“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

18 November 2011

Hak Asasi Manusia sebagai senjata politik bertaraf "Agama Baru Dunia"

Semakin hari semakin jelas perjuangan DAP menuju ke arah perkauman radikal chauvinis Cina. Semua agenda menaikkan martabat Melayu dan Islam dianggap "kerja jahat" UMNO dan melihat seolah kerajaan Najib ini umpama kerajaan fasis.

Pergerakan "Hak Asasi Manusia" yang dipopularkan di Barat kini giat dibangunkan di negara ini. Berpuluh NGO yang dipercayai mendapat dana rahsia muncul dalam sekelip mata. Mereka membuat berbagai kejutan luar biasa menyerang "kesucian dan keharmonian umat Islam". Mereka menyerang bertubi-tubi tanpa henti.

PERKASA yang bangun melindungi hak orang Melayu dan peribumi telah dilabel sebagai "ULTRA". Kenapakah mereka begitu berani? Tentu ada sebabnya.

SLOGAN: "Suara Rakyat" "Pakatan Rakyat" "... Rakyat"  "... Rakyat"


Berbagai tuduhan berani dilemparkan ke arah orang Melayu tanpa rasa hormat sedikit pun. Raja Melayu juga turut dihina dan dipersenda melalui beberapa proksi mereka termasuk dikalangan orang Melayu sendiri. Apa yang menyedihkan orang Melayu dalam PAS dan PKR sentiasa sahaja mengangguk kepala bersetuju. 

DAP amat membenci Melayu dan hanya melantik Anwar sebagai ketua PR untik strategi PRU nanti. Tidak lebih dari itu. Selepas itu Anwar akan dicampak ke tepi jika pun masih diletakkan di hadapan, ia hanya berupa boneka semata, segala dasar ditetapkan oleh DAP..

Zion mahukan begitu. Begitu banyak modal telah dikeluarkan untuk ini. Islam akan dihalang dari bersatu. Islam dihalang untuk kembali sebagai satu jemaah. Proksi mereka cukup kental merealisasikan harapan untuk melihat Islam runtuh. Kejayaan mereka sudah menampakkan hasil bila pemuda pemuda PAS yang taksub kepada kepimpinan mereka dapat dijadikan soldadu ampuh menggoyah UMNO. Pemuda-pemuda ini tidak sedar mereka sedang membantu DAP untuk berkuasa dan seterusnya membunuh roh Islam di Malaysia. Satu pusingan "U" yang cukup berkesan.

Perangkap diatur supaya Islam hancur di bumi bertuah ini melalui tangan orang Islam sendiri. Alternatifnya ialah sekularisma-liberalisma-pluralisma bawaan peneraju PR (seorang berwatak ulama dan dijulang sebagai pejuang agama satu ketika dahulu). Agak aneh bila mana tuan Haji Nik Aziz Nik Mat, ulama PAS yang disegani satu masa lalu juga ikut serta bernaung di bawah payung yang sama. Akibatnya PAS tersungkur ke bumi menyembah kaki DAP atas gesaan peneraju PR ini.

Melayu mula di labelkan sebagai ultra, tamak, rakus, rasis, fasis, melaksana kronisma, rasuah, radikal agama dan berbagai lagi. Di masa lalu kata-kata ini tidak pernah dilontarkan kepada bangsa yang amat bertolak ansur dan menerima mereka sebagai rakyat walaupun mereka adalah pendatang bawaan British. Ironinya orang Melayu telah terlebih memberi ruang kepada mereka mengaut kekayaan negara. Anjing yang tersepi telah menyerang mencederakan penyelamatnya. Bidalan Melayu mula menunjukkan buktinya.

Membiarkan sahaja anjing itu mati tersepit adalah lebih baik. Ia telah pun menjadi sejarah, apa yang boleh kita lakukan sekarang ialah mengawal agar anjing gila ini tidak terus mengganas.

Malangnya Bangsa Melayu yang terkenal penuh sopan santun dan berhati mulia ini dikerah tanpa sedar (mind control) memangsakan bangsa dan agama sendiri. Mereka disiapkan dengan pelbagai alasan dan helah agar terus berjuang. Kebijaksanaan DAP dalam muslihat kejahatan sebegini memang licik dan halus.

Mereka marah apabila dikaitkan dengan komunis. Sebaliknya mereka memang pembawa virus komunis dalam setiap tindak tanduk meteka. Chin Peng dianggap sebagai wira negara melawan British pasca kemerdekaan. DAP bermatian berjuang untuk memperolehi keampunan Chin Peng walaupun keseluruhan orang Melayu masih mengingati kekejaman pengganas komunis membunuh askar dan polis Melayu.

Mat Sabu bangun menjadi pembela Mat Indera sebagai satu laluan untuk mendapatkan sokongan orang Melayu menghalalkan komunis. Sebelum ini cerita Mat Indera telah tersimpan kemas dalam sejarah, orang Melayu tidak mahu mengungkitnya kembali sehinggalah Mat Sabu mencubanya. Inilah permainan DAP di belakang tabir. 

