“Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami”. - ayat 10 alKahfi

14 August 2015

kisah SUAMI ROSMAH (RM)



EDISI AMBECOW.
RESOLUSI SIAPA YANG ARAH BUNUH ALTANTUYA DIPERSIDANGAN UMNO???


AHMAD Baharom Creation


EDISI AMBECOW.

RESOLUSI SIAPA YANG ARAH BUNUH ALTANTUYA DIPERSIDANGAN UMNO???

Apabila Suami Rosmah merayu-rayu

Ketika tulisan ini digarap, Suami Rosmah iaitu suami kepada Rosmah Mansor sedang kepanasan. Suami Rosmah yang juga presiden parti United Malays National Organisation sedang diserang oleh ahli parti sendiri. Suami Rosmah ini sedang terkepung oleh perbuatan sendiri.

Serangan Umno Pagoh minggu lalu ke atas suami Rosmah amat-amat difahami. Ketua parti Ketuanan Melayu bahagian Pagoh ialah Tan Sri Muhyiddin Yassin sendiri.

Pastilah warga Pagoh marah kerana anak watan Pagoh telah ditendang keluar dari menjadi menteri kabinet. Justeru, mesyuarat bahagian Pagoh telah digunakan untuk menyerang suami Rosmah n mempertahankan Tan Sri Muhyiddin.

Perkara yang sama juga berlaku dalam mesyuarat bahagian Kluang, malah lebih memeranjatkan. Bukan sahaja kepimpinan suami Rosmah telah dipertikaikan, satu cawangan United Malaya National Organisation Kluang telah meluluskan ketetapan yang meledakkan suasana. Cawangan ini mengajukan resolusi: Siapa beri arahan bunuh Altantuya?

Untuk pertama kalinya satu cawangan United Malays National Organisation secara rasmi telah membawa resolusi berhubung isu Altantuya ke dalam mesyuarat resmi parti. Nama Altantuya ini bersabit rapat dengan suami Rosmah. Mengikut akuan bersumpah PI Bala yang pertama, Altantuya adalah penyedap Suami Rosmah.

Mengajukan resolusi Altantuya bukanlah tindakan mencari pasal. Bahagian ini menimbulkan isu Altantuya ini secara sedar sebagai senjata ampuh untuk menyerang suami Rosmah. Ini satu serangan berbisa dari penyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Apakah resolusi Altantuya ini akan sampai ke persidangan agung parti ketuanan Melayu? Kita lihat dan tunggu. Apa yang jelas, suami Rosmah kini kepanasan.

Minggu lalu rakyat Malaysia terbaca berita bagaimana suami Rosmah turut dimalukan secara terbuka di Pasir Gudang, Johor.

Tendangan dari Johor

MB Johor Khaled Nordin selaku tuan rumah dalam ucapan pembukaan tanpa segan silu telah menyatakan bahawa suami Rosmah yang juga presiden parti, yang juga perdana menteri, tidak ada jemputan rasmi untuk datang bertandang ke Pasir Gudang.

Suami Rosmah mengikut kata Khaled Nordin telah menjemput dirinya sendiri. Ini satu ucapan yang amat jobo. Ucapan sedemikian bukan lagi satu tamparan tetapi jelas satu tendangan dari Bangsa Johor terhadap suami Rosmah.

Dari klip video mesyuarat Pasir Gudang kelihatan suami Rosmah berapi-api menjual propaganda BR1M. Sayangnya ahli parti dalam dewan tidak ambil pot. Luka bertambah sakit apabila suami Rosmah melaung bertanya “hendak BR1M lagi atau tidak?”, tiba-tiba ramai yang menjawab “tidak”.

Walaupun dimalukan dengan laungan “tidak” ini, suami Rosmah tetap cuba berpolitik dengan menerangkan bahawa ada lagi kes yang lebih besar dari kes 1MDB, seperti kes syarikat penerbangan MAS.

Tetapi suami Rosmah enggan membuka kesah ini untuk menjaga parti. Tiba-tiba terdengar laungan dari dalam dewan: “Buka... Buka... Bukalah pekung”.

