“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

26 February 2012

bukan Khalwat - Ust Badrul Amin selamatkan wanita 28 tahun

Berita telah di sahkan, Badrul Amin telah ditangkap basah dengan isteri orang.
PERSOALAN: ADAKAH IA SATU LAGI FITNAH DARI UMNO?
Di celah puak pembangkang berkampong di Kuantan untuk menyertai Himpunan Hijau membantah kilang Lynas pagi Ahad,rupanya ada juga yang sibuk dengan ‘urusan’ lain.

badrulaminxx513 

Suasana menjelang himpunan itu petang Sabtu dikejutkan dengan kisah orang kanan dalam kepimpinan PKR Selangor dan juga seorang penceramah,Dr Badrul Amin Baharom (gambar – kiri) kena cekup khalwat dengan isteri orang.

Beliau dikatakan dicekup oleh suami wanita itu sendiri ketika berdua-duan di sebuah hotel di Balok, tak jauh dari Kuantan pada jam 3 pagi Sabtu.

Suami wanita itu kemudiannya telah membuat aduan mengenai hal itu kepada Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP).

Timbalan Pengarah JAIP, Datuk Mohd. Ghazali Abd. Aziz telah mengesahkan mengenai kejadian tersebut dan siasatan lanjut sedang dibuat.

Dr Badrul yang berasal dari Sabah baru-baru ini mencetuskan kontroversi bila dalam ceramahnya mengambarkan Datuk Seri Anwar Ibrahim macam Imam Mahadi.

Beliau kini bekhidmat sebagai Pengarah Penerangan Khas di pejabat Menteri Besar Selangor.

Fungsinya antara lain mengatur ceramah,penerangan,kawal selia laman web dan sebagainya.


Beliau juga pernah bertanding kerusi Parlimen Sabak Bernam,Selangor atas tiket PKR namun tewas.

Dr Badrul yang merupakan bekas pensyarah Universiti Islam Antarabangsa ,sebelum ini dikenal sebagai seorang penceramah agama.Banyak VCD zikir munajadnya di jual serata tempat termasuk pasar malam.

Sementara itu wanita yang didakwa berkhalwat dengan Dr Badrul dikatakan adalah seorang kakitangan sebuah kolej komuniti di Pahang – agendadaily


TERKINI : KISAH SEBENAR KES TANGKAP KHALWAT USTAZ KESAYANGAN ANWAR...

Berikut SMS yang dihantar oleh Badrol Amin kepada beberapa ahli PKR :
"Kes isteri orang lari dari suami dtg ke hotel di Kuantan tmpt retreat. Suami dtg dgn gangster tuduh ana bawak lari n sorok. Kes setel 'family problem'. Mak pompuan datang. Mmg dorang nak cerai. Isteri dh selalu nak lari. Ana nasihat pulang semula"
Ulasan:

Status kononnya seorang "ustaz"..tapi boleh benarkan isteri orang masuk ke dalam bilik dan berdua-duaan bersamanya..lepas tu boleh bagi alasan kata perempuan tu ada problem...apa cerita ni ustaz..jumpa kat lobby hotel kan boleh...kenapa sampai perlu benarkan perempuan tu masuk bilik lu...

Yang peliknya perempuan tu tahu pula nak cari ustaz ni di hotel mana dan bilik mana..tak ke pelik namanya... ya konfius... pukul 3 pagi bagi konseling dan nasihat... hah..  Kalau ustaz sendiri yang tak beritahu kat perempuan tu bilik mana..masakan perempuan tu boleh sampai ke bilik... ye tak?...


Ikuti kisah sebenar kes tangkap khalwat ustaz PKR ni - pisau.net

Dakwah Badrul Amin hingga ke dalam kain isteri orang, begitulah hebatnya berdasarkan maklumat Badrul bersama pasangannya ditangkap jam 3 pagi di sebuah bilik di Swiss Garden,Balok Kuantan oleh suami kepada pasangan khalwat Badrul.

Badrul Amin hadir di Kuantan untuk menyertai Temurapat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR di Swiss Garden And Spa, Kuantan yg dijadualkan pada 24-25 Feb 2012. Badrul Amin kini menjawat jawatan sebagai Ketua Penerangan PR Selangor bertaraf Exco Kerajaan Negeri.

Menurut sumber, Pasangan Badrul bernama Zati Iwani 28 tahun isteri kepada Fazli Pungut, Zati bertugas sebagai juruteknik Kolej Komuniti Rompin.

Berdasarkan maklumat daripada saksi, Jabatan Agama Islam Pahang terpaksa menunggu hampir setengah jam sebelum pintu bilik dibuka. Apabila pintu dibuka Badul Amin hanya bertuala bersama pasangannya

Pihak Jabatan Agama Islam membuat pemeriksaan berdasarkan laporan oleh suami Zati Iwani, berlaku sedikit kekecohan apabila beberapa pemimpin PKR cuba merasuah pegawai penguatkuasa agar kes khalwat ini didiamkan agar kes ini disorokkan dari pengetahuan umum demi menyelamatkan maruah parti mereka.

Pegawai penguatkuasa tidak gelap mata dengan tawaran rasuah yang mahu diberikan oleh pemimpin PKR sebaliknya terus mengambil tindakan terhadap pasangan tersebut. Berita penangkapan Badrul Amin dan isteri orang turut disahkan oleh Timbalan Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), Datuk Mohd. Ghazali Abd. Aziz.

Tindakan Badrul Amin tidak mengejutkan,kerana berdasarkan perjuangan PKR,berkhalwat adalah salah satu hak asasi manusia seperti mana yang diperjuangkan oleh Anwar dan seluruh penyokong pakatan.

Badrul Amin mendapat penghargaan daripada pemimpin tertinggi khawarij PAS apabila telah menyertai kelab tibai isteri orang ,Presiden Kelab Tibai Isteri Orang Mat Sabu mengalu alukan penyertaan pemimpin PKR itu kerana sedikit sebanyak akan menaikkan reputasi PAS dan PKR dimata rakyat. Pisau.Net

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERKINI Posts

Blog Archive