“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

24 December 2012

OOOOOOOrait



OOOOOOOrait, pasal undi, apa pun ooorrait. Macam mana nak upkan hudud??

UMNO sahaja ikut amalan kapir kata ulamak PAS, betul ke >\????

PAS parti ISLAM >\??? PKR pula parti apa >\???

Bunyi macam nunafik jer!!! Jom tengok ~~





BERSALAM ANTARA LELAKI DAN PEREMPUAN SECARA BERSENTUH KULIT ADALAH HARAM DALAM ISLAM...

Apa pun, saya percaya Nizar Jamaluddin (PAS) dan Anwar Ibrahim (PKR) terpaksa bersalam dengan penyokong wanita mereka kerana tak sampai hati menolak tangan yang dihulurkan untuk bersalam, takut menjatuhkan air muka wanita tersebut di khalayak ramai. Situasi yang sama yang terpaksa dihadapi pemimpin UMNO tapi sering dikutuk PAS...

Hanya Presiden Iran saja yang berani tolak huluran tangan wanita untuk bersalam walaupun dikhalayak ramai. Pemimpin UMNO dan PAS, kerana mereka Melayu dan ada perasaan malu alah Melayu, tak mampu berbuat seperti apa yang dibuat Presiden Iran yang berbangsa Parsi, bangsa yang terkenal tegas tanpa malu alah yang melampau..

http://bcblue.files.wordpress.com/2010/07/ahmadinejad_not_shaking_hand_with_woman.jpg?w=780
-----------------------------------------------------
Parti (Islam?) Se Malaysia (PAS) pun kata macam tu. Betul lah tu kata PAS, memang lelaki dan perempuan bukan muhrim haram bersalam bersentuh kulit satu sama lain mengikut Islam..

Habis tu apa pasal pemimpin PAS dalam gambar ini boleh pula bersalam dengan perempuan bukan muhrim secara bersentuh kulit??

Ini satu lagi gambar dia bersalam sentuh kulit dengan perempuan bukan muhrim: (http://4.bp.blogspot.com/_Ghp-eG4Mlg0/TOuNt6IHSsI/AAAAAAAAADk/EMS6syqd50s/s320/nizar.jpg)..

Dan ini pula gambar Anwar Ibrahim bersalam bersentuh kulit dengan perempuan bukan muhrim: (http://3.bp.blogspot.com/-eUlDYQa2q2M/TpbLxPkJ5EI/AAAAAAAAAgI/f1B86cECg3g/s1600/ANWAR_SALAM.png)..

Dan ini pula, seperti biasa, PAS mengutuk pemimpin UMNO kerana melakukan perbuatan yang sama, yakni bersalam bersentuh kulit antara lelaki dan perempuan bukan muhrim, dari laman web PAS Putrajaya:

( http://www.pasputrajaya.com/2012/12/bolehkah-perempuan-salam-dgn-lelaki.html)

Sebenarnya bersalam lelaki dan perempuan bukan muhrim secara bersentuh kulit ni haram, baik dilakukan pemimpin UMNO, PAS atau PKR atau sesiapa saja lelaki dan perempuan Muslim..

Tapi kenapa PAS hanya hentam pemimpin UMNO yang buat benda ini tapi senyap bila pemimpin PAS dan PR sendiri yang buat?

Kenapa PAS ada double standard?

Kenapa PAS ada dua versi Islam, ia itu Islam untuk PAS/PR dan Islam untuk UMNO? Hari ini dalam semua kehiduoan beragama di Malaysia, PAS apply dua standard: satu untuk dirinya dan sekutu PR nya dan satu lagi untuk UMNO. Sesuatu yang salah dalam Islam hanya menjadi salah jika orang UMNO yang lakukan tapi tak menjadi salah kalau orang PAS, PKR dan DAP yang lakukan..

PAS ini terlalu mengamalkan double standard dan dua versi Islam satu untuknya dan sekutunya dan satu lagi untuk UMNO, maka orang tak boleh terima Hudud yang dibawa PAS kerana orang anggap itu Hudud PAS dan bukan Hudud Islam..


KESIAN PAS. SEJAK KAWIN CAMPOR NGAN NUAR DAN DAP, SUDAH JADI LINTANG PUKANG. MELENTING PULA BILA DITUDUH MUNAFIK. 

BILA LUDAH KE LANGIT...... AKHIRNYA HINGGAP DI MANA??? Alahai, maluuuunya.

Liberalisma .....  ???? 


06 December 2012

Agenda Kristian Untuk Malaysia Terbongkar

Melayu oh Melayu. Kerja jahat DAP + PKR kini berhasil  dan mula melangkah semakin laju ke arah menjadikan negara ini negara kristian. Anda terkedu??? Mahukan bukti ??

Nafilah selagi boleh nafi. Ingatlah betapa dahsyatnya permainan mereka memperdaya Melayu/Islam kerana perpecah belah yang wujud masa kini. PKR menjadi agen penting meliberalkan Melayu/Islam yang bakal beralih menjadi penganut kristian satu masa nanti. PAS yang ikut diperdaya masih mahu mengelak dari dibabitkan.


arkitek


Kristianisasi sememangnya agenda DAP dengan pertolongan PKR. PAS di "diam"kan atau di "kuarantin"kan bagi menghalang bantahan umat Islam bangun menentang. Kini hanya UMNO bersaorangan terkial2 mencari tonik ajaib untuk mengatasinya. Inilah yang terjadi bila orang Islam asyik ketagih candu politik. Nasib baik ada JATI yang terserpih dari PAS itu. Tetapi sampai bila? UMNO juga bimbang akan hilang kuasa jika bertindak agresif. Tetapi jika PAS hancur, mungkin keadaan akan membantu... Semoga ada pertolongan.

Cukuplah, anda ditipu mentah2 oleh Anwar Bin Ibrahim yang mempunyai agenda tersembunyi sebagai munafik unggul Melayu. Soros telah mengaturkan agar Melayu menjadi kristian atau bersimpati dengan agenda kristianisasi. Itulah fungsi PR sebenarnya disebalik nama berjuang menegakkan keadilan. Berhentilah dan jauhilah manusia ini atau anda bakal dipersoal di akhirat kelak.

Kesah Di Jerusalem Disember 2012

Kembara Universiti Kehidupan Ke 10 ke al-Aqsa bermula dari 26 November hingga 3 Disember 2012.

Seperti biasa, hari pertama kami sampai ke Jerusalem, kami akan masuk ke dalam hotel, berehat sebentar dan kami akan terus ke masjid al-Aqsa untuk mendirikan solat Maghrib dan Isyak di al-Aqsa.

Pulang waktu Isyak, kami akan makan malam di kafe hotel.

Mahmood, pemandu pelancong yang biasa dengan saya mencuit bahu saya dan mengajak saya ke satu sudut.

“Muhammad, mari sini” katanya.

“Kenapa?” tanya saya agak kehairanan kenana wajahnya agak serius, nada suaranya, agak perlahan seolah-olah ada rahsia yang ingin dibisikan pada saya.

“Tinggal bersama kamu di hotel ini satu rombongan dari Malaysia” terang Mahmood.

“Oh ye ke!” saya agak gembira mendengar berita itu.

“Tapi mereka rombongan Kristian” kata Mahmood lagi.

“Ye ke, ah, di sinikan banyak tempat penting buat Kristian, tentu mereka nak ziarah” kata saya.

“Sepanjang perjalanan dari border Jordan-Israel, mereka memang mengutuk Islam dan sangat tidak puas hati dengan orang Islam di Malaysia, mereka memang anti Islam” Mahmood Menambah.

“Mereka tak tahu aku Islam, mereka ingat aku Kristian” Mahmood semakin rancak berbual dengan saya di satu sudut di bahagian tangga.

“Memang bukan Islam di mana-mana pun tak suka Islam” kata saya tenang.

“Tak, mereka ini lain, mereka memang anti Islam di Malaysia” terang Mahmood bersungguh-sungguh.

Perbualan malam pertama itu habis dengan rasa tidak puas hati Mahmood terhadap rombongan Kristian dari Malaysia ini.

Selama berhari-hari kami di hotel yang sama, berselisih di dewan makan, memang rombongan ini tidak menegur kami sedangkan mereka dari Malaysia, duduk di Malaysia.

Tidak ada sepatah pun bahasa Melayu yang keluar dari mulut mereka sedangkan kami saling mengetahui, sama-sama dari Malaysia.

Ada juga kami ingin menegur sapa, tetapi tidak di jawab atau jawapan yang sangat dingin.

Saya tidak tahu, apakah tujuan mereka datang, sama ada untuk lawatan atau ada apa-apa persidangan Kristian yang mereka hadiri.

Saya tidak mengambil perhatian apa yang berlalu walaupun pada tiap-tiap malam, Mahmood akan menceritakan pada saya mengenai ketidak puasan hati mereka pada Islam di Malaysia.

Mahmood memarahi saya…

“Apa dah jadi pada kamu orang Islam di Malaysia hingga hilang sensitviti dalam mempertahankan hak kamu?”
Apa yang mampu saya jawab hanyalah…

“berpecah, dan ramai yang berpecah…”

Jawapan yang sangat tidak bersemangat dan seolah-oleh maksudnya, “apa nak jadi, jadilah…”

Ya, kurang rasa sensitiviti….

Allah ingin menunjukkan pada saya sesuatu terhadap jawapan di atas……

1 Disember 2012 jam 8.30 pagi, hari terakhir kami di Palestin…


Biasanya hari terakhir saya akan membawa jemaah semua ke Mount Of Olive (Jabal Zaitun), Pemandangan al-Aqsa dari atas bukit ini terlalu cantik terutama pada waktu pagi, ketika memancarnya cahaya matahari dari arah timur, ia menyerlahkan lagi warna emas Dome Of Rock.

Bas yang kami naiki pada pagi ini adalah bas yang dinaiki oleh rombongan Kristian dari Malaysia sehari sebelumnya.

Seorang jemaah menghampiri saya dengan membawa beberapa helaian kertas yang terdapat di dalam bas ini.

Saya menatap kertas yang diberikan pada saya. Mata saya tertumpu pada tulisannya dan ia menjadikan jantung saya berdegup kencang, mungkin seperti degupan jantung Mahmood sejak seminggu lalu.

Tulisan itu berbunyi..

Decree For Malaysia“We decree and declare that Malaysia will be a “Rainbow Nation” in seding missonaries to bring the gospel to the surrounding nations as well as be the gateway to open its doors to outside missionaries to preach the gospel here..”

Ini agenda Kristian di Malaysia, inilah yang cuba Mahmood ceritakan pada saya sejak semingga lalu.

Ketika di Malaysia, saya selalu mendengar tentang agenda pendakyah Kristian, dan setiap kali berita itu keluar saya cuba untuk tidak mempercayainya kerana masih bersangka baik pada mereka.

Lebih-lebih lagi, ada sahaja golongan ahli politik yang memberikan komen popular yang menafikan fakta ini.

Kalau ada orang yang cuba bawa fakta ini, orang itu akan dicap sebagai penipu dan pembohong.

Hal ini menjadikan ramai orang Islam kita merasa berada di zon selesa kerana mempercayai ahli politik yang punyai kepentingan.

