“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

11 January 2012

Majlis Peguam yang Celaka - undang2 milik mereka?


Jelas lagi terang, syaitan bermata satu bermain api. Tangan Iblis bermaharaja lela, kini menjadikan Majlis Peguam sebagai alatnya menyelamatkan diri dari hukuman.

Bagaimana keadilan dapat dimartabatkan jika mereka yang berada dalam bidang tersebut berat sebelah? Semua mereka telah menjadi balaci manusia hipokrit anak didik Dajal ini. 

Patutkah mereka campur tangan memaksa mangsa yang dianiaya oleh sistem undang2 kafir ini untuk mendapat pembelaan? Siapa di belakang Majlis Peguam celaka ini jika bukan manusia yang terkutuk dan cabul yang bernama anunajis?

Semoga mendapat laknat dari Yang Maha Adil.


Bapa Saiful Rayu Peguam Negara Fail Rayuan
Oleh ARIFFUDDIN ISHAK



Azlan Mohd Lazim, bapa kepada Mohd Saiful Bukhari (kanan) diajukan soalan oleh para wartawan pada sidang media mengenai kekecewaannya dengan kenyataan Majlis Peguam yang menyarankan agar pihak Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan keputusan kes anaknya yang telah diputuskan oleh Mahkamah Tinggi pada 9 Januari lalu. - FotoBERNAMA

PETALING JAYA: Bapa Mohd Saiful Bukhari Azlan pada Rabu merayu Peguam Negara memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Isnin lalu yang membebas dan melepaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada dakwaan meliwat anaknya.

Azlan Mohd Lazim, 58, berkata, beliau akan terus bersama anaknya itu menuntut keadilan bagi mengembalikan nama dan maruah Mohd Saiful serta seluruh ahli keluarganya.

"Demi anak saya, saya merayu agar pihak Peguam Negara memfailkan rayuan.

"Sebagai bapa, saya akan terus bersama anak saya dan berjuang untuk memastikan aduan anak saya ini mendapat pengadilan seadil-adilnya," katanya pada sidang media di kediamannya di Bandar Utama di sini.

Dalam pada itu Azlan turut melahirkan rasa kecewa dengan kenyataan Majlis Peguam yang menyarankan agar Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan.

Jelas beliau, tindakan berkenaan dilihat sebagai langkah bagi menidakkan hak seorang warganegara untuk mendapatkan keadilan sehingga ke peringkat tertinggi berdasarkan Perlembagaan Persekutuan.

"Majlis Peguam seharusnya bersikap natural dalam melihat suatu proses keadilan berlangsung dan bukannya dengan menghalang proses keadilan berlangsung.

"Mengapa Majlis Peguam selama ini tidak pernah bantah tertuduh dalam kes ini yang mengikut rekod telah mengemukakan rayuan atau permohonan sebanyak 36 kali? Ini baru pertama kali pihak kami mohon untuk buat rayuan sudah mahu dihalang.

"Mengapa 'double standard? Adakah kerana anak saya hanya seorang insan kerdil, bukan seorang VIP atau ahli politik, maka hak beliau dinafikan begitua sahaja," katanya.

Sementara itu Azlan berkata, pihaknya akan mempertimbangkan langkah seterusnya termasuk kemungkinan membuat saman sivil sekiranya Peguam Negara memutuskan untuk tidak mengemukakan rayuan.

Dianya mengenai keadaan Mohd Saiful ketika ini, Azlan berkata anak lelakinya itu tabah dan menerima keputusan mahkamah dengan tenang.

"Saiful tenang sahaja, beliau kini sedang bekerja di suatu tempat di Kuala Lumpur. Kehidupannya mesti diteruskan.

"Kami sekeluarga profesional dalam perkara ini, hakim telah menjalankan tugasnya dengan membuat keputusan berkenaan," katanya.

