“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

28 June 2012

Gila dan Tamak


Bila PR jadi kerajaan, DSAI adalah PM, Hj Hadi TPM 1 dan LGE TPM 2. Kira2 inilah gambaran awal yang membuatkan penyokong PR senyum dalam mimpi.


Menteri apa mereka ni?

DAP akan keluarkan bukti skandal seks DSAI yang tersimpan selama ini dan usul undi tak percaya di dewan. Singapore pun banyak bahan bukti yang disimpan selama ini. DSAI akan kantoi sebab semua MP bukan Melayu baik dari BN mahu pun PR akan mengundi tolak DSAI dan akhirnya DSAI tersungkur. 

Walau pun begitu TPM 1 tetap gagal ganti PM yang telah tersungkur sebab tak cukup sokongan ahli dewan. Semua ahli dewan bukan Melayu baik dari BN mahu pun PR akan bersatu padu menyokong LGE sebagai PM bukan Melayu Malaysia yang pertama.

Terlukislah sejarah baru, negeri Melayu diperintah oleh bangsa pendatang. Bangsa yang satu waktu dulu merempat, mengemis meminta belas kasihan orang Melayu. Bangsa yang satu masa dulu hanya memakai terompah, singlet dan seluar katok (seluar jerut pendek). 

Lepas tu barulah cita-cita LKY selama ini untuk menyertai Malaysia tercapai. Tetapi Malaysia yang dikuasai oleh DAP dan kuncu-kuncunya menajdi jajahan takluk Singapura. Masa tu barulah Melayu pengkhianat itu tahu apa akan jadi pada mereka. Sekarangpun mereka pandang sebelah mata kepada Melayu tak kiralah PAS ke PKR ke, apatah lagi bila sudah dapat kuasa, tentu jadi macam Singapura. Sultan dijumudkan dan dilantik presiden.

Presiden pertama Bangsa Melayu tu adalah Melayu yang terakhir jadi presidennya. Nanti baru lah yang selama ini bersekongkol dengan DAP akan tahu langit tu ting atau rendah. Sesal kemudian tak guna lagi.

hah... orang sebegini pun PAS nak angkat jadi Imam


Hahaha ini tulisan orang lain aku pungut kat belog kawan. Bagus betul dia punya gambaran. Memang masuk akal walaupun nampak macam main-main. Pengikut PAS tak pernah percaya benda begini kerana menyangka:"takkan Tuan Guru dua orang tu tak tahu?" Selalu sangat dengar ungkapan begini. Semua mata memandang tok guru mereka bila ada isu. Biasalah tok guru tu pun macam kita juga, bila nampak nak kantoi dan jadi malu, kenalah pusing2 sikit. Lahirlah beberapa fatwa mengarut yang berbelit2. Fatwa baru menggantikan fatwa lama yang dah tak boleh pakai.

PAS rasa depa dapat tambah kerusi, sebenarnya DAP yang makin menonjol sebab orang Cina bersatu, Melayu ... haha... Nuar dah kecaikan jadi ABU. Takkan dapat apa yang dikejar malah hilang pula apa yang dikendong. Sebabnya mudah... TAMAK. Cuba ingat kembali cerita kanak2 "Anjing dengan bayang2".

3 comments:

  1. Pork Nik:ambo tok mahu tengok muka mu..mu orang kapir laknat..mu makan babi. Kominis Lim Kit setan:babi pun babi la janji lu orang sokong sama saya dan DAPigs

    ReplyDelete
  2. Ultra Long 'the tiny baby dragon'01 July, 2012 17:12

    to Anonymous29 June, 2012 22:46
    lu punya bunyi mcm lu takda agama!!!anjing pun tau agama!
    pi sekolah lagi..pi belajaq dalam-dalam.

    gua ada satu benda nak syer dgn semua lu yg ada kat sini...
    ...boleh tak kpd semua kita org melayu...yg islam khususnya...
    kita hidup bersama-sama tanpa ada dinding sempadan politik antara kita.
    buang semua idealogi politik the stinky rubbish to the cina bukit mother asshole(bley tk aku guna ayat nih???)...boley tak??
    hidup tanpa puak,tenang bersama-sama,damaikan muka bumi ini dgn islam yg cantik lagi harum indah.tiada masam muka..tiada memendam rasa...tiada sengketa....
    yang ada hanyalah kasih dan sayang...ayem-ayemen...cantik muka..manis bibir....jiwa yang tenang...jalan pulang yang jelas.kpd melayu sumer...boley takk????????

    ReplyDelete
  3. Tok misai semua idea hang busuk macam taik malah lebih busuk drp bangkai babi.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERKINI Posts