“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

20 June 2012

Kaya Melimpah Ruah..

hmmm banyak lak duit orang yg mengaku alim, warak, pejuang agama (konon???) nih. Apa yang dikesalkan, semua rakyat ditipu hidup2 dan sembunyikan wang negara berbillion ringgit.. Fitnah juga ke?

Tak dak ke ayat lain dari kata fitnah.. fitnah.. fitnah.. atau agenda UMNO???? 

apa pula bini orang pun diberi wang dan kemewahan
sungguh luar biasa manusia hebat (anugerah??) ini.


Pendedahan Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia, Datuk Abdul Murad Khalid berhubung isu Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengawal 20 akaun induk semasa menjadi Menteri Kewangan adalah benar.

Setelah didesak oleh pelabagai pihak supaya tampil membuat pejelasan, beliau akhirnya akur menjelaskan pekara sebenar. Beliau memang ada membuat akuan bersumpah pada 1999 berhubung pengendalian akaun-akaun berjumlah RM3 bilion membabitkan Anwar semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Maka kenyataan Umi Hafilda tentang kekayaan Anwar Ibrahim, abangnya Azmin Ali dan kakak iparnya ada kebenarannya. Kekayaan luar biasa Azmin yang bergaji RM 2442 sebulan dan Syamsidar yang menjadi suri rumah tetapi mempunyai eset jutaan ringgit tidak pernah sikit pun disentuh oleh pakatan pembangkang, sedangkan di pihak kerajaan merekalah yang selalu menjadi jagoan yang meminta PM dan TPM mengistiharkan harta.

Kita sendiri hairan , untuk apa Syamsidar disediakan gaji yang lumayan , kereta yang siap dengan pemandu sedangkan dia tidak perlu ke tempat kerja. Kemana agaknya pemandu tu nak bawa syamsidar...???

Apa kerja yang syamsidar buat...???
Bertuahnya badan, sedangkan Masih ramai rakyat Malaysia yang miskin dan hidup susah, ada individu tertentu tak sayang duit memberi "sedekah" yang keterlaluan kepada serang wanita yang mempunyai suami untuk menanggungnya.

Rasanya tentu tidak susah bagi ketua pembangkang yang rancak mencanangkan "PENDIDIKAN PERCUMA KEPADA IPTA /IPTS" untuk memberi sedikit sumbangan kepada pelajar-pelajar yang berhutang dengan PTPTN.
Rasanya duit 3 bilion tu mampu untuk menampung sekurang-kurangnya pelajar di 5 buah universiti tempatan.

JOM KITA MINTA ANWAR IBRAHIM LANGSAIKAN HUTANG PTPTN....!!!!

Suka · · Kongsi

2 comments:

  1. salam perjuangan bro...blog tuan telah saya pautkan, pohon pautkan blog saya yang kerdil ini ..hehe...www.myhomesoil.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. no problem bro.. teruskan berjuang sampai berjaya... bravoo

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...