Menggunakan orang Melayu memusuhi dan menentang Melayu dalam masa yang sama, Islam diasak supaya bermusuhan sesama sendiri atas alasan yang remeh temeh.



Chin Peng @ Ong Boon Hua
idola DAP


Sejarah Hitam Bangsa Melayu 

Memori seorang anak:
'Ayah saya diseksa sebelum disembelih'

BANGI 27 Mei - "Ayah dan bapa saudara saya diikat dengan tali antara satu sama lain, mereka diseksa, seluruh tubuh ditetak dan ditakik-takik sebelum leher kedua-duanya disembelih".

"Semasa ditemui, mayat kedua-duanya hanya tinggal rangka dan tulang, bercampur antara satu sama lain tanpa kepala, amat jelas kesan takikan bertubi-tubi seperti sebatang pokok kayu yang ditakik-takik bagi dikeluarkan getahnya."

Demikian cerita Profesor Dr. Amat Juhari Moain, bekas Dekan Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi Universiti Putra Malaysia (UPM).

Beliau berkata, jenazah bapanya, Moain Saridin @ Shahidin dan Hassan Akasah yang dibunuh dengan penuh kejam tanpa perikemanusiaan oleh komunis itu kemudian dikebumikan dalam satu liang lahad di Kampung Sungai Dulang Darat, Rengit, Batu Pahat Johor.

Mengimbas kejadian menyayat hati yang berlaku pada akhir Jun 1945 tetapi masih lagi segar di ingatan seolah-olah baru berlaku semalam, Amat Juhari, 69, berkata, semasa dia dan bapanya mandi di tepi Sungai Dulang pada waktu petang, mereka didatangi beberapa penduduk yang meminta bantuan.

Menurut beliau, arwah ayahnya, seorang ketua kampung, dimaklumkan mengenai penangkapan seorang alim yang dikenali dengan nama Wak Sulaiman oleh sekumpulan komunis.

"Adalah menjadi tanggungjawab arwah ayah untuk membantu anak buahnya, lantas dia yang berselempang kain merah segera bergegas ke kawasan hutan di pinggir kampung, kawasan yang menjadi persembunyian komunis itu dengan ditemani oleh Hassan.

"Sehingga lewat tengah malam ayah, Hassan dan Wak Sulaiman masih tidak pulang dan selepas beberapa minggu, langsung tiada berita mengenai mereka bertiga, sama ada hidup atau mati.

"Pada malam yang sama terdapat seorang Cina bersenjata mundar-mandir di kawasan rumah kami, seperti tidak membenarkan kami keluar mendapatkan bantuan.

"Keadaan itu berlarutan sehingga beberapa minggu menyebabkan kami sekeluarga menjelang malam terpaksa menyorok di kawasan pokok buluh berhampiran bagi mengelak perkara tidak diingini berlaku," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beberapa minggu selepas itu apabila keadaan telah menjadi aman, penduduk kampung mula berani keluar rumah untuk mengerjakan kebun masing-masing dan ketika itulah mayat Moain dan Hassan ditemui di bahagian hutan.

Sementara itu, Amat Juhari berkata, pada akhir Mei tahun sama, sebelum kejadian itu berlaku, sekumpulan kira-kira 20 komunis yang lengkap bersenjata mengunjungi bapanya di rumah bagi mempelawa dan meyakinkan arwah supaya menyertai kumpulan haram mereka, tetapi telah ditolak.

Tambah beliau, kekejaman komunis tidak hanya terhenti di situ malah ramai lagi penduduk kampung yang berpengaruh seperti penghulu, orang alim dan pendekar dibunuh kerana enggan memberikan sokongan dan kerjasama kepada mereka.

"Saya masih ingat lagi kejadian di Kampung Sungai Tongkang berhampiran kampung kami apabila komunis menyerang rumah penghulu, mereka tembak bertubi-tubi sebelum dibakar menyebabkan kira-kira 30 orang yang berlindung di rumah berkenaan mati," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, arwah bapanya sebenarnya telah menghidu lebih awal kegiatan komunis di negara ini apabila mendapat maklumat melalui pembacaan dalam Utusan Melayu dan Utusan Zaman yang dilanggan terus daripada Singapura pada masa itu. #

Mampukah kita melalui peristiwa pahit ini sekali lagi? Maruah Melayu dipijak, agama Islam diperkosa oleh komunis. Beringatlah wahai anak Melayu, jangan ulangi kesilapan Rashid Maidin, Abdullah CD, Shamsiah Fakeh dan Ahmad Indera. 