Isnin lalu Mahkamah Tinggi melepaskan dan membebaskan Anwar atas tuduhan meliwat Mohd Saiful yang juga bekas pembantu peribadinya pada 2008 atas alasan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berkata, keputusan tersebut dibuat kerana dalam kes seksual, mahkamah keberatan untuk menyabitkan tertuduh hanya berdasarkan keterangan mangsa. - mstar


Kita tunggu perkembangan selanjutnya sama ada wujud konspirasi disebalik keputusan hakim yang membebaskan anunajis ini. Kita tunggu.

Kita pasti dalam kes ini, Saiful menjadi mangsa manusia laknat yang tidak lagi layak menjadi umat Muhammad. Kini melalui talibarut syaitannya iaitu Majlis Peguam mendesak Peguam Negara supaya tidak menfailkan rayuan. Apa ke jadahnya mahu masuk campur? Atas kepentingan apa? Dimanakah keadilan yang menjadi profesyen mereka jika berpihak? Mengapa tidak bebas, mengapa mesti memihak pembangkang?

Majlis Peguam kini dalam jaringan Anwar. Sesuatu yang tidak baik. Ramai yang akan menjadi mangsa kelak. Mereka sanggup mengenepikan keadilan sebagaimana tanggungjawab profesyen mereka. Membuat desakan yang tidak sepatutnya kepada mangsa.

Kalau dah syaitan tetap syaitan juga.

Anunajis kini benar-benar menjadi godfather kepada Majlis Syaitan ini. Manusia Celaka tuan kepada Majlis Celaka.



Kita semua sudah tahu Mahkamah adalah badan kehakiman yang bebas tanpa dikawal oleh mana mana kuasa eksekutif. Tuduhan fitnah kononnya Umno mengawal mahkamah jauh meleset apabila Anwar dilepas bebas. Penyokong pakatan sendiri mengakui sekarang bahawa mahkamah bukan dibawah kawalan UMNO.

Kali ini adakah Anwar akan berani menyerahkan DNA? Adakah mereka akan menuduh Mahkamah yang membebaskan Anwar sebagai bebas jika pendakwaraya berjaya dalam proses rayuan?

Pihak pendakwaraya akan mengfailkan rayuan perkara itu disahkan Peguam Cara Negara II Datuk Mohd Yusof Zainal dalam satu pertemuan eksklusif dengan wartawan nik suryani megat deraman

"Dengan segala bukti yang ada, saya akan memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah ini ke Mahkamah Rayuan". Dalam pada itu Bukhari Azlan akan memfailkan rayuan terhadap keputusan mahkamah
. pisau.net/


Majlis Peguam : Anwar Bebas, wujud keadaan Suka Sama Suka..
Majlis syaitan ini tidak akan pernah berputus asa.
Patutkah undang2 liwat dihapuskan?
PAS patut insafi diri dari menjadi rakan subahat syaitan keparat ini.
Apa kata kamu wahai ulama PAS? Mana dia perjuangan hebat kamu itu?

KUALA LUMPUR 9 Jan. – Majlis Peguam Malaysia menyambut baik pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada pertuduhan meliwat dan menyatakan bahawa “prinsip keadilan semula jadi menuntut tidak kurang daripada itu”.


“Dakwaan terhadap Anwar, yang berasaskan kepada peruntukan lapuk Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hubungan seks suka sama suka antara orang dewasa suatu jenayah, tidak harus sesekali dibawa ke mahkamah,” kata Presidennya, Lim Chee Wee dalam satu kenyataan.

Majlis Peguam Malaysia berharap Peguam Negara tidak akan mengemukakan sebarang rayuan dan sebaliknya terus menumpukan sumber-sumber penting Jabatan Peguam Negara menangani jenayah lebih serius,” katanya.


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini membebas dan melepaskan Ketua Pembangkang itu daripada tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan. – BERNAMA

2 comments:

  1. Saran supaya semua peguam yang mengaku Islam membuat demo besar-besaran di depan Bar Council, pertikai hak seseorang rakyat untuk merayu kesnya adalah sesuatu yang paling keji pernah dibuat oleh Bar Council PR ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peguam Islam pun dah hilang kote. Kena tenyeh dengan PAS... hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive