agama Hindu dan agama Buddha telah diberi pengiktirafan oleh PAS dan PKR, mereka yang menyamarata taraf Tuhan berhala mereka dengan Tuhan Nabi Muhammad . Tuhan ahli-ahli PAS dan Tuhan ahli PKR adalah sama dengan Tuhan Kristian iaitu Allah bapa kepada Jesus atau Jesus adalah anak Allah . Dengan tidak secara langsung ahli-ahli Pas dan ahli-ahli PKR mengiktiraf bahawa Jesus adalah anak Allah dan sesungguhnya Allah itu 'beranak' adan ' diperanakan"..

Berulang kali saya mengingatkan bahawa kini kita tiada lagi pembela sebenar pembela kepada agama Islam. Pemimpin yang dipileh 'ketakutan' untuk membantah, tidak berani bersuara, kerana ini akan mengurangkan 'jumlah' undi atau 'merudumkan' peluang mereka untuk menjadi pemimpin. sama ada mereka pemimpin oarti pemerintah mahu pun peminpin lain semuanya ' bisu' kerana ' takut bala' tidak dipileh oleh pemimpin atasan mereka yang berkuasa.

Apa yang dapat kita lihat kini, kuasa penentu Agama telah ambil alih oleh pemimpin Politik dan bukan lagi terletak ditangan Agung dan Raja-Raja Melayu, hanya, hari ini kita lihat Sultan Selangor sahaja meluahkan rasa 'diukacita' dan bukanya 'murka'. Dua pengertian yang membawa maksud berbeza??

Maksud dukacita :-

dukacita perasaan sedih (hati); susah hati; duka: Baginda sedang dilamun ~. berdukacita berasa sedih atau susah hati:Dia sangat ~ atas kematian adik kesayangannya itu. mendukacitakan menyebabkan (menimbulkan) rasa dukacita; menyedihkan; mendukakan: Dia tidak ingat akan peristiwa yg ~ itu.

Maksud murka :-

marah, meradang: maka sultan pun terlalu ~ akan Hang Tuah, disuruh bunuh pd Seri Nara Diraja; memurkai marah kpd (akan), memarahi: jangan tuanku segan ~ anakanda; memurkakan menyebabkan jadi marah, memarahkan: ~ raja; termurkai sl dimurkai (dimarahi): Laksa-mana pd ketika itu ~, tiada bekerja lagi; kemurkaan perihal murka, kemarahan: dia ialah sahabat yg pemurah dan sangat takut akan ~ Allah.

Teks yang saya copy paste dari Blok Flying Kick

DYMM Sultan Selangor sudah pun menzahirkan dukacita baginda berhubung kenyataan Guan Eng yang terang-terang mencabar umat Islam di negara ini apabila mendesak agar kalimah ALLAH dibenarkan guna dalam Bible berbahasa Melayu

Orang Melayu menjunjung Titah DYMM Raja-Raja Melayu tetapi sekiranya DYMM hanya meluahkan rasa "dukacita" maka rakyat tidak boleh berbuat apa-apa tetapi sekiranya DYMM meluahkan rasa 'murka' terhadap kejadian yang berlaku ' maka rakyat yang dinaungi Baginda wajib bertindak diatas rasa 'kemurkaan' Raja mereka.

Kini pemimpin Politik bebas melakukan apa saja sesuka hati mereka tanpa rasa bersalah, samaada Pemerintah mahupun Pembangkang semuanya ' bersifat' pentingkan 'kuasa' dan diri sendiri. Perasaan rakyat tidak diambil kira.

Saya berharap agar Majlis Raja Raja Melayu serta Yang Di Pertuan Agung mengaktifkan kuasa yang dimiliki (Seperti yang termaktub didalam Perlembagaan yang saya 'copy paste' kan dibawah untuk rujukan ) demi menjaga keharmonian perasaan orang Melayu serta Agama Islam yang dilindungi oleh Perlembagaan Persekutuan serta Kuasa Yang Di Pertuan Agung dan melindungi Islam dari di'lacurkan' oleh orang politik dimana DYMM Yang Di Pertuan Agung adalah Ketua Agama bagi Persekutuan Malaysia.


