“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

25 August 2011

Gerakan Gereja yang amat JAHAT dan kurang ajar



Kegiatan gereja yang terlibat secara langsung dalam kegiatan memurtadkan umat Islam di Malaysia paling jelas berlaku dalam kes murtadnya Azlina Jailani. Bukti nya sijil membaptiskan (atau mengkristiankan) Azlina Jailani. Ini adalah dokumen Mahkamah, bukan rekaan. Pada masa itu, PAS terima dokumen ini sebagai bukti, dan antara yang terlibat secara langsung dengan saya membantah murtadnya Azlina Jailani.

Baru-baru ini, beberapa orang umat Islam yang sensitif telah pergi ke beberapa kawasan tumpuan awam saperti KLCC dan terjumpa risalah-risalah Kristian, berbundle-bundle, ditinggalkan di tempat strategik, supaya mudah orang ambil.

Saya pernah tanya anak-anak kecil apa risalah ini, mereka jawab dengan peniuh kepastian ianya komik kartun,. Ianya sebenarnya ialah Al-Kitab yang dikomikkan, penuh dengan penyalahgunaan kalimah ALLAH, dalam tu ada 72 perkataan Allah yang disalahgunakan. Ianya penuh dakyah yang cuba memesongkan aqidah anak-anak Melayu, kerana komik itu berbahasa Melayu!

Di gunakan bahasa, lakaran dan gambar yang anak-anak Melayu Muslim akan tertarik. Mereka makin biadap, makin kurang ajar, Itulah pembawaan virus DAP.

Kita tidak ada masalah dengan orang Kristian tapi kita ada masalah dengan mereka yang cuba menentang kita, mencabar agama dan aqidah Islam. - ZN

Masanya untuk kita ubah semua ini. Masanya kita berjihad. Masanya kita kembalikan kekuatan yang lesu akibat politik. Masanya kita hapuskan petualang. Masanya kita berperang ke jalan Allah. Tinggalkan, lupakan hipokrit politik yang hanya ingin memuaskan nafsu sendiri, mereka gagal dalam membendung "celaka" ini. Jauhi perpecahan, bersatu menghadapi kejahatan gereja dan tangan hitam yang licik ini.

Toleransi bukan lagi jalan yang perlu diikuti. Demokrasai semakin membawa kekecewaan. Jika PAS rasakan mereka membawa wadah perjuangan Rasulullah SAW, tunjukkanlah kepimpinan Islam sebenar. Kita semua akan menyokong mereka, jika mereka benar-benar berada atas jalan Allah. Jika tidak, PAS wajar dilupakan kewujudannya. Tinggalkan mereka. Lenyapkan mereka yang bersubahat dalam permainan ini.

Isu murtad ini telah menjadi instrumen PR - pembangkang untuk meruntuhkan kredibiliti pemerintah, soalnya ialah ia berkaitan akidah Islam yang amat sensitif. Anwar Ibrahim dan Haji Hadi harus bertanggung jawab membiarkan gejala ini merosak iman kaum muslimin. Carilah isu lain, jangan guna isu yang membawa kita ke neraka. Rujuk enakmen kerajaan Trengganu dan Kelantan yang digarap PAS. Hukuman mereka yang murtad dan yang merestuinya ialah "hukuman bunuh". Apa kata PR mengenai perkara ini?

Tidak dapat dinafikan UMNO juga bersalah dalam menjaga Islam dan dilihat telah gagal untuk menghalang situasi sekarang ini terjadi. Kita boleh salahkan PKR dan PAS namun ia tidak akan menghalalkan pentadbiran kerajaan dalam menangani kes ini. Apa yang berlaku hari ini ekoran dari peristiwa semalam. UMNO harus mengambil langkah tegas jika masih harapkan sokongan orang Melayu/Islam dalam pilihan raya. Tidak mustahil orang islam akan memboikot pilihan raya dan mengambil langkah "radikal" untuk menghadapi serangan kuffar. Apa jadi dengan BN nanti? Semua bersalah apabila mengambil Kuffar sebagai teman subahat.

Islam bakal terpinggir akibat kecuaian parti politik. Itu hakikatnya.

1 comment:

  1. sejarah pasti berulang,
    13 mei pastinya akan berlaku,
    just pull the trigger..............

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...