Bagi pendakyah pula, mereka memang berada di zon paling bagus kerana usaha dan perancangan mereka di nafikan sendiri oleh orang Islam. Mereka boleh buat apa sahaja kerana orang Islam sangat tidak sensitif, malahan ada yang membela perbuatan mereka.

Ada beberapa perkara yang saya ingin tekankan:-

1. Bagi pendakyah Kristian, jangan pandang rendah kemampuan pendakwah Islam yang tidak berkepentingan di Malaysia. Kami para pendakwah dan orang-orang yang ikhlas akan tetap mempertahankan kedaulatan Islam di Malaysia sama ada menang atau kami mati di dalam usaha ini.

2. Malaysia bukan milik orang politik yang ada kepentingan yang menyokong tindakan kamu kerana harapkan sokongan, Malaysia di dokong oleh ramai pejuang agama Islam, bangsa muslim dan tanah air umat Islam. Kalau orang politik sibuk dengan perpecahan mereka, maka perjuangan itu tetap dibahu oleh umat Islam dari bidang lain.

3. Bagi umat Islam di Malaysia, ini bukan gimik popular, saya bukan ahli politik yang inginkan popular, Biarkan ahli politik bergaduh sesama mereka, yang boleh kita damaikan, kita damaikan atau sedarkan dengan apa cara sekalipun. Perpecahan ini satu yang sangat merugikan. Orang Kristian berbincang hingga ke luar negara merancang untuk mengkristiankan Malaysia, kita hanya menafikan dan hilang sensitiviti.

4. Bagi sahabat-sahabat dari Jabatan Agama Islam, anjurkanlah banyak program-program untuk menjaga dan mengawal umat Islam di Malaysia, bahagian zakat jangan berbangga dengan jumlah kutipan, tetapi usahakan untuk kepentingan umat Islam melalui lapan asnaf seperti yang disebut dalam al-Quran.

5. Bagi semua penguatkuasa agama. Jangan percaya dengan zon selesa yang dibisikkan dan penafian yang dicanangkan oleh orang berkepentingan. Jalankan pemantauan dan penguatkuasaan menurut enakmen yang telah diputuskan.

6. Bagi orang kaya, tolong infak harta untuk menganjurkan program-program keagamaan, semoga Allah sentiasa bersama anda sekelian.

7. Bagi sekelian yang membaca, kita umat Islam terlau beriya-iya ingin menjaga hati orang bukan Islam, adakah orang bukan Islam menghormati dan menjaga sensitiviti kita? Jalankanlah tugasan masing-masing di dalam ruang lingkup kemampuan anda semua, semoga Allah membantu usaha kita.

Semoga pendedahan ini memberi inspirasi pada saya untuk terus membahu Islam, yang ingin bersama mari, yang mahu mencebek dan tidak percaya silakan, yang mahu berfikir, renungkan dan yang mahu mendokan, doakan semua umat Islam di Malaysia agar terpelihara dari agenda global orang kafir.

“Universiti Kehidupan Pengajian Sepanjang Hayat”

al-Faqir Ila Rabbihi

Muhamad bin Abdullah

Putra Heights

6 Disember 2012 jam 1.15 pagi


Patah sayap bertongkat paruh, memperjuangkan dan mempertahakan Islam akan tetap menjadi keutamaan di dalam hidupku, biar berputih tulang, jangan berputih mata…

al-Fatihah untuk seluruh pejuang Islam terdahulu, tuan-tuan guru kita terdahulu dah pahlawan Islam Nusantara yang telah mendahului kita di dalam tugasan mereka. Hari ini tugasan itu diwariskan pada kita, semoga kita dapat menyambungnya, amin…

25 November 2012

Jatuhkan Ulama, Kuasai PAS : PERMAINAN ANU** melalui PARASIT




RAHSIA PAS yg DISEMBUNYIKAN parasit


Selagi mana kepimpinan PAS mestilah ulama, maka selama itu Parasit tidak akan boleh menguasai PAS. Ulama mestilah dijatuhkan terlebih dahulu, imej ulama mesti dirobekkan terlebih awal, kemudian syarat ulama di dalam majlis syura mesti dihapuskan, maka pada masa itu barulah parasit boleh kuasai PAS.

Hari ini parasit luaran dan pinggiran PAS sudah terserlah. Terakhir ini bermula dari Ayatollah Asri Zainal Abidin, seorang tunggangan parasit diluar parti, disambung pula oleh Ustaz Hasrizal Jamil, (seorang yang menghayati islam lebih menggunakan akal berbanding dengan nas) juga mula telah menyerang ulama di dalam PAS. Seorang orang luar PAS (Ayatollah Asri) dan seorang berada dipinggiran PAS (Hasrizal).

Apa yang ingin saya kongsi, usaha nak jatuhkan ulama bukan hari ini. Sejak daripada parasit mula memasuki PAS setelah reformasi iaitu akhir 1999 dan awal 2000an. Pada masa itu sudah bermula usaha mengcalarkan ulama khususnya sewaktu cubaan menjatuhkan Al-Marhum Ustaz Hassan Syukri. Pada waktu ini, usaha ini dalam skala kecil yang diusahakan oleh individu parasit yang masih berbaki di dalam parti dan selebihnya berada di dalam PKR dan UMNO.

Setelah parasit tiada ruang dan peluang di dalam UMNO dan PKR, maka mereka telah beramai-ramai berhijrah ke dalam PAS pada tahun 2004. Maka bermula pada tahun 2005, usaha merosakkan imej ulama lebih giat kerana mereka memahami bahawa, dengan syarat ulama sebagai ahli majlis syura dan presiden, maka selama itulah mereka tidak mampu kuasai pucuk pimpinan PAS, sebab mereka tiada ulama. Kalau adapun, ulama yang berpendidikan barat di Mesir, iaitu Mujahid Yusof Rawa yang menuntut di American University di Kaherah, sebuah Universiti Orientalis di negara Arab.

Pada bulan November 2006, satu usul telah dibawa ke mesyuarat PAS pusat untuk membuang syarat ulama untuk kelayakan ahli majlis syura. usul ini di sokong oleh 11 orang ahli AJK PAS Pusat dan bakinya tidak bersetuju, menjadikan usul itu akhirnya ditolak.

Setelah ditolak, maka cubaan kedua ialah menafsirkan semula siapa ulama? Maka adalah seorang dua parasit yang mula bercakap seperti mahathir, Doktor yang boleh baca quran juga ulama, engineering yang boleh baca quran juga ulama. Tetapi cubaan ini juga telah diketepikan kerana semua tahu apa dan siapa ulama, maka tak perlukan kepada penafsiran baru.

Setelah usaha dalaman ini gagal, maka bermula pada tahun 2007, maka mula timbul isu ulama vs profesional. maka bermulalah era perbandingan, pengkategorian dan pengasingan antara ulama dan profesional, walhal ulama itu sendiri adalah satu profesion dan ulama adalah profesional. Sama seperti yahudi memecahkan auz dan khazraj dengan mewujudkan jurang dengan mewujudkan pengkategorian seperti ini.

Muktamar 2009 adalah pentas Penilaian parasit adakah dengan penglabelan dan pengkategorian itu boleh menjatuhkan ulama? Jawapan masih tidak mampu kerana pemilihan itu menyaksikan Ustaz Nasharudin Mat Isa mengalahkan Hussam dengan undian 480 undi berbanding 261 undi. Maka parasit sedar bahawa, front fighting mereka tak boleh jatuhkan ulama.

Bagi persiapan muktamar pemilihan 2011 menyaksikan seni yang lain, iaitu tanpa menyentuh ulama vs professional tetapi mula mengkritik ulama sebagai lembab, tidak pandai mentadbir, tidak boleh ditegur dan sebagainya. Maka "character assassination" melalui blogger-blogger parasit dan penggerak-penggerak dalaman seperti Group I laknatullah alaihim (jika mereka sedar tapi terus melakukan kerja jahat tersebut) seperti Zainul Faqar yang digerakkan oleh beberapa pimpinan seperti Ustaz Mat Husin Pasir Puteh, Dr. Hatta Ramly, Dr. Dzul dan beberapa orang yang lain.

Blogger-blogger bodoh seperti Wan Ji, Hasrizal Jamil, termasuk Ayatollah Asri dan lain-lain mula dihasut oleh penggerak-penggerak parasit parti dengan enggagement, buat baik, puji 'enta hebat' dan lain-lain seterusnya diceritakan kepada mereka dari masa ke semasa keburukan-keburukan ulama-ulama di dalam PAS. Dalam masa yang sama cuba dipuji tokoh-tokoh politik bodoh sekalipun ikhlas seperti mahfuz omar dan lain-lain untuk diangkat menggantikan ulama. Termasuk Mat Sabu sendiri yang dikedepankan bagi menjatuhkan ulama.

23 October 2012

huruhara berdarah 2013?




Semakin hampir 13 Mei akan berulang lagi. Kata pakar kajian Konspirasi Zionis. Bila ia akan berlaku?

BERSIH 5.0


Kita renung pandangan seorang yang mahir dalam permasalahan ini iaitu sdr AFTERDARK....

AFTERDARK said:
Kawan saya dalam Watchers Group yang taksub numerologi memprofilkan sebegini:

Inilah faktanya, dalam setiap perhimpunan BERSIH yang dirancang oleh gabungan pembangkang pasti ada sekurang-kurangnya dua nombor Illuminati. Yang peliknya apabila dicampur nombor ini menurun (BERSIH 3.0 iaitu duduk bantah di Dataran Merdeka tak saya ambil kira sebab tidak dianjur sepenuhnya oleh Anwar & Co dan lebih kepada spin off kepada BERSIH 2.0):-

BERSIH 1.0 = 10 / 11 / 07 > campur jadi 28 = campur lagi jadi 10
BERSIH 2.0 = 09 / 07 / 11 > campur jadi 27 = campur lagi jadi 09
BERSIH 4.0 = 03 / 11 / 12 > campur jadi 26 = campur lagi jadi 08

Kalau perkara ini bukan kebetulan maka dijangkakan pada 09 March 2013 akan berlaku BERSIH 5.0 yang paling disaster antara semua perhimpunan BERSIH. Ini kerana mandat BN akan tamat pada bulan April 2013 dan oleh itu perkiraan paling cantek menggunakan numerologi ILLUMINATI adalah adalah seperti di bawah.

BERSIH 5.0 = 09 / 03 / 13 > campur jadi 25 = campur lagi jadi  07

9, 3, 7, 13 adalah semuanya canteek bagi penyembah Syaitan.

Moral of the story: Pastikan kalau nak pilihanraya tu sebaiknya sebelum 2013!


Berwaspadalah.... JANGAN KELUAR RUMAH, DUDUKLAH DIAM-DIAM DALAM RUMAH ANDA dan sentiasalah BERDOA PADA ALLAH. BACALAH SURAH AL KAHFI 1-10 supaya kita dan keluarga terlindung dari musibah permainan DAJJAL. 

