“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

14 May 2012

Polis cadangkan agar Ambiga mengambil tindakan saman terhadap peniaga burger



Pusat BERSIH # dah beralih, polis menerima aduan pengerusi BERSIH. Teruskanlah kalau rasa selesa kerasa dulupun mereka amat selesa buat bantahan. Baru sikit kena tenyeh dah gelabah. Dasar manusia tak sedar diri. Bila nak cerdik dan terima hakikat apa yang kau buat dahulu itu amat menyakiti bangsa Melayu yang sayangkan bangsanya?

Berniaga pun tak boleh?


Peniaga Burger Boleh Berhimpun Depan Rumah Ambiga - Timb Ketua Polis Negara


KUALA LUMPUR: Polis tidak akan mengambil tindakan terhadap sekumpulan peniaga termasuk yang menjual burger di hadapan rumah Pengerusi Bersih Datuk S. Ambiga di Bukit Damansara baru-baru ini, kerana mereka melakukannya di tempat awam.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata, peniaga boleh berhimpun dan berniaga di hadapan rumah ketua badan bukan kerajaan (NGO) itu, selagi mereka tidak mengganggu ketenteraman awam.

"Di bawah Akta Perhimpunan Aman 2011 (APA) semua orang boleh berhimpun asalkan memberi notis dan maklumkan kepada polis di mana boleh berhimpun.

"Mereka (peniaga) berniaga di hadapan rumah dia (Ambiga) dan mereka buat di 'public space', mereka tidak menganggu orang awam...jadi tidak menjadi kesalahan, kecuali jika mereka menimbulkan kekacauan baru kita boleh mengambil tindakan," katanya kepada pemberita, di sini Ahad.

Khalid yang ditemui selepas melancarkan kempen derma darah peringkat polis kontinjen Kuala Lumpur, ditanya sama ada polis akan bertindak terhadap laporan polis yang dibuat Ambiga pada 10 Mei lepas, susulan tindakan sekumpulan peniaga berhimpun dan berniaga di hadapan rumahnya.

Kumpulan peniaga itu termasuk seorang yang bertindak membuka gerai burger, dilapor berbuat demikian sebagai tanda marah selepas mengalami kerugian susulan perhimpunan bertukar ganas yang dianjurkan NGO pimpinan Ambiga di ibu kota pada 28 April lepas.

Mengulas lanjut, Khalid turut mencadangkan agar Ambiga mengambil tindakan saman terhadap peniaga burger terbabit jika tindakannya mengganggu privasi. - BERNAMA

 
pinjam dari GAP... Ambiga Lahabau.

5 comments:

  1. Apalah anak keling ni??????? Bukan berniaga dalam rumah dia cuma luar pagar aja. Hak Kebebasan yang anak keling ni digunakan oleh orang lain marah pulak??? Report pada SUHAKAM le Anak Keling BODOH!!

    ReplyDelete
  2. aduhai tu la hari tu sombong dengan Polis Amburger ni. Walaupun atas prinsipnya kenyataan polis itu tepat iaitu Polis tak boleh ambil tindakan, tapi rasaya jika pihak polis ambil inisiatif cakap/tegur sikit sikit peniaga tu mereka akan beredar. Abang-abang burger pada saya masih menghormati Polis bukan macam pengikut Amburger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut polis sembur air asid dgn gas pemedih mata jer kt peserta himpunan/jual burger tuu..
      kan ke itu SOP polis?

      Tetiba polis dabel stendet plak.. heh...

      Delete
    2. eewahhh... anak angkat ambiger ke nih? mana nak sama ngan pengkhianat yang ingkar arahan mahkamah...ada akai tak?

      Delete
  3. TERBAIK !!! AYUH KITE RAMAI-RAMAI GANGGU GUGAT BUAT DIA RIMAS, LEMAS, PANAS...JADI GANAS ! PASAK @ ASAK @ TOLAK @ DESAK DIA SAMAPAI DIA BERAMBUIH KUAR DARI TANAH MELAYU NIH....DASAR ANJING PARIA !
    X SADAR DI UNTUNG ! KALO LAH TOK DIA DULU X 'VOLUNTEER' NAIK KAPAL BRITISH JADI KULI LADANG....DIA NI PALING 'BEST' PON TAKAT JADI SUNDAL KAT GUJERAT JER....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...