Perkara 32(1) dan 32(2) Perlembagaan Persekutuan menyatakan:

"32. Kepala Utama Negara bagi Persekutuan, dan Permaisurinya.

(1) Maka hendaklah ada seorang Kepala Utama Negara bagi Persekutuan digelarkan Yang di-Pertuan Agong, yang mengambil keutamaan mengatasi segala orang dalam Persekutuan dan yang tidak boleh dikenadakwa dalam apa-apa jua pembicaraan dalam mana-mana mahkamah kecuali dalam Mahkamah Khas yang ditubuhkan di bawah Bahagian 15.


Sekiranya ini tidak dapat dilakukan segera, maka, banyak kerosakan serta kecurigaan perasaan rasa hati rakyat Malaysia akan memuncak dan kita tidak ingini perkara buruk berlaku di negara kita. Sentimen keagamaan amat sensitif sekiranya diperlekehkan.

Perlu diingat Nabi Muhammad s.a.w berperang dengan orang kafir kerana menegakan agama Allah dan dimusuhi.secara terangan. 

Adakah orang politik mahukan kita melalui prasa yang sama???


PETALING JAYA - Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) hari ini mencapai pendirian penggunaan kalimah ALLAH boleh digunakan oleh penganut Kristian dengan syarat ia tidak disalahgunakan.
Apa yang dimaksudkan dengan perkataan; disalahgunakan"

Hanya permainan kata2. Helah semata. Anwar oh Anwar.. berapa banyak lagi dosa yang engkau tempah?

PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN MALAYSIA

Raja-Raja Melayu dalam Perlembagaan Persekutuan dan Perundangan


Dalam aspek perundangan, kedudukan raja-raja Melayu agak terselamat – bukan sahaja
atas kapasiti kedudukan umum, tetapi juga keselamatan diri. Di samping peruntukan
Perlembagaan sepertimana yang telah disebut di atas, undang-undang jenayah negara juga
menjaga kedudukan raja-raja Melayu. Undang-undang yang begitu relevan ialah Kanun
Keseksaan. Tindakan menentang Raja, yang dikategorikan sebagai kesalahan terhadap
negara, adalah kesalahan yang boleh dihukum penjara seumur hidup ataupun hukum
bunuh. Misalnya kesalahan berperang melawan Raja-Raja. Hukuman bunuh juga boleh
dikenakan ke atas mana-mana orang yang didapati bersalah melakukan kesalahan terhadap
tubuh badan Raja atau bakal pengganti raja. Sementara itu penjara seumur hidup atau
denda boleh dikenakan ke atas mana-mana orang yang dibuktikan sebagai merancang untuk
memecat atau melucutkan raja daripada takhta mereka.


Bangsa Celaka sedang menguasai suasana
PAS benar2 jadi pecacai klas pertama

PEMIMPIN INI MEMBELAKANGKAN KETUA AGAMA IAITU RAJA RAJA MELAYU ATAU YANG DIPERTUAN AGUNG SELAKU KETUA AGAMA DIDALAM MEMUTUSKAN PERKARA YANG BUKAN HAK MEREKA DAN PERBUATAN INI ADALAH PENDURHAKAAN DAN MEMERANGI SECARA HALUS AKAN TITAH PERINTAH DYMM YANG DIPERTUAN AGUNG DAN BOLEH DISABITKAN KESALAHAN 'PENDURHAKAAN' ATAU MEMERANGI AGUNG.

DIHARAP SELEPAS INI AHLI AHLI POLITIK TIDAK LAGI BERANI MENYENTUH ISU AGAMA DAN MEMPOLITIKKAN AGAMA DEMI KUASA DAN PENGARUH.



sumber: CAHAYA AL MAJID.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERKINI Posts