Di Pasir Gudang, pada awalnya suami Rosmah diumumkan akan mengadakan sidang akhbar . Tetapi selesai memberi ucapan suami Rosmah telah lari keluar dewan tanpa meneguk air. Sidang akhbar dibatalkan kerana suami Rosmah cabut lari.

Semua ini bukan fitnah pembangkang. Semua ini bukan fitnah dari Wall Street Journal. Semua ini bukan fitnah dari portal Sarawak Report. Tidak ada agenda Yahudi di sini. Ini adalah fakta dan babak politik yang telah berlaku. Semua ini adalah serangan ahli parti United Malays National Organisation terhadap Suami Rosmah.

Apa yang sedang berlaku sekarang bukan satu pekara yang baru. Ini adalah sambungan dan rentetan dari beberapa babak yang terdahulu. Pemain utama ialah Tun Dr Mahathir Mohamad bekas PM Malaysia.

Hasrat Tun Dr Mahathir

Tun Dr Mahathir mahu suami Rosmah mengundur diri dari menjadi PM. Mengikut logik Tun Dr Mahathir, jika suami Rosmah terus menjadi PM dan memimpin United Malays National Organisation maka parti ini akan kalah dalam PRU14.

Prestasi dan keupayaan suami Rosmah telah diukur oleh Mahathir dalam PRU13. Terbukti dalam PRU13 suami Rosmah kehilangan lebih banyak kerusi berbanding dengan Abdulah Badawi yang terkenal dengan tidurnya.

Tun Dr Mahathir Mohamad sedar jika United Malays National Organisation kalah dalam PRU14 maka malapetaka akan sampai. suami Rosmah dan konco-konconya pasti akan ditangkap untuk didakwa.

Sebelum Muhyiddin dan Shafie Afdal digugur dari kabinet ada dua lembaga sedang menyiasat kes 1MDB. Jawatankuasa Parlimen dan SPRM membuat siasatan secara rapi. Umum mengetahui bahawa tali jerutan siasatan ini semakin rapat ke leher suami Rosmah.

Beberapa sosok penting yang bersangkutan dalam SRC International (anak syarikat 1MDB) telah hilang melarikan diri. Yang lain telah memberikan keterangan. Hakikatnya SPRM telah mendapat bahan bukti yang diperlukan.

Ini menunjukkan bahaw, Pejabat Peguam Negara telah bersedia untuk mendakwa suami Rosmah atas dakwaan pecah amanah kerana duit dari syarikat kerajaan masuk ke dalam akaun peribadi Suami Rosmah. Khalas. Period.

Jangan silap faham – memang betul ada RM2.6 bilion masuk ke dalam akaun suami Rosmah. Ini duit dari luar negara. Agak susah untuk dicari salasilahnya.

Apa yang sedang disiasat ialah dakwaan duit jutaan ringgit dari Syarikat SRC International – anak syarikat 1MDB – masuk ke akaun suami Rosmah.

Suami Rosmah serang balas

Justeru pegawai dari syarikat ini lari menghilangkan diri. Dua di antara pegawai SRC International dikehendaki oleh Bank Negara. Mereka lari untuk menyelamatkan suami Rosmah.

Sebelum surat dakwaan Peguam Negara sampai ke tangan suami Rosmah, dengan licik suami Rosmah telah menyerang balas. Rombakan Kabinet dilakukan, jawatankuasa kira-kira wang negara Parlimen disabotaj dan SPRM diganggu-gugat. Peguam Negara dipaksa bersara. Pengarah SPRM dicutikan ke Amerika.

Dengan sekelip mata suami Rosmah selamat. Apakah betul suami Rosmah selamat? Apakah bangkai rasuah 1MDB dapat ditutup?

Surat dakwaan ke atas suami Rosmah dari pejabat Peguam Negara tiba-tiba bocor. Dengan pantas suami Rosmah berkata ini surat dakwaan palsu.

Yang menjadi lawaknya, ada pula ahli majlis tertinggi parti ketuanan Melayu menuduh semua yang berlaku ini adalah rancangan Yahudi. Ini kerana Sarawak Report berpusat di London dan Wall Street Journal di New York.

Tidak cukup dengan menyerang Yahudi, lembaga SPRM pula diserang. Pegawai SPRM ditangkap, ditukar dan diugut. Semua ini dilakukan dengan niat agar siasatan ke atas suami Rosmah dihentikan.

Sayang seribu kali sayang, semua ini tidak meredakan serangan terhadap suami Rosmah. Facebook, Twitter, portal berita dan blog terus menyerang. Lawak jenaka terhadap suami Rosmah makin menjadi-jadi dalam alam siber.

Akhirnya media baru berjaya memunculkan satu persepsi bahawa Suami Rosmah suami Rosmah tidak boleh lagi dipercayai. Suami Rosmah ini sedang membawa malapetaka kepada Malaysia.

Malaysia sedang menuju ke arah negara gagal jika Rosmah dan suaminya terus berkuasa. Persepsi ini menular luas.

Rayuan Suami Rosmah

Laporan berita mesyuarat bahagian parti Ketuanan Melayu yang sedang berjalan memperkukuhkan lagi persepsi ini. Pegawai-pegawai kerajaan mula melihat bahawa parti United Malays National Organisation ini semakin lumpuh dan wajib diganti. Orang-orang kampung mula bersembang kosong tentang Rosmah dan suaminya.

Suami Rosmah sedar akan bahaya persepsi ini. Justeru minggu lalu dalam mesyuarat bahagian Bandar Tun Razak, si Suami Rosmah ini merayu agar ‘pejuang siber’ parti ketuanan Melayu bangun menyerang mempertahankan presiden parti.

Suami Rosmah ini bermimpi dan berharap ahli-ahli partinya akan mengikut perangai ahli dan penyokong pembangkang yang terus menerus mempertahankan Anwar Ibrahim dalam apa sahaja keadaan.

Apabila suami Rosmah merayu dan bermimpi seperti ini maka umum melihat ini sebagai tanda-tanda bahawa nafas suami Rosmah semakin sesak. Hari-hari akhir semakin dekat.

Pada tahap ini, persepsi yang diwujudkan melalui ruang siber telah merebak dan mempengaruhi golongan perniagaan. Nilai ringgit berbanding dengan dolar semakin susut. Di sempadan Siam dan di Kota Jakarta, pengurup wang mula enggan menerima ringgit. Mereka tidak mahu rugi kerana nilai tukaran ringgit terus merudum.

Dalam masa yang sama di Bursa Saham Kuala Lumpur saban hari nilai saham jatuh beberapa mata. Semua ini memperkuatkan lagi persepsi bahawa suami Rosmah tidak ada pilihan melainkan berundur.

Lalu timbul soalan untuk Suami Rosmah:

Suami Rosmah telah menerangkan kepada rakyat Malaysia bahawa duit sebanyak 700 juta dolar bersamaan RM2.6 bilion yang masuk ke akaun peribadinya itu sebenarnya adalah wang derma.

RM (Rosmah Mansor) bersama beberapa muka penting
dalam bisniss emdibi. Agak2 siapa sebenarnya yang jadi 
pengurus syarikat multi billion ni?


Ya ampun ya maulana – jika duit ini duit derma kenapa tidak diumumkan pada hari pertama berita ini meledak dalam Wall Street Journal? Kenapa baru sekarang hendak diterangkan?

Ya ampun ya maulana – jika duit RM2.6 bilion ini wang derma kenapa pula Muhyiddin Yassin dan Shafie Apdal ditendang keluar dari kabinet?

~ Copy n Paste ~

5 comments:

  1. ini statement musuh melayu dan islam dan di reka untuk memecahbelahkan perpaduan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal kisah REALITI SEBENARNYA dikatakan statement musuh islam untuk memecahkan perpaduanlah. Hang tu dajjal puak umno yg. suka pada kezaliman !!!

      Delete
  2. Haram jadah suku sakat umnoporno yg. tidak suka pada kebenaran tetapi suka berkhayal dalam dunia fantasi saja...

    ReplyDelete
  3. Nice Blog !
    Our team at QuickBooks Support Phone Number ensures prompt and high-quality service in the health crisis and economic distress.

    ReplyDelete
  4. Nice Blog !
    If you need immediate help and expert advice for QuickBooks Error 136, do call us on QuickBooks Support Phone Number and get instant solutions for QuickBooks problems.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...