“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

15 July 2012

Betapa Lemahnya Pentadbiran Kerajaan Kelantan, Masih Ada Hati Nak Tadbir Negara

Negeri kaya raya dengan sumber hasil, tetapi negeri tetap miskin, papa kedana. Asyik nak salahkan orang lain. Secara zahirnya memang PAS tak pandai memerintah. Suka hidup dalam keadaan miskin supaya dapat salahkan kerajaan persekutuan. 



Kalau negeri sendiri dah lunyai, kenapa masih berhajat nak perintah negara? Mampukah? Ya mampu jahanamkan Malaysia pula.

Sibuk dengan Royalti Minyak, tak sudah2. Minta simpati rakyatlah konon atau hanya nak menutup kelemahan diri? Bukankah "parasit" banyak dalam PAS sekarang, tak mampukah ubah halacara pemerintahan negeri? Atau parasit itu juga haprak belaka macam tuan dia dalam PKR tu?


POK NIK PERNAH LAWAT LOMBONG EMAS HARAM


“Saya sudah lama sedar perkara ini, memang kita tahu dan saya ke hutan tersebut sebanyak dua kali. Sejak setahun lalu saya jumpa ada orang mengayak emas dengan tangan, dan akhir-akhir ini lebih berani menggunakan jentera,” itu kata Nik Ajis tau! Maknanya Nik Ajis dah lama tau aktiviti melombong emas di Kelantan tu, malah dah dua kali melawat.

Kalau dah lama tau dan dah dua kali melawat, cuma bila orang heboh baru nak ambil tindakan, apakah maknanya semua itu. Jangan-jangan Pok Nik pergi ke hutan sebanyak dua kali tu, hadirnya sebagai toke emas, bukannya sebagai MB Kelantan!!!

Menurut Pok Nik, perkara lombong emas haram tersebut dah diserahkan kepada pihak PTG untuk tindakan. Sama-sama kita tengok apa tindakan PTG Kelantan selepas ini kerana Pok Nik juga merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tanah, Perhutanan dan Sumber Asli Kelantan.

5 comments:

  1. PAS ini hanya parti yg ditubuhkan oleh hawa nafsu dan berfahaman sesat. dlm PAS dipenuhi dgn fahaman sesat SYIAH ! sperti saudara mereka kaum majusi di iran mempergunakan 'SAIDINA ALI' dan 'AHLUL BAIT' untuk memecahbelahkan perpaduan sesama umat ISLAM di dunia begitu jugalah halnya dgn PAS. ini yg mereka sedang lakukan di Malaysia dan mereka akan terus GAGAL kerana UMNO. DAPIG sebuah parti rasis laknatullah tp tapak kakinya dijilat2 oleh org2 PAS. kwujudan PAS hanya akan melemahkan umat ISLAM di Malaysia kerana fahaman sesat yg dibawa oleh mereka. pemimpin agung PAS poknik sanggup bergantung pd SYAITAN laknatullah demi nafsu. UMNO pula akan sentiasa berserah dan bergantung pada ALLAH SWT dari dulu kini SELAMANYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNOlah yg menjadikan Islam sebagai panduan cara hidup. Kita boleh tengok akhlak pemimpinnya yg menerap nilai2 Islam dalam pentadbiran dan urusan rumahtangga mereka. Sewajarnya kita mencontohi mereka dan berganding bahu dalam menegakkan Islam. Cuma mereka yg buta shj x nmpk.

      Delete
  2. PAS sesat, tp apa tindakan Jabatan Agama?

    ReplyDelete
  3. bila ditanya kelak "mengapa pemerintahan kamu lemah wahai tok guru?"

    maka jawabla dia " ni smuo sabit umno! umno jahat! kito baekkk!"

    buleh diterima pakai ka?

    huk huk!

    ReplyDelete
  4. isu emas dinar sampai loni huse tok se jawab ke?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...