Sekirannya kita nampak poster-poster risalah Bersih, cegahlah dengan tangan koyakkan dan musnahkan SEBELUM tarikh yang telah disihirkan 9-7-11, 7-9-11 -  Mesej penting dari AFTERDARK




Bersih 4.0 akan menjelma.... pada tanggal 11-3, November 3, Maka bersiap sedialah kita.... apa-apa pun boleh berlaku. Para Illuminati tidak akan senang selagi melihat negara islam di nusantara ini masih lagi aman dan semakin makmur.... 

Mengapa mereka memerangi kita? sebab utama adalah Islam.... sedangkan Iblis sudah berjanji dengan Allah akan menyesatkan anak cucu Nabi Adam sehingga kiamat....


dalangnya Anwar dan Soros


Adakah kita masih lagi terselamat sepertimana gagalnya Bersih 1.0, 2.0, 3.0? Kita sendiri akan mementukan....Sentiasa ingat pesanan Allah, orang yahudi dan nasrani tidak akan senang selagi umat islam tidak mengikut ajaran mereka....sekirannya Bersih 4.0 gagal, semoga GAGAL, maka, mereka akan sentiasa mencari alasan lain tuk terus tumbangkan negara Islam yang masih makmur di nunsantara ini....Kita seharusnya bersiap sedia dari segi mental, fizikal, segalanya mungkin berlaku...sebagaimana orang Iraq, Libya dahulunya hidup aman dan mewah, segalanya boleh hancur dengan sekelip mata...

9-11 Illuminati dan para freemason amat menekankan dengan sihir nombor seperti mana Allah juga mempunyai nombor-nombor yang misteri dalam Al Quran. Nombor-nombor mereka tidak banyak hanya 3, 7, 9,11,13, 33, 39. Manakala misteri nombor-nombor dalam Al Quran tidak terkira banyakknya. Nombor-nombor Iluminati adalah nombor-nombor yang dipilih dan dipuja dengan mentera supaya mendapat pertolongan syaitan, iblis, jin kafir dan Dajjal supaya mendapat pertolongan mereka. Maka, sekirannya masa itu telah tiba, akan datanglah laknatullah ini bagi menjayakan segala perancangan Iblis menyesatkan dan memusnahkan manusia tidak mengira Islam atau bukan Islam asalkan cucu cicit Adam dan Hawa.



Perancangan jahat Illuminati juga berkisar dalam nombor-nombor tersebut. Ia memudahkan kita sebagai umat nabi muhamad agar sentiasa berwaspada dan berjaga-jaga dengan permainan Dajjal.

9-11 - Tragedi runtuhan World Trade Center telah memberikan impak yang amat besar pada umat islam sedunia. Sudah tentu masa itu telah disihirkan.

Tragedi World Trade Centre (WTC) 11 September 2001 mungkin tidak akan pernah dilupakan dalam sejarah dunia.Konon kabarnya kejadian ini sudah diramal ratusan tahun sebelumnya oleh peramal Nostradamus. Namun ternyata ada misteri lain di sebalik peristiwa ini, misteri angka 11. Mungkin bermula dari kedudukan menara kembar yang menyerupai dua buah angka satu (11) atau mungkin peristiwa ini terjadi di tanggal ke-11.Berikut alalah misterinya.......

Misteri yang menghubungkan tokoh/tempat dengan angka 11 :

1. New York City memiliki 11 huruf.
2. Afghanistan memiliki 11 huruf.
3. Ramsin Yuseb ( pengganas yang menyerang WTC ) memiliki 11 huruf.
4. George W Bush memiliki 11 huruf.
5. WTC membentuk angka 11.

1. New York adalah negara bagian ke 11.
2. Pesawat pertama yang melanggar WTC memiliki nombor penerbangan ke 11.
3. Pesawat itu mengangkut 92 orang penumpang, 9+2 = 11.
4. Pesawat kedua yang melanggar WTC mengangkut 65 orang penumpang,6+5= 11.
5. Tragedi itu terjadi pada 11 September, 9/11, 9+1+1 = 11
6. Tanggalnya sama dengan Nombor Kecemasan Amerika yaitu 911, 9+1+1 = 11.

Jika fakta yang umum diatas masih dianggap kebetulan belaka, maka mari kita cuba teliti lebih dalam lagi.

1. Kejadian ini merupakan kemalangan pesawat yang ke 254, 2+5+4 = 11.
2. September 11 adalah hari ke 254 dalam tahun itu, 2+5+4 = 11.
3. Pengeboman Madrid terjadi pada tanggal 3/11/2004, 3+1+1+2+4 = 11.

Bagaimana? masih penasaran? Sebagai analisis terakhir, mari kita lakukan bersama-sama dengan data yang ada. Pertama, sila buka Microsoft Word di laptop/PC anda. Kemudian ikuti petunjuk dibawah.

1. Taip Q33 NY, ini adalah nombor pesawat pertama yang melanggar WTC.
2. Tebalkan (bold) Q33 NY.
3. Ganti ukuran font menjadi lebih besar ( 48 atau 72 ).
4. Ganti jenis font menjadi WINGDINGS 1
5. Jika anda sudah mencuba pasti anda akan terkejut melihat apa yang terjadi.

jika malas nak buat biar saya bantu anda. Jawapannya ialah: 

KEBETULAN?????


Memang susah di percayai. Akan Tetapi nyatanya 11 Adalah Angka Yang Misteri



7-11 pula adalah rangkaian syarikat yahudi yang keramat. Nombor-nombor itu telah mendapat pertolongan dari Dajjal. Sebagaian dari keuntungan 7 Eleven telah banyak menyumbang pada pembinaan negara Israel dan penghancuran Palestine.


Perhimpunan Bersih 7-9-11 atau 9-7-11 adalah nombor misteri yang mempunyai sihir yang tersendiri. Pada waktu itu dijangkakan ramai yang akan terkorban, pertumpahan darah akan berlaku. Pertembuangan antara BERSIH (Pakatan) dan PATRIOT (UMNO). Kedua-duanya akan melakukan perarakan dan demonstrasi. Bersih akan berarak ramai-ramai memperjuangkan bersih SPRM (kononnya) manakala PATRIOT adalah pemuda-pemuda yang menghalang penyokong-penyokong Bersih, juga bodoh, kerana kita tidak perlu melawan api dengan api maka kesemuannya akan terbakar bersama syaitan.

Masanya semakin hampir, 13 Mei akan berulang, yang pasti ramai orang-orang melayu akan terbunuh akibat persengketaan sesama sendiri. Lebih malang akibat Bersih, ramai yang akan mati bersama dengan pejuangan kafirun Ambiga. Astaqfirullah.

Sekirannya anda ada berniat untuk pergi berdemonstrasi. Hentikan dan halanglahlah mereka semua. Orang-orang Islam adalah bersaudara. Damaikanlah antara dua puak yang saling bertelagah. Puak-puak Patriot, sekirannya anda semua sayangkan negara biarkan sahaja demonstrasi itu berjalan. Bukan bermakna kami menyokong, tapi demi keselamatan dan menyelamatkan insan-insan umat Nabi Muhamad. Bersabar adalah lebih baik dari melawan. Kami juga menjangkakan puak-puak PATRIOT ini juga salah satu mainan Illuminati bagi menaikkan api kemarahan pada BERSIH.

Akhirnya ketahuilah, umat Islam yang akan bertumpah darah!!! Jangan sesekali terpedaya dengan permainan DAJJAL. Tak cukupkah apa yang berlaku di Mesir? Tak cukupkah apa yang berlaku di Libya? Ambillah iktibar wahai orang Islam sekalian. Bersabar adalah lebih baik dari menentang!!!

Sekarang kita akan tengok nombor-nombor Dajjal yang lain 3, 7, 9,11,13, 33, 39 yang semestinya disebarkan dalam bentuk-bentuk perfileman US yang 99.9% dikuasi oleh yahudi dan syarikat multinasional pemilik asal yahudi laknatullah. Kebanyakan misteri-misteri nombor ini banyak difilemkan dengan cerita-cerita berbentuk seram yang memuja Iblis dan Syaitan atau penyiksaan manusia secara amat kejam.

Tragedi 13 Mei pembunuhan besar-besaran antara melayu dan cina berlaku di Malaysia. Nombor 13 itu sendiri adalah nombor yang telah disihirkan



FAKTA .. bukan lagi teori


Masih ramai yang buta huruf... opss buta akal... takkan tak dapat tangkap maksudnya? Akal tak sampai agaknya.

Memanglah ianya tidak dapat membuktikan siri BERSIH ini di sponsor secara terus oleh Illuminati, tapi secara matematiknya membuktikan bahawa semua tarikh perhimpunan BERSIH bukannya random tetapi dipilih mengikut 'pattern' yang spesifik.

Apa kebarangkalian ketiga-tiga tarikh tersebut boleh membentuk pattern menurun sebegitu? satu dalam 10 juta?


10, 9, 8, ...... 7

Now, apabila kita memilih hari tertentu berdasarkan "pattern spesifik" maka pasti ada sebabnya. Contohnya kita merayakan hari merdeka pada setiap 31 Ogos maka kita tahu sebabnya ialah kerana pada hari tersebut kita memperingati hari merdeka 1957.

So sekiranya BERSIH diadakan pada tarikh yang tetap setiap tahun (contoh 09/07/2011) maka bolehlah difaham tujuan pattern itu. Begitu juga hari raya tidak jatuh pada tanggal masihi yang sama setiap tahun tapi kita tahu bahawa pattern specifiknya adalah dikira mengikut tahun dalam Islam.

Tarikh perhimpunan terbesar BERSIH ternyata dipilih mengikut pattern di atas bertujuan merahsiakan tujuan tarikh tersebut dipilih (decoding). Pattern specifik memang ada tapi dikodkan supaya tidak ketara.

So persoalannya? Kenapa perlu dirahsiakan?

Itu pun tak nampak lagi ka?
BACA SELENGKAPNYA klik DI SINI

12 October 2012

POLITIK yang meletihkan

UMNO, PKR atau PAS berhempas pulas sesama sendiri melakukan hal yang tidak bermenfaat baik untuk dunia atau akhirat.



Masa kian dekat untuk kita semua melihat hasil kerja gila orang Melayu (politik bodoh) yang semakin hari semakin menjelakkan ini. Terhasil dari semua kerja bodoh ini negara akan dijual dengan harga yang paling murah. 

Makin kelihatan bodoh bila "Ulama" melalut berpolitik. Riuh memutar belit maksud hadis dan furqan sehingga manusia Melayu menjadi bingung dan hilang pedoman. 

Kata seorang sahabat, apa yang pasti kita semua sedang dilalaikan. Percayalah... Anda sedang dilalaikan

Oleh SIAPA?

### baca kenyataan berikut: 

SAMA ADA anda sedar atau tidak, anda sebenarnya sedang dipaksa untuk menjadi orang-orang yang sibuk. Erti kata lainnya, anda sedang sibuk atas perkara-perkara yang tidak sepatutnya anda menyibukkan diri.

Anda adalah penyibuk, busybody. Anda jadi begitu setelah anda dipaksa untuk menjadi sibuk. Terlalu sibuk terhadap perkara-perkara yang tidak sepatutnya pula akan menyebabkan anda menjadi orang-orang yang lalai sehingga mudah di-kambing-kan, mudah di-dungu-kan, mudah diperbodohkan dan mudah pula dipergunakan. Ia sebab anda lalai, terlalu lalai sehingga terlupa. Lalai terhadap apa?

Dalam artikel sebelum ini, diberitahu bahawa rancangan sulit Zionis membina negara haram Israel berjaya di-plot-kan pada ketika umat Islam di negara-negara mereka disibukkan dengan penjajahan oleh kuasa-kuasa Eropah.

Ketika era penjajahan, umat Islam (kita ambil negara Islam sahaja dalam konteks ini) disibukkan dengan usaha membebaskan diri mereka dari penjajahan di negara tumpah darah mereka. Sejak dijajah, umat Islam berjuang untuk membebaskan negara mereka daripada cengkaman kuasa asing. Cuba periksa, lihat berapa banyak negara Islam yang berada bawah kuasa penjajah semasa era kolonial dan imperial.

Disebabkan terlalu sibuk, mereka pula (sebilangan besar, bukan semua) hanya memikirkan mengenai cara memerdekakan negara mereka sendiri sahaja tanpa serius memikirkan cara untuk sama-sama membantu membebaskan negara-negara Islam yang berjiran dengan negara mereka. Bukan tidak ada yang mahu membantu negara jiran sesama Islam yang sama-sama dijajah, tetapi bantuan sesama itu kurang serius. Mereka mahu membebaskan diri mereka sahaja, tetapi kurang serius memikirkan nasib saudara mereka di negara jiran.

Ada pula yang cuba mengambil kesempatan untuk menjadikan negara jiran sebagai sebahagian daripada negara mereka walaupun jiran mereka itu tidak sudi kerana mahu mengembalikan kedaulatannya sendiri tanpa rela lagi kehilangan kedaulatan setelah dipaksa untuk bernaung dibawah sistem baharu (contoh: kes cubaan memasukkan Malaya ke dalam Indonesia yang mana boleh menyebabkan Malaya hilang kedaulatan raja-raja Melayu Islam di bawah sistem republik) . Bagaimanapun, mereka tetap sibuk akibat disibukkan atau dipaksa untuk sibuk oleh penjajah. Mereka terlalu sibuk berjuang. Mereka sibuk, kita juga sama-sama sibuk.

Pada ketika Perang Dunia Kedua (WW2) pula, umat Islam disibukkan dengan usaha menyelamatkan diri serta ahli keluarga masing-masing daripada bahaya peluru sesat dan bahaya bom-bom buta yang digugurkan dari pesawat. Sungguh sibuk kerana dipersibukkan untuk menjaga diri serta keluarga. Mahu duduk di kampung, tak selamat sebab ada tentera Jepun, Siam dan Jerman. Mahu lari ke hutan pun tak selamat sebab ada komunis. Sungguh sibuk jadinya, hanya ligat memikirkan keselamatan diri dan keluarga.

Selepas tamat WW2, disibukkan lagi dengan usaha membina negara yang merdeka. Di negara-negara lain pula, mereka disibukkan dengan perebutan kuasa sesama mereka kerana pihak kolonial belum kembali tiba untuk mentadbir semula negara mereka. Mereka jadi sibuk untuk mentadbir walaupun bercakaran sesama sendiri.

Di Malaya, umat Islam yang majoriti Melayu disibukkan pula dengan idea jahat British untuk mendirikan Malayan Union. Orang Melayu beragama Islam kemudian menjadi terlalu sibuk berjuang untuk melenyapkan sebarang usaha British untuk Malayan Union.

Orang Melayu disibukkan dengan perjuangan memerdekakan negara. Kemudian muncul pula kumpulan Melayu yang lain sehingga tercipta perpecahan di ambang kemerdekaan. Semakin sibuk jadinya. Sejak 1511 sehingga dekat nak merdeka pun, orang Melayu tidak habis-habis disibukkan dengan macam-macam dugaan. Itu yang berlaku di Malaya.

Di lain-lain negara yang turut dijajah, mereka juga dipaksa untuk sibuk. Selepas satu isu jadi reda, timbul pula isu baharu dan tidak habis-habis mereka disibukkan dengan macam-macam perkara.

Dalam keadaan sibuk di seluruh dunia yang tidak henti-henti selama beratus tahun itu, tiba-tiba Zionis sudah pun mendarat di Palestin dan membina negara haram pada pertengahan 1948. Umat Islam yang tidak sedar atau lalai dengan plot Zionis itu kemudian terlopong, ternganga dan terkejut apabila mendapat tahu Yahudi Zionis sudah membina negara haram di atas bumi Palestin. Sedang umat Islam masing-masing sibuk memerdekakan negara sendiri, tiba-tiba sahaja dapat satu berita tergempar iaitu tanah saudara kaum Muslimin di Palestin sudah diduduki Zionis.

Zionis berjaya mendarat, merodok dan merampas bumi Palestin pada ketika kita semua terlalu sibuk akibat disibukkan oleh penjajahan, perang dunia, persengketaan sesama sendiri dan sebagainya. Apabila kita sibuk, kita dengan sendirinya akan jadi lalai serta lupa.

baca selanjutnya di Umat Terakhir

29 August 2012

auch.. Islam ke kalau cam gini?


Kacau  nih, ramai pulak yang nak kuasai PAS...  Makin galak ribut dalam cawan PAS, tak langsung sedang menipu secara terang2 pengikut mereka. SYIAH pun kian galak.. hahaha.. Pandainya perwakilan PAS pilih pemimpin, ulama akan diterajang keluar menjadikan PAS parti "Islam" hanya pada nama sahaja.

Siapa tipu Siapa? 

Anwar dalam diam sedang memandu jentera rahsianya menghayun langkah songsang dalam PAS. Tak perlu jadi presiden PAS, hanya perlu angkut kroni aka proksinya saja penuhi barisan pemimpin PAS. Hebat kan? 

SYIAH?

MyNewshub – Cakap-cakap yang sedang hangat kedengaran sekarang banyak menjurus kepada kemungkinan besar bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa akan berdepan dengan penyingkiran dari parti tersebut.

Jika ianya menjadi kenyataan seperti diramalkan oleh sesetengah penganalisis politik tempatan bermakna ia akan menjadi sejarah hitam buat PAS kerana baru sahaja kira-kira 8 bulan lalu parti itu memecat bekas Naib Presidennya, Hasan Ali.

Berbeza dengan pemecatan Hasan sebelum ini yang dilakukan tanpa sebarang peluang pembelaan diri, dalam kes Ustaz Nasharuddin terdapat cadangan untuk membenarkan beliau memberi penjelasan atas beberapa kenyataan kerasnya yang ditakrifkan oleh ramai pemimpin PAS sebagai melanggar dasar parti.

Bagaimanapun, tidak semua pemimpin PAS di peringkat Pusat, Negeri dan Kawasan yang bersetuju dengan tindakan PAS yang sejak kebelakangan ini dilihat terlampau keras terhadap perbezaan pandangan sesama pemimpin parti tetapi dimasa yang sama pula ternampak jelas agak lunak bila berhadapan dengan tuntutan parti lain dalam Pakatan rakyat (PR).

Waktu ini PAS bukan sahaja terpaksa berhadapan dengan tekanan dan kerenah langsung dari pemimpin parti yang berkiblatkan idealisme Anwar Ibrahim malahan turut menghadapi senario lain yang telah lama membarah dalam struktur kepimpinannya.

Mengikut satu sumber yang rapat dengan kepimpinan PAS Pusat, faktor lain yang turut memainkan peranan menambah tekanan ke arah usaha menyingkirkan Ustaz Nasharuddin juga mempunyai kaitan rapat dengan inisiatif sekumpulan pemimpin pro Syiah yang mahu menguasai secara total struktur kepimpinan PAS sekarang.

Teguran keras Ustaz Nasharuddin terhadap PAS berhubung hubungannya dengan DAP serta faktor penyiaran fotonya menemani Perdana Menteri di Mekah Al-Mukarramah tempohari hanyalah asbab bagi membolehkan kumpulan pro Syiah merealisasikan usaha ‘memancung’ pengaruh Ustaz Nasharuddin dalam parti.

Kumpulan pemimpin terbabit yang berimamkan Timbalan Presiden PAS sekarang iaitu Mohammad Sabu (Mat Sabu) dilihat sedang cuba mengembangkan pengaruh mereka dengan cuba ‘memancung’ seramai mungkin pemimpin parti yang diyakini akan merencatkan perencanaan mereka untuk menguasai tampuk kepimpinan PAS.

Dengan dokongan dan kerjasama yang dijalinkan bersama kumpulan pro Anwarinas, ia menjadikan usaha-usaha sedemikian dilihat semakin mudah untuk dilakukan sementelah lagi tika ini masing-masing kebetulannya berdepan musuh yang sama dalam parti.

Sekiranya usaha-usaha terancang yang dilakukan sekarang berjaya menyingkirkan Ustaz Nasharuddin dari PAS, tidak syak lagi dalam jangka waktu terdekat atau paling lambat selepas PRU 13 kelak, kita akan meyaksikan satu lagi perubahan drastik yang akan turut menarik turun Hadi Awang dan Haron Din dari kedudukan mereka sekarang.

15 July 2012

Betapa Lemahnya Pentadbiran Kerajaan Kelantan, Masih Ada Hati Nak Tadbir Negara

Negeri kaya raya dengan sumber hasil, tetapi negeri tetap miskin, papa kedana. Asyik nak salahkan orang lain. Secara zahirnya memang PAS tak pandai memerintah. Suka hidup dalam keadaan miskin supaya dapat salahkan kerajaan persekutuan. 



Kalau negeri sendiri dah lunyai, kenapa masih berhajat nak perintah negara? Mampukah? Ya mampu jahanamkan Malaysia pula.

Sibuk dengan Royalti Minyak, tak sudah2. Minta simpati rakyatlah konon atau hanya nak menutup kelemahan diri? Bukankah "parasit" banyak dalam PAS sekarang, tak mampukah ubah halacara pemerintahan negeri? Atau parasit itu juga haprak belaka macam tuan dia dalam PKR tu?


POK NIK PERNAH LAWAT LOMBONG EMAS HARAM


“Saya sudah lama sedar perkara ini, memang kita tahu dan saya ke hutan tersebut sebanyak dua kali. Sejak setahun lalu saya jumpa ada orang mengayak emas dengan tangan, dan akhir-akhir ini lebih berani menggunakan jentera,” itu kata Nik Ajis tau! Maknanya Nik Ajis dah lama tau aktiviti melombong emas di Kelantan tu, malah dah dua kali melawat.

Kalau dah lama tau dan dah dua kali melawat, cuma bila orang heboh baru nak ambil tindakan, apakah maknanya semua itu. Jangan-jangan Pok Nik pergi ke hutan sebanyak dua kali tu, hadirnya sebagai toke emas, bukannya sebagai MB Kelantan!!!

Menurut Pok Nik, perkara lombong emas haram tersebut dah diserahkan kepada pihak PTG untuk tindakan. Sama-sama kita tengok apa tindakan PTG Kelantan selepas ini kerana Pok Nik juga merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tanah, Perhutanan dan Sumber Asli Kelantan.

06 July 2012

nah sekarang, Siapa Tuan siapa Hamba?


