“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

04 December 2013

Sudahkah tiba penghujungnya?




Baru dia sedar bahawa peguamnya, Karpal Singh, kini bertemu buku dengan ruas, iaitu wakil pendakwaraya TS Dr Md Shafee. Al-Munafik seakan2 sedar bahawa hayat politiknya kian sampai ke penghujungnya dan kepercayaan penaja2nya dari kelompok Illuminati-CIA-Zionis-LGBT-neocon semakin menipis kerana dia kehabisan sumber utk menidakkan perilaku hodohnya. Umpama cacing kepanasan, al-Munafik tidak senang duduk, baring atau berdiri.




Warisatuliman2010 BERKATA: Al-Munafik sedar bahawa nasibnya kini bukan sahaja umpama sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh juga ke tanah, tetapi lebih bagai telur di hujung tanduk.

Semakin ramai tokoh2 yg dulu begitu mempercayainya semakin menjauhkan diri mereka. Kroni2nya juga mula mempersoalkan ‘kebenaran’nya. Yg kini masih bersama2nya ialah mereka yg bukan saja taksub kpdnya, malah terlalu bergantung sumber dana daripadanya dan menaruh sisa2 harapan kalau2 dia terlepas dan masih ada hampas yg boleh dikongsi. Tetapi, manusia hanya boleh merancang, Allah jua yg menentukan segala2nya. 

Jika al-Munafik benar, tiada apa yg perlu dikhuatirkan. Lainlah kalau dia tahu selama ini dia berlindung di sebalik kepura2an, pembohongan dan kepalsuan. Nantikanlah ketibaan hari penentuan dan hari pembalasan, yg cukup pahit bagi mereka yg berlaku tidak adil ke atas kebenaran. Berat sangat seksaannya di akhirat kelak. Malah, seksaan di dunia sahaja sudah begitu membebankan. Fikir2kanlah. Wassallam.


Ada yg berpendapat pendakwa dahulu telah berjaya membuktikan ada sodomi berlaku,tapi hanya sedikit keraguan timbul dari segi teknikal pengendalian ujian DNA.Yang ‘peliknya’ dalam kedua-dua kes tersebut faktor DNA inilah yg menjadi masalahnya,sepatutnya pisang tak berbuah dua kali.Siapa puncanya?.Teka teki ini boleh di jawab sekiranya kita berusaha menyelidikinya.

Pendakwaan dlm kes-kes terdahulu adalah cukup kuat tetapi pendakwaan yg dijalankan tidak menepati syarat utk menang kes. Soalan yg ditanya adalah seperti telah diduga dan pantas dijawab oleh saksi pembela. Jika diperhatikan, jika ada yg betul2 tahu siapa anwar, maka pendakwa perlu memanggil saksi kuat dari sisi anwar iaitu isteri dan anaknya. Dan soalan sepatutnya ditanya kpd mereka ialah dengan membuktikan anwar adalah serial liar atau penipu tegar terlebih dahulu.

Adakah berlaku sesuatu yg menakutkan? Adakah sesiapa yang menguasai mahkamah? Kita bakal ketahui nanti. 








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...