Semangat perjuangan komunis sedang diasuh kembali di kalangan penduduk Cina di Malaysia oleh DAP dan kini di sokong oleh PAS melalui Mat Sabu dan PKR, Anuar Ibrahim. Kelibat Chin Peng kini mula terlihat di wajah anak kesayangan Lim Kit Siang. 


Setelah komunis menyerah diri dan menghentikan perjuangan bersenjata Disember 1989 mereka mula menyusun strategi baru. Menyusup masuk dalam pelbagai parti politik yang dikuasai oleh orang Cina seperti MCA, Gerakan (pencetus 13 Mei 1969) dan sebahagian besarnya menyertai DAP yang ternyata lebih agresif dan rasis. Dari sinilah bermulanya era tuntutan demi tuntutan yang keterlaluan yang menyesakkan orang Melayu. Komunis Melayu pula sertai Parti Sosialis yang kemudiannya dikenali sebagai Parti Rakyat Malaysia.

Parti Rakyat akhirnya bergabung dengan Parti Keadilan dan lahirlah Parti Keadilan Rakyat (PKR) diterajui oleh YB DS Anuar Ibrahim, bekas TPM Malaysia. Dari sini kita boleh nampak bagaimana komunis ini bersembunyi dan menjalankan aktiviti jenayah mereka.

Lihat taktik baru Komunis membawa virus songsang ke Selangor
Masyarakat Melayu akan dipaksakan untuk menerima budaya mereka (Cina) termasuk menerima najis berat seperti babi dan anjing. Mungkin satu hari nanti taboo orang Melayu ini akan diguna untuk mengheret bangsa ini kesatu ruang yang paling menjijikkan. Daging babi dihidangkan kepada orang Islam. Komunis mampu melakukannya.

Ia telah dimulakan di Selangor, negeri Islam yang diketuai seorang Melayu PKR. Perkara malang yang tidak pernah terjadi sebelumnya. Komunis tetap komunis walau apa pun bentuk pakaian mereka.

Itulah yang berlaku pada Julai 2011 apabila akhbar Selangor Times yang merupakan akhbar milik Kerajaan Negeri Selangor menyiarkan satu muka surat penuh promosi produk daging babi. Keluaran yang dimaksudkan adalah keluaran 1-3 Julai 2011. Ianya mengenai Restoran Tean Kitchen di SS2, Petaling Jaya yang menjual lapan jenis produk babi.



Apa yang mengejutkan ialah, Kerajaan Negeri Selangor seolah-olah tidak sensitif dengan mempromosikan makanan tersebut pada ketika umat Islam sedang mengerjakan ibadat puasa.

Promosi yang sama turut dilakukan oleh sebuah akhbar arus perdana. Walaupun akhbar berkenaan menarik semula artikel tersebut dan meminta maaf, namun berdasarkan tindakan yang dilakukan oleh Pakatan dalam isu ini, sememangnya mereka tidak pernah berminat untuk melihat keharmonian kaum dan agama berlangsung secara aman sebaliknya, Pakatan cuba memastikan umat Islam menerima pemaksaan nilai-nilai yang selama ini dibentengi oleh Perlembagaan dan saling hormat-menghormati di kalangan rakyat pelbagai kaum dan agama di negara ini.

Pakatan seolah-olah cuba mendidik, produk babi bukanlah satu kesalahan. Umat Islam di negara ini perlu menerima babi sebagai sebahagian daripada kehidupan mereka. Pakatan dan DAP mahu umat Islam di Selangor tidak marah, tidak jijik dan tidak bencikan babi.

Selama ini, umat Islam tidak pernah merungut atau mengutuk amalan atau budaya pemakanan bukan Islam di negara ini. Umat Islam boleh menerima kepelbagaian dan hakikat kemajmukan yang wujud di negara ini. Namun pada masa yang sama, umat Islam hanya meminta hak mereka selaku masyarakat majoriti yang hak mereka termaktub di dalam Perlembagaan.



Walaupun babi bukannya merupakan bahan larangan, tetapi ia sebenarnya boleh mencetuskan perasaan tidak senang, permusuhan dan akhirnya berlakulah pergeseran kaum serta kekacauan. Mengapa perlu mencari masalah, walhal perkara tersebut boleh dielakkan.

Negara ini tidak pernah melarang umat bukan Islam memakan, menjamah mahupun menternak babi. Terdapat pelbagai restoran yang menjual daging babi, bahkan pasar basah babi pun boleh ditemui di mana-mana, terutama sekali di kawasan bermajoriti bukan Melayu.

Mengapa Kerajaan Negeri Selangor yang kononnya lebih advance berbanding kerajaan-kerajaan negeri yang diterajui oleh UMNO boleh menjadikan perbezaan itu sebagai satu senjata mereka untuk mendapatkan sokongan kaum bukan Melayu? Mengapakah kerajaan Pakatan tidak pernah memikirkan sensitiviti umat Islam dan konsekuens yang bakal dihadapi oleh rakyat Selangor sendiri?

petikan dari http://sel13.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...