DAP mempunyai Nafsu Serakah yang sukar dibayangkan. Mereka pasti akan mencabar Anwar untuk rampas jawatan PM jika PR berjaya menjadi kerajaan. Mungkin benar ramalan Dr Hasan Ali dalam ceramahnya satu waktu dahulu. DAP memperkuda Melayu yang terlalai (berangan2) untuk capai apa yang mereka rancang sekian lama.

Memang dah jelas sekarang apa yang diperkatakan. Pilihan hidup PAS bersama rakan subahatnya membawa mereka ke lembah gersang. Selama ini mereka telah memilih untuk menghentam UMNO (sebangsa seagama) secara bertali arus. Ia memberi nafas lega kepada DAP. PKR juga diguna untuk menghentam UMNO dengan dahsyat. Semua ini cukup untuk DAP merampas tahta. 

R E F O R M A S I.. menghasilkan sesuatu yang cukup mengerikan bagi bangsa ini.

DAP (90) PKR (66) PAS (66) pastinya mengecewakan penyokong PAS. Dengan agihan ini, jika mereka menang semua kerusi sekali pun, PAS akan tetap kalah dan akan berada dibawah penguasaan DAP. Tidak sesekali akan diangkat menjadi tuan, DAP pastinya tidak akan memberi laluan.

Malang sungguh nasib PAS kerana gagal laksanakan hudud sepertimana yang dilaungkan. Sekarang apa yang PAS mampu buat? Mungkinkah PAS akan minta tolong UMNO pula?

Dengan kedudukan terbaru memberi banyak persoalan. Antaranya menunjukkan DAP adalah TUAN sebenar kepada PR. Dimana pula kedudukan Anwar yang selama ini berhujah bagaikan Raja kepada PR? Siapakah yang lebih banyak kerusi akan menjadi peneraju kerajaan, ia diamalkan di mana sahaja dalam dunia demokrasi. Mampukah Anwar serahkan jawatan yang amat diidamkannya itu?

Apabila PAS tidak dominan, hasratnya ingin membawa wajah Islam hanya tinggal kata-kata. Apa pula hujah alim ulama PAS selepas ini? Akan adakah pula FATWA baru? Juak2 PAS yang selama ini tidak jemu berkokok lantang menghina UMNO kini akan terpaksa sujud patuh kepada DAP. Tidak dapat disangkal lagi. Begitu juga para imam mereka. Akan benar terjadi "kisah Lebai Malang". Kisah malang ini benar2 menginsafkan mereka yang berakal.

Tanah Melayu bakal diperintah oleh Cina DAP? Apa jadi kepada Melayu yang dijaga rapi UMNO sebelum ini? Bakal diratah hidup2 dan dihalau masuk hutan (DAP kata Melayu adalah Sakai -rujuk peristiwa 13 mei).

Semoga Allah memakbulkan doa kaum Muslimin menghalang gerakan "penjahanam" ini memerintah negara. Makbulkan juga niat Anwar hendak bersara (boleh percaya ke cakap dia?).




DAP Sah 90 Kerusi, Hudud Sah Tak Dilaksanakan

PENULIS sedikit terkejut bila menerima salinan mesyuarat yang membincangkan soal pembahagian kerusi oleh parti-parti komponen Pakatan Rakyat yang diadakan baru-baru ini.

Daripada dokumen tersebut, sudah sah bahawa DAP akan bertanding di 90 kerusi parlimen, PKR 66 kerusi manakala kerusi selebihnya akan ditandingi oleh PAS!!

Pada penulis, ini adalah satu kejutan terbesar kerana ia meletakkan DAP dalam kedudukkan yang sangat selesa untuk melantik seorang Perdana Menteri dari kalangan pemimpin partinya.

Dengan syarat, momentum kemenangan parti tersebut pada 2008 berlanjutan dan menjadi lebih baik dalam kempen kali ini.


Semasa pilihanraya umum 2008, DAP memperolehi 28 kerusi dari 47 kerusi yang ditandingi mereka atau bersamaan dengan 59.57% menang dibanding dengan yang kalah.

Mengikut perkiraan penulis, kalau peratusan sama dapat dikekalkan dalam pilihanraya umum akan datang, DAP akan memperolehi 54 kerusi dari keseluruhan 90 kerusi yang ditandingi mereka.

Dari segi logik, tidak dinafikan peruntukkan kerusi ini memang masuk akal kerana DAP diketahui mendapat hampir 100% sokongan dari kalangan orang cina dan separuh sokongan orang India.

Dengan undi orang Melayu berpecah kepada 2 atau 3 bahagian, parti tersebut dengan mudah boleh menang di kawasan Parlimen yang mempunyai populasi separuh pengundi melayu dan separuh lagi bukan melayu.

Tapi dalam masa yang sama, penulis bimbang keadaan ini akan mencetus persepsi yang tidak baik di kalangan orang Melayu yang mungkin bimbang negara ini akan diperintah oleh bukan Melayu dikala mereka masih lagi membentuk majoriti di negara ini.

Keadaan ini dengan mudah akan digunakan oleh parti seperti UMNO untuk membangkitkan sentimen perkauman menebal, dimana diakhirnya nanti akan memberi kelebihan kepada mereka.

Orang Melayu tidak boleh sama sekali dibenarkan bersatu kerana ia hanya akan menguntungkan UMNO dan merugikan pembangkang. Sejarah telah membuktikan itu. Maka itu penting imej Anwar sebagai bakal Perdana Menteri dikekalkan pada setiap masa.

Itu baru bercakap tentang DAP.

Penulis juga sedikit hairan dengan jumlah kerusi yang diperuntukkan kepada PKR. Dari 97 kerusi yang ditandingi mereka pada 2008, jumlah itu merosot menjadi 66 kerusi sahaja pada pilihanraya kali ini. Separuh dari calon yang dipertandingkan itupun terdiri dari bukan Melayu.

Yang anehnya, nama Anwar diletakkan sebagai calon di 2 kawasan parlimen di Pulau Pinang iaitu di Nibong Tebal dan Permatang Pauh sendiri. Apa motif disebalik ini, penulis tidak dapat menafsirkannya buat masa sekarang sehingga maklumat lengkap diperolehi.

Penulis juga mendapati, ramai dari kalangan penyandang jawatan sekarang akan digugurkan, antaranya Azan Ismail (Indera Mahkota), Datuk Rashid Din (Merbuk) dan Loh Gwo Burne (Kelana Jaya) – sekadar menyebut beberapa.

Persoalannya disini, apa sudah jadi dengan PKR? Apakah mereka sudah hilang keyakinan untuk menang? Amat sukar untuk mempertahankan kedudukkan Anwar sebagai Perdana Menteri jika partinya tidak dominan di dalam Parlimen.

Perlu diingat, persefahaman yang wujud dalam Pakatan Rakyat adalah dalam bentuk persefahaman dan persepakatan tidak rasmi sahaja dek kerana kegagalan Zaid Ibrahim mendaftarkan nama Pakatan Rakyat dengan pendaftar pertubuhan.

Penulis tidak mahu mengulas panjang tentang jumlah kerusi yang ditandingi PAS kerana apa yang diperuntukkan itu pada penulis memang padan dengan kemampuan parti tersebut.

Lagipun, memberi jumlah kerusi yang besar kepada PAS untuk ditandingi, hanya akan menimbulkan keresahan berpanjangan di kalangan orang cina mengenai perlaksanaan hukum hudud.

Dengan jumlah kerusi yang ditandingi pun hampir menyamai jumlah kerusi pada 2008, penulis tidak rasa PAS mampu memberi ancaman yang membawa ketakutan kepada pengundi bukan melayu. Bertanding 66 kerusi, tidak semestinya menang semua

http://suarapakatanrakyat.com/2012/07/dap-sah-90-kerusi-hudud-sah-tak-dilaksanakan/
tak pasti pula web ini meleret ke mana.

28 June 2012

Gila dan Tamak


Bila PR jadi kerajaan, DSAI adalah PM, Hj Hadi TPM 1 dan LGE TPM 2. Kira2 inilah gambaran awal yang membuatkan penyokong PR senyum dalam mimpi.


Menteri apa mereka ni?

DAP akan keluarkan bukti skandal seks DSAI yang tersimpan selama ini dan usul undi tak percaya di dewan. Singapore pun banyak bahan bukti yang disimpan selama ini. DSAI akan kantoi sebab semua MP bukan Melayu baik dari BN mahu pun PR akan mengundi tolak DSAI dan akhirnya DSAI tersungkur. 

Walau pun begitu TPM 1 tetap gagal ganti PM yang telah tersungkur sebab tak cukup sokongan ahli dewan. Semua ahli dewan bukan Melayu baik dari BN mahu pun PR akan bersatu padu menyokong LGE sebagai PM bukan Melayu Malaysia yang pertama.

Terlukislah sejarah baru, negeri Melayu diperintah oleh bangsa pendatang. Bangsa yang satu waktu dulu merempat, mengemis meminta belas kasihan orang Melayu. Bangsa yang satu masa dulu hanya memakai terompah, singlet dan seluar katok (seluar jerut pendek). 

Lepas tu barulah cita-cita LKY selama ini untuk menyertai Malaysia tercapai. Tetapi Malaysia yang dikuasai oleh DAP dan kuncu-kuncunya menajdi jajahan takluk Singapura. Masa tu barulah Melayu pengkhianat itu tahu apa akan jadi pada mereka. Sekarangpun mereka pandang sebelah mata kepada Melayu tak kiralah PAS ke PKR ke, apatah lagi bila sudah dapat kuasa, tentu jadi macam Singapura. Sultan dijumudkan dan dilantik presiden.

Presiden pertama Bangsa Melayu tu adalah Melayu yang terakhir jadi presidennya. Nanti baru lah yang selama ini bersekongkol dengan DAP akan tahu langit tu ting atau rendah. Sesal kemudian tak guna lagi.

hah... orang sebegini pun PAS nak angkat jadi Imam


Hahaha ini tulisan orang lain aku pungut kat belog kawan. Bagus betul dia punya gambaran. Memang masuk akal walaupun nampak macam main-main. Pengikut PAS tak pernah percaya benda begini kerana menyangka:"takkan Tuan Guru dua orang tu tak tahu?" Selalu sangat dengar ungkapan begini. Semua mata memandang tok guru mereka bila ada isu. Biasalah tok guru tu pun macam kita juga, bila nampak nak kantoi dan jadi malu, kenalah pusing2 sikit. Lahirlah beberapa fatwa mengarut yang berbelit2. Fatwa baru menggantikan fatwa lama yang dah tak boleh pakai.

PAS rasa depa dapat tambah kerusi, sebenarnya DAP yang makin menonjol sebab orang Cina bersatu, Melayu ... haha... Nuar dah kecaikan jadi ABU. Takkan dapat apa yang dikejar malah hilang pula apa yang dikendong. Sebabnya mudah... TAMAK. Cuba ingat kembali cerita kanak2 "Anjing dengan bayang2".

25 June 2012

NFC berulang dan dilema Anwar vs Azizah


Bakal Menteri Besar?

Nampaknya sesuatu yang luar biasa akan berlaku dalam pentadbiran kerajaan Negeri Selangor. Rafizi menarik diri (dibuang?) dan Faekah akan dikenakan tindakan atas keterlaluan tindakannya. 

Jika dilihat senario ini, Rafizi terpaksa menelan air liur basinya setelah memalukan Shahrizat dalam isu NFC dahulu. PKR baru perintah satu negeri dalam masa sepenggal sudah mampu lakukan hal yang sama malah lebih teruk. Terang dan jelas Faekah menggunakan kuasa Menteri Besar untuk membantu kejayaan kroninya. 

Sudah tentu Rafizi akan berdiam diri kerana ia melibatkan PKR, namun kita harus ingat Rafizi juga kini menjadi mangsa kepada beberapa pemimpin bengis dalam PKR. 

Lebih menarik Khalid bermati-matian membela Faekah ini dan Khalid pula dibawah naungan Wan Azizah isteri Anwar. Azmin yang menjadi dalang sengketa PKR Selangor ini pula adalah orang kesayangan Anwar. Secara tidak langsung Anwar terpaksa melawan isterinya (Presiden PKR) dalam isu Faekah.

Parti anak beranak (Dinasti Anwar) ini akan menjadi medan pertempuran keluarga dalam masa terdekat. Kekecuhan akan terus  berlanjutan kerana Azmin mempunyai niat untuk mengambil alih kuasa di Selangor dan isu "ais krim tandas" juga menjadi punca pertelingkahan ini.

Mana satu Anwar nak jaga? Isteri (Presiden) atau bekas setia usaha sulitnya itu yang kini Timbalan Presiden? Banyak sangat rahsia yang Azmin tahu begitu juga dengan Azizah. 

Apa pun ia kan merosakkan perancangan Anwar untuk pertahankan Selangor.




PKR Selangor Memang Betul-Betul Mahu Jatuhkan Faekah.


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang meneliti isu berkaitan pengakuan Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Husin berhubung surat sokongan agar firma guaman yang mempunyai hubungan keluarga dipertimbangkan mejadi panel peguam Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB).

Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi), Datuk Mohd Shukri Abdul berkata, pihaknya sedang meneliti peranan dimainkan Faekah dalam isu surat tersebut.

Kata Mohd Shukri ketika menghadiri Majlis Perasmian Kompleks Pejabat SPRM Negeri Kelantan di sini, hari ini.

"Kalau setakat bagi surat, bukan dia yang buat, ia bukan satu kesalahan di bawah akta kita, tetapi kalau dia sendiri duduk sebagai ahli lembaga yang membuat keputusan dan melantik adik-beradiknya, itu baru satu tuduhan di bawah akta kita,"

Bagi SPRM, mereka akan buka fail jika terdapat lapuran. Sudah tentu PKR Selangor betul-betul mahu pisahkan Faekah dari Khalid Ibrahim sehinggakan ada yang sanggup buat lapuran nanti.

Kita tunggu dan lihat siapa yang sanggup membuat lapuran rasmi kepada SPRM terhadap salahlaku Faekah.

Faekah sudah tentu tidur tak lena kerana bila-bila masa SPRM akan panggil beliau untuk disiasat secara rasmi, jika terdapat lapuran dibuat.? Jika bersalah, sudah tentu Faekah kena gantung dan dipisahkan dari Khalid.


Faekah Kecundang. PKR Selangor Minta Faekah Di Gantung Dan Di Siasat.






"..Faekah perlu digantung dan di siasat.."

Ketua Penerangan PKR Selangor Shuhaimi Shafie meminta MB Khalid supaya konsisten dengan tindakan dan kenyataan beliau seperti sebelum ini dan perlu membuat siasatan penuh terhadap Faekah. Ia semata-mata demi mempertahankan kewibawaan kerajaan negeri.

“Saya rasa adalah lebih baik digantung dulu tugas pegawai yang terlibat (Faekah) supaya siasatan dapat dilakukan. Untuk mengelakkan rasa tidak puas hati... saya berpandangan elok digantung dulu seperti kes-kes sebelum ini dan tindakan itu dilihat jauh lebih konsisten,"
"Jadi tidaklah nanti menjadi tuduhan-tuduhan besar, Menteri Besar melindungi Setiausha Politiknya," – Suhaimi kepada AntaraPos.

Dengan desakan itu memberi makna bahawa PKR Selangor dan Ketua Penerangan PKR Selangor memang mahu dan ingin melihat Khalid Ibrahim menggantung Faekah Husin, walaupun sementara, dan menyiasat sama ada Setiausaha Politiknya itu salah menggunakan kuasa berhubung isu penggunaan kepala surat Pejabat Menteri Besar.

Memang PKR Selangor diterajui Azmin Ali betul-betul mahu mengeyahkan Faekah walaupun Faekah sudah mengakui menulis surat sokongan itu tetapi menafikan sebarang salah guna kuasa. Salah gunakuasa atau tidak, SPRM sudah mengintai-intai Faekah untuk dikorbankan,.

Yang semua orang pasti, sebelum Ketua Penerangan PKR hendak mengeluarkan apa-apa statement yang berkepentingan politik dan masyarakat, termasuk dasar dan polisi, sudah tentu mendapat green-light dari boss beliau terlebih dahulu. Siapa boss besar PKR Selangor?Atau adakah kebiasaan PKR Selangor main hentam keluarkan statement ikut sedap hati?


Khalid Ibrahim cukup terdesak sekarang kerana beliau tidak ada apa-apa kuasa tertinggi politik PKR Selangor. Dan untuk tidak melepaskan Faekah, orang kesanyangan beliau, Khalid terpaksa melutut kepada Azmin. Malahan Khalid akan sanggup mengikut telunjuk Azmin asalkan Faekah tetap bersama beliau. Orang kecewa seperti Khalid akan sanggup melakukan apa sahaja, termasuk paling tidaknya akan merajuk.

Berbalik kepada surat bermasalah Faekah, lihat dimana masalah besarnya, ia berbunyi:

"Pentadbiran ini (Tan Sri Abdul Khalid) juga berpandangan bahawa peluang HARUS diberikan (kepada syarikat Zeenat Asyiqin & Associates) selagi ia tidak menyalahi mana-mana peraturan syarikat."

Nampak benar PKR Selangor all-out secara besar-besaran, sementara ia masih panas, mahu Faekah Husin dinyahkan dari Khalid Ibrahim. Ini kerana mereka telah menjatuhkan hukum bahawa Faekah telah bersalah sebelum beliau disiasat.

"Saya ingin menegaskan jika Datuk Menteri Besar pernah mengeluarkan arahan tidak memberikan kebenaran surat-surat sokongan dikeluarkan dalam bentuk perniagaan... dalam kes ini surat yang dikeluarkan itu nampaknya sudah bertentangan dengan arahan yang dikeluarkan," - Suhaimi

Cukup berat bagi Faekah/Khalid untuk menang kerana Suhaimi merujuk kepada kes-kes yang lepas seperti seorang peguam yang akan menjatuhkan hukuman dan memisahkan Faekah dari Khalid.

"Kalau kita lihat seperti kes sebelum ini, maka adalah lebih baik kita konsisten dengan keputusan itu dan sewajarnya pegawai yang terlibat digantung daripada tugasnya untuk diadakan satu sisatan dalaman bagi membersihkan nama pegawai yang terlibat," – Suhaimi.

Sanggup kah Kak Wan melihat Faekah kecundang digantung?

Jika Kak Wan masuk campur dan cuba menyelamatkan Faekah, apa pula kata Bang Non (Anwar), dimana Azmin Ali adalah kekasih gelap beliau.

Semuanya serba salah !!.
Kesudahannya kehendak PKR Selangor mesti diikuti.
Kecundang lah Faekah !

petikan artikel HHalim

23 June 2012

Songsang, Tak Berotak, Blur dan Bingung


Malas nak cerita banyak. Hanya orang gila dan dungu kebingungan (kurang waras) sahaja yang masih menyokong Anwar. Otak blur dan terblock... Pushstop.

Anwar ini bawa parti derhaka, derhaka kepada Melayu, derhaka kepada Agama. Derhaka kepada Sultan (ikut telunjuk Cina Jahanam DAP). Semuanya songsang. Agama PKR juga songsang bawa ajaran Yahudi. Jadi waraskah penyokong PKR? Mereka hanya setaraf dengan Mat Rempit jer.

Orang Melayu yang sokong Anwar samalah dengan manusia yang tak berotak. Maaflah, gua fikir itu sahaja ayat yang sesuai. 

Kita tahu dia guna duit Yahudi untuk beli apa yang menguntungkan dia. Persatuan Peguam (Bar Councel) banyak membantu dia buat propaganda dan pembohongan. Beli Suhakam dan Suaram. (Beli mahkamah juga...????). Semuanya tak mustahil bila ada kaitan dengan Yahudi Laknatullah tu.

Yahudi pasti tolong dia allout. CIA dan MOSSAD pasti akan bantu dia walaupun dunia dah nak kiamat. Anwar ini wajib di "tiadakan" jika negara ini inginkan keamanan. 

Yang Dajalnya si Nuar ini ialah merosakkan PAS dari asalnya pejuang Islam dah jadi pejuang KURSI. Haru biru PAS dalam tangan Nuar. PAS boleh tak perasan apa yang cuba dimainkan oleh Nuar pembohong ini sampaikan tak berani nak kutuk dia sokong negara Israel. Sampai saat ini pun PAS tak berani menentang kata2 dinasti Lim dan menteri lumpuh dia tu. PAS terhangguk-hangguk mencari idea menyenangkan hati dinasti Nuar dan dinasti Lim. Apa ke hal?

bravooooooooooo ................................. PAS akan terlungkup jika khianati orang Melayu (Melayu itu Islam - Perlembagaan).

Anwar memang bertaraf si Kitul..

Apa ada pada REFORMASI? Ia hanyalah retorik slogan gila Yahudi... macam Arab Spring juga.

Lihat apa Anwar dah buat dengan reformnya itu:

Ide Anwar Reform adalah mejahanamkan islam.
Ide Anwar Reform adalah menjahanamkan bangsa.
Ide Anwar Reform adalah mengundang amalan arab jahiliyah.
Ide Anwar Reform adalah menitik tumbuhkan rasa benci kepada paksi raja.


Kenapa perlu anda yang baru tumbuh dan baru mengenal politik perlu terikut dengan ide songsang Anwar reform ?

Hari ini UMNO semakin bangkit. UMNO telah bangkit. UMNO telah transform kerana transform UMNO yang sebeginilah yang bisa menakutkan para cicak mengkarung politik.

Aku mengajak seluruh anak muda, rakyat malaysia untuk berfikir dengan lebih rasional dalam menilai fakta dalam isu politik. Anwar reform itu menjahanamkan. Najib transform itu adalah menguntungkan. Manakala PAS pula...terus menerus deform !
petikan dari Gerakan Anti PKR

20 June 2012

Kaya Melimpah Ruah..

hmmm banyak lak duit orang yg mengaku alim, warak, pejuang agama (konon???) nih. Apa yang dikesalkan, semua rakyat ditipu hidup2 dan sembunyikan wang negara berbillion ringgit.. Fitnah juga ke?

Tak dak ke ayat lain dari kata fitnah.. fitnah.. fitnah.. atau agenda UMNO???? 

apa pula bini orang pun diberi wang dan kemewahan
sungguh luar biasa manusia hebat (anugerah??) ini.


Pendedahan Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia, Datuk Abdul Murad Khalid berhubung isu Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengawal 20 akaun induk semasa menjadi Menteri Kewangan adalah benar.

Setelah didesak oleh pelabagai pihak supaya tampil membuat pejelasan, beliau akhirnya akur menjelaskan pekara sebenar. Beliau memang ada membuat akuan bersumpah pada 1999 berhubung pengendalian akaun-akaun berjumlah RM3 bilion membabitkan Anwar semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Maka kenyataan Umi Hafilda tentang kekayaan Anwar Ibrahim, abangnya Azmin Ali dan kakak iparnya ada kebenarannya. Kekayaan luar biasa Azmin yang bergaji RM 2442 sebulan dan Syamsidar yang menjadi suri rumah tetapi mempunyai eset jutaan ringgit tidak pernah sikit pun disentuh oleh pakatan pembangkang, sedangkan di pihak kerajaan merekalah yang selalu menjadi jagoan yang meminta PM dan TPM mengistiharkan harta.

Kita sendiri hairan , untuk apa Syamsidar disediakan gaji yang lumayan , kereta yang siap dengan pemandu sedangkan dia tidak perlu ke tempat kerja. Kemana agaknya pemandu tu nak bawa syamsidar...???

Apa kerja yang syamsidar buat...???
Bertuahnya badan, sedangkan Masih ramai rakyat Malaysia yang miskin dan hidup susah, ada individu tertentu tak sayang duit memberi "sedekah" yang keterlaluan kepada serang wanita yang mempunyai suami untuk menanggungnya.

Rasanya tentu tidak susah bagi ketua pembangkang yang rancak mencanangkan "PENDIDIKAN PERCUMA KEPADA IPTA /IPTS" untuk memberi sedikit sumbangan kepada pelajar-pelajar yang berhutang dengan PTPTN.
Rasanya duit 3 bilion tu mampu untuk menampung sekurang-kurangnya pelajar di 5 buah universiti tempatan.

JOM KITA MINTA ANWAR IBRAHIM LANGSAIKAN HUTANG PTPTN....!!!!

Suka · · Kongsi

15 June 2012

Panas berdesing... pedas... kena tabuh kaw kaw

BRAVO... betapa berani dan hebat dia bangkitkan isu ter hot dipasaran.. PR pertikaikan integriti.. hah !!  


Sindiran pedas.. integriti apa? Membela peliwat 
yang dia sendiri pernah dedahkan dalam dewan




Integriti Konon...

Ambiga, BERSIH dan LGBT serta pedang lawan pedang (memang kaw)

Anwar, Video dan kes bunuh mek monggol

Karpal Singh, Liwat

Lim Keep it Siang, Kewangan

Nizar, hina Sultan

Anak Anwar pun kena tibai sekali... kes video

Suaram, kapal selam dan mek monggolia

nah kau kena sebiji .. Ambiga tu agama apa???... 

wusshhhh..  kena tibai cukup-cukup kali ini. Diam terkedu tak berani jawab.


LANTANG DAN BERANI.... BELASAH JE YB SAMPAI TERKEBIL-KEBIL PUAK PUAKA TU.. MANA YB PAS..??  NAK BERKOKOK PUN TAK BERANI.. CAKAP DILUAR MACAM AYAM JANTAN... MASUK DEWAN MENIKUS.. JADI PAK ANGGUK JER.

Terdiam..terkucil semua MP Pakatan... mana suara Anwar..hah.. Memang kena hidung sendiri.. Bab video adalah paling best....
 
Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, Datuk Zulkifli Noordin mengecam dan membongkar permainan politik kotor pembangkang. Beliau mendedahkan hal itu ketika bersidang di Dewan Parlimen Kuala Lumpur 12 jun 2012


Hah tu dia... Memang tabik spring kat YB Zul Kulim yang berucap dalam dewan parlimen.

Dalam perkembangan lain DS Zahrain memcabar Anwar untuk menjawab dakwaan Datuk Zul tersebut "Isu kapal selam dan Altantuya" hanya rekaan Anwar.

Anwar dicabar sangkal Zulkifli
Oleh SOFIAN BAHAROM
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 14 Jun - Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar menyangkal dakwaan bekas peguam belanya, Datuk Zulkifli Noordin berhubung arahan untuk mencipta bukti bagi mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibu.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata, Anwar tidak seharusnya bersikap berpura-pura tidak mengetahui dakwaan terbabit.

"Beliau harus nafikan jika dakwaan itu adalah tidak benar," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai pendedahan Zulkifli baru-baru ini tentang Anwar yang mengarahkannya untuk mereka bukti berhubung pembabitan Najib dalam isu kapal selam Scorpene dan pembunuhan Altantuya.

Mengulas lanjut, Zahrain juga membidas pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Suaram kerana cuba mengaitkan Najib dengan isu kapal selam Scorpene sedangkan tiada bukti dikemukakan oleh mereka.

"Ini termasuklah Majlis Peguam yang bukan mahu mencari kebenaran tetapi ingin menjatuhkan kerajaan," katanya. UOL

12 June 2012

sambutan dingin dan longlai


ramai tu..


Mohd Noordeen's Photos CERAMAH ANWAR DI JELI mendapat MENDAPAT SAMBUTAN hangat PENDUDUK....

Suasana dalam keadaan menyedihkan ANWAR berucap,banyak kerusi daripada penduduk.Orang Jeli sudah tahu siapa ANWAR yang sebenarnya...Orang Melayu nampak ANWAR bukan pemimpin yang boleh dipercayai untuk memimpin Malaysia.. Banyak siri pembohongan sudah terbongkar dan retoriknya tidak akan jadi realiti. janji tinggal janji...tambah lagi janji baru untuk PRU13. Tak akan tertipu lagi, kali ini.

By: Mohd Noordeen

gambar hiasan agama baru.. sembah lilin



Go Go jangan toleh belakang Dr. Perjuangan anda amat dihargai...
selamatkan aqidah umat
CERAMAH ROADSHOW PRU13 ''SELAMATKAN AQIDAH UMAT''DATUK DR HASAN ALI DI TANAH LAPANG JALAN TKP 1, TAMAN KANTAN PERMAI KAJANG PADA 18HB JUN 2012 isnin MALAM selasa JAM 9 MALAM-SEMUA TUAN/PUAN D JEMPUT HADIR DENGAN SEGALA HORMATNYA


Biar Betul... tiada sambutan...

CERAMAH DATO HASAN ALI DI TANAH MERAH;

PENGANJUR KECEWA KEHADIRAN PENONTON TAK RAMAI DALAM 20K JAH, JALAN JEM SAMPAI BANDAR TANAH MERAH.
By: Daud Che Ngah

06 June 2012

Melayu Semakin Dungu dikerjakan Nuar


Nak terima pun boleh nak bangkang pun boleh, silakanlah.



Anwar hanya sayangkan dirinya sahaja, bukan bangsanya apa lagi agamanya. Para manusia "jahil" diperkudakan mengikut kehendaknya, mengikut caranya dan mengikut seleranya. Baginya biarkan sahaja. Dia tak pernah ambil peduli kalau Melayu nak munafik, nak murtad atau nak hidup songsang. 

Setelah diangkat oleh Yahudi USA sebagai rakan(proksi), dia menjadi semakin angkuh. Dia enggan menghormati sesiapa pun termasuk Raja-raja Melayu. 

Samakah Anwar semasa jadi pemimpin ABIM dan semasa jadi TPM? Masih samakah dia dengan perilakunya sekarang? Anda boleh tanya siapa sahaja yang berakal waras, relevankah dia menjadi PM Malaysia? Tanya juga mereka adakah tuduhan seks yang berkoyan2terhadapnya itu tidak benar?  

Jangan tanya mereka yang telah tersedak akal akibat termakan sumpah seranahnya, juga jangan tanya mereka yang menghadapi masalah mental blockage.

Belum cukupkah bukti Anwar menjadi musuh agama Islam dan bangsa Melayu?

Rasuah, bukan sedikit dia terima dari Yahudi Amerika.

Islam Liberal yang dibawa dari Indonesia dan Turki untuk santapan kita semua.

LGBT yang dianjurkan oleh Yahudi amat disenanginya.

Memberi sokongan secara terbuka kepada keselamatan negara Israel. Untuk apa? Adakah dia benci Israel sebagaimana majoriti rakyat negara ini? Dia telah menjadi talibarut Israel.

Terikut2 rentak DAP yang bencikan Raja-raja Melayu dan Islam. 

Kes sodomi, pelacur dan zina telah dibangkitkan bertali arus dengan bukti sahih. Cuma bernasib baik terlepas dalam dakwaan sodomi ii, mungkin ada campur tangan CIA dan MOSSAD. Lihatlah bukti yang muncul kebelakangan ini. Kenapa pendakwa raya kes tersebut memihak kepadanya sekarang? 

Tak perlu lagi diperkatakan keburukan bawaannya, mengapa rakyat Malaysia masih DUNGU?




Rais dakwa Anwar ‘tak sayang orang Melayu’
AHMAD NORMAN ABU TALIB
5 Jun 2012

Rais Yatim bersalam dengan peserta yang hadir di konvensyen tersebut.

SHAH ALAM – Orang Melayu digesa untuk bersatu dan memilih Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum akan datang dalam memastikan kepentingan mereka dibela kerana Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa "tidak sayang Melayu,sistem beraja atau budaya Melayu".

Menteri Penerangan, Komunikasi, dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim mendakwa BN tidak mengabaikan tanggungjawabnya terhadap orang Melayu.

“Jangan ikut Anwar punya ‘sifir’ kerana dia tak sayang orang Melayu. Anwar tak pernah sebut pasal keistimewaan orang Melayu, raja-raja kita atau budaya.

“Pilih BN pemimpin-pemimpin yang sayangkan bangsa,” katanya ketika berucap pada Konvensyen Media Sosial 1Malaysia di Politeknik Shah Alam di sini, hari ini.

Menurutnya, beliau mendakwa orang Melayu di negeri ini perlu sedar Selangor akan dikuasai kuasa asing yang ‘penghulunya’ bukan sahaja Pulau Pinang tetapi dari luar.

“Mungkin negara lain yang akan mengajar bagaimana Selangor harus ditadbir.

“Orang Melayu mesti faham siapa mereka. Malangnya, sebahagian orang Melayu tak kenal diri mereka. Mereka lebih suka Pulau Pinang diberi kepada Lim Guan Eng. Jatuhnya Pulau Pinang, Kelantan, Kedah dan Selangor sebab orang Melayu tak kenal diri mereka,” katanya.

Dalam perkembangan sama, Rais menggesa pengguna media sosial seperti Facebook dan Twitter supaya menghindarkan diri daripada memfitnah sebaliknya mengkritik dan mengemukakan pandangan berasaskan fakta.

Katanya, media sosial baru itu perlu digunakan sebaik mungkin.

“Kebanyakannya sekarang berpolitik menggunakan rejaman hujah tanpa menentukan sesuatu haluan menyebabkan pihak sana tersinggung dan keluarga pun tersinggung,

“Facebook dan Twitter mesti digunakan sebaik mungkin dengan menhindarkan diri daripada memfitnah sesama sendiri dan orang lain. Kritik dan kemukakan pandangan berasaskan fakta,” katanya.

04 June 2012

wow... fix deposit 300 juta beb!

Pemimpin terkaya? KEKAYAAN MELIMPAH RUAH.. itu belum lagi jadi PM.


Punya aset melebihi 100 juta USD? WOW...

Mana wang itu datang? Bila? Semasa jawat menteri kewangan?

Anwar pemimpin warak, islamic (kata pas), bininya bertudung, anaknya pun berpakaian sopan bertudung...  mustahil makan rasuah, ye tak? 

Pelik juga, Azman (setia usaha Anwar) dan bininya (aka gundik boss) pun simpan banyak wang.. hehe.. mana mari itu wang?


Satu lagi pendedahan duit rasuah Anwar ketika menjadi Menteri Kewangan yang dikeluarkan oleh Wikileak

1. Name : Mr Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : DD-2141-7922-549-F
Amount : USD $ 10,000,000.00
Date of opening account : 21/04/97
Date of Maturity : 21/04/99

2. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : United Overseas Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : M-3914-7179-212-D
Amount : S $ 5,500,000.00
Date of opening account : 28/05/97
Date of Maturity : 28/05/99

3. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Development Bank of Singapore
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : B 1712-341-619-C
Amount : S $ 8,000,000.00
Date of opening account : 29/06/97
Date of Maturity : 29/06/99

4. Name: Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Bank of China
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : D 319-2218-512-J
Amount : USD 3,500,000.00
Date of opening account : 28/02/98
Date of Maturity : 28/02/01

5. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 374-6593-88 D
Amount : USD 4,000,000.00
Date of opening account : 08/06/97
Date of Maturity : 08/06/99

6. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : BD 5211-7925-8716-51 MA
Amount : USD 6,500,000.00
Date of opening account : 08/06/97
Date of Maturity : 08/06/99

7. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : American Express Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : E- 6654-662-719-M
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 09/07/96
Date of Maturity : 09/07/99

8. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : American Express Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : J-5152-6161-311-D
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 24/01/97
Date of Maturity : 24/01/00

9. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : FG 3469-4462-9172 (DE)
Amount : USD 10,000,000.00
Date of opening account : 21/09/96
Date of Maturity : 21/09/99

10. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : H 7639-1722-5243 (MG)
Amount : S $ 5,000,000.00
Date of opening account : 09/06/97
Date of Maturity : 09/06/99


11. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
1 years
Account No : DC 7943-7716-2713 33 NB
Amount : S $ 7,500,000.00
Date of opening account : 10/12/97
Date of Maturity : 10/12/98

12. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : GH 1299-4166-339 A
Amount : S $ 5,000,000.00
Date of opening account : 11/06/97
Date of Maturity : 11/06/99

13. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : D 1471-3134-22 F
Amount : S $ 3,000,000.00
Date of opening account : 03/04/97
Date of Maturity : 03/04/99

14. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : AB 7193-4111-331 (A)
Amount : S $ 6,000,000.00
Date of opening account : 20/12/96
Date of Maturity : 20/12/98

15. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency
3 years
Account No : FA 9132-3156-212 E
Amount : USD 7,000,000.00
Date of opening account : 11/04/96
Date of Maturity : 11/04/99

16. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 819-5512-71 D
Amount : USD 6,000,000.00
Date of opening account : 06/05/97
Date of Maturity : 06/05/99

17. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 819-5512-71 D
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 06/05/97
Date of Maturity : 06/05/99

18. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
3 years
Account No : GM 5210-6125-8862-49 DG
Amount : S $ 6,000,000.00
Date of opening account : 10/04/96
Date of Maturity : 10/04/99

19. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : HD 4179-2416-3829-31AD
Amount : USD 5,500,000.00
Date of opening account : 21/12/96
Date of Maturity : 21/12/98

20. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : SD 3912-4942-6918-72 DA
Amount : S $ 8,000,000.00
Date of opening account : 03/12/96
Date of Maturity : 03/12/98

dari: sgrapat




BIAR BETUL... +- $121.5 JUTA USD?


WikiLeak tipu ni, Anwar bukan makan rasuah.... UMNO dah beli WikiLeak kot?

Kerajaan perlu lakukan siasatan terperinci untuk bebaskan nama baik Anwar selaku Bekas Timbalan Perdana Menteri. Siasat jangan tak siasat.


02 June 2012

ada sesiapa nak SPIN?


Manusia berakal akan menganggap ia sebagai nasihat, sebaliknya manusia jahil akan mengatakan ia adalah sebuah rekayasa pemerintah. Malangnya manusia jahil sentiasa menganggap orang lain adalah jahil sebaliknya dia yang berakal. Sama seperti orang gila mengatakan orang bukan sepertinya semua gila.


 "Jika keamanan negara hancur dan hilang, nescaya rakyat akan hidup dalam keadaan mundur dan porak-peranda"
"Apakah rakyat mahu melihat Malaysia yang tercinta ini hancur dan lumpuh disebabkan oleh perbuatan tangan-tangan kita sendiri?"  
"Detik hitam dan peristiwa berdarah yang pernah menguji negara seperti darurat, pemberontakan Parti Komunis Malaya, era konfrantasi serta pergeseran kaum perlu dielakkan daripada berulang" 

Orang gila tidak akan pernah pedulikan orang lain kerana terlalu melayan kerenah nafsuya.

Orang gila hanya mementingkan nafsu binatang yang menguasai dirinya. Mengecop orang lain sebagai musuhnya kerana melarang dia melakukan kerja gila. Marah bila orang berakal nasihatkan agar jangan melakukan maksiat dan ikut nafsu syahwat.

Orang gila hanya mahu agar semua orang jadi gila sepertinya.

Tetapi... kalau dia benar2 gila tidaklah mengapa... boleh hantar masuk hospital gila.. tetapi gila mereka ini (dia dan pengikut) akibat terjerat dengan nafsu hasutan syaitan...


Keamanan dan keharmonian negara tidak boleh diperjudikan

1 Jun 2012


KUALA LUMPUR - Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mua'dzam Shah bertitah keamanan dan keharmonian negara bukanlah sesuatu yang boleh diperjudikan malah tidak wujud istilah peluang kedua untuk keamanan sesebuah negara.

Seri Paduka bertitah jika sekali keamanan negara hancur dan hilang, nescaya rakyat akan hidup dalam keadaan mundur dan porak-peranda.

"Menyedari hakikat ini, beta menyeru kepada sekalian rakyat supaya lebih berhati-hati dan berfikir secara lebih matang. Keamanan dan keharmonian bukanlah sesuatu yang boleh kita perjudikan. Maka, sebagai sebuah bangsa merdeka lagi bertamadun, salurkanlah apa jua kritikan malah bantahan sekali pun dengan cara berhemah dan berhikmah," titah Tuanku Abdul Halim sempena Hari Ulang Tahun Keputeraan Seri Paduka yang disiarkan menerusi TV1 Radio Televisyen Malaysia (RTM), malam ini.

Seri Paduka turut melahirkan rasa amat dukacita dengan tindak-tanduk dan angkara sesetengah pihak yang dilihat sengaja ingin meruntuhkan asas keamanan negara yang telah dicipta secara bersusah payah. Tuanku Abdul Halim bertitah perbuatan sedemikian jelas memperlihatkan niat tidak murni dan ketidakjujuran mereka dalam menjalankan peranan siasah mahu pun organisasi.

"Sepatutnya, mana-mana kumpulan, dalam menjalankan peranan siasah mahu pun organisasi masing-masing, hendaklah memberikan kritikan yang membina dan kondusif, bukannya memperalatkan rakyat yang tidak bersalah sehingga memesongkan pemikiran mereka," titah Seri Paduka.

Seri Paduka bertitah tindakan golongan tertentu yang mendakwa berjuang atas nama kebebasan dan hak asasi manusia dilihat hanya bertujuan menimbulkan provokasi dan meletakkan keamanan negara dalam situasi yang berbahaya.

Tuanku Abdul Halim mengingatkan bahawa rakyat tidak boleh alpa dan leka dengan anasir luar yang tidak berputus asa mahu menceroboh benteng kedamaian negara.

"Menyedari hakikat ini, amat penting bagi kita memperkukuhkan jati diri serta semangat cintakan negara. Setelah lebih setengah abad mengecap nikmat merdeka, janganlah kita terpedaya dengan dakyah atau apa jua propaganda luar yang tidak lain dan tidak bukan, hanya mahu menguasai dan mengganggu-gugat negara kita.

"Penjajahan bentuk baru terhadap politik dan ekonomi Malaysia yang cuba dilakukan ini haruslah disekat dan ditentang bersama. Mahu tidak mahu, kedaulatan tanah air tercinta mestilah terus dipertahankan," titah Seri Paduka.

Tuanku Abdul Halim turut memuji falsafah gagasan '1Malaysia Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan' yang diasaskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang disifatkan Seri Paduka sebagai semakin berjaya menyatukan serta memupuk kerjasama semua pihak dalam memacu Malaysia menjadi sebuah negara maju.

Sambil menyifatkan Malaysia sebagai negara yang masih muda, Seri Paduka bertitah usaha gigih serta perancangan padu oleh kerajaan yang cekap telah mampu melonjakkan negara ke tahap yang membanggakan pada hari ini.

"Namun, walau secantik mana strategi yang telah dirangka kerajaan, hasrat menjadikan Malaysia sebuah negara maju tidak akan tercapai jika tidak disokong dengan persekitaran yang kondusif, stabil dan harmoni.

"Demi masa depan Malaysia, unsur-unsur tidak sihat yang sedang menular dalam cara gaya rakyat Malaysia di semua aspek tidak kira politik, sistem nilai yang dipegang atau kehidupan seharian hendaklah sentiasa dibendung.

"Sebagai masyarakat yang cintakan negara, kita perlu bertindak rasional dengan meletakkan kepentingan umum melebihi kepentingan peribadi dalam apa jua situasi serta keadaan," titah Seri Paduka.

Seri Paduka meminta rakyat supaya melihat kesan daripada pergeseran dan kekacauan yang timbul di beberapa negara luar akibat pemberontakan dan tunjuk perasaan yang tidak berkesudahan terutamanya pada aspek ekonomi yang menjadi gawat dan bermasalah.

Seri Paduka turut mengingatkan supaya detik hitam dan peristiwa berdarah yang pernah menguji negara seperti darurat, pemberontakan Parti Komunis Malaya, era konfrantasi serta pergeseran kaum perlu dielakkan daripada berulang.

"Persoalannya, apakah rakyat mahu melihat Malaysia yang tercinta ini hancur dan lumpuh disebabkan oleh perbuatan tangan-tangan kita sendiri? Ternyata jika itu berlaku, ikhtiar untuk memulihkan kembali keadaan akan mengambil masa yang sangat panjang.

"Sebab itu, janganlah sampai ia terjadi. Bak kata orang, sudah terhantuk baru terngadah, seribu penyesalan sudah tidak berguna lagi," titah Seri Paduka. - Bernama
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